|
|
|
|
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
|
|
Sposób doręczania dokumentów elektronicznych
Dokumenty elektroniczne można składać do Urzędu Miejskiego w Olecku poprzez system elektronicznej skrzynki podawczej za pośrednictwem platformy elektronicznej eUrzędu lub platformy ePUAP.
1. Doręczanie dokumentów elektronicznych do Urzędu Miejskiego w Olecku za pomocą platformy elektronicznej eUrząd;
Doręczanie dokumentów poprzez system elektronicznej skrzynki podawczej Urzędu Miejskiego w Olecku https://eurzad.olecko.pl/ wymaga założenia przez zainteresowanego bezpłatnego konta na platformie elektronicznej
Dokumenty elektroniczne można przesyłać w następującej formie:
· gotowego e-formularza,
· lub wniosku.
2. Doręczanie dokumentów elektronicznych do Urzędu Miejskiego w Olecku za pomocą systemu rządowego platformy ePUAP http://epuap.gov.pl/ (elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej).
Doręczanie dokumentów poprzez system elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP http://epuap.gov.pl/ wymaga założenia przez zainteresowanego bezpłatnego konta na platformie ePUAP.
Dokumenty elektroniczne można przesyłać w następującej formie:
· gotowego e-formularza,
· wniosku.
Link do skrytki ePUAP Urzędu Miejskiego w Olecku https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/profil-urzedu/c6tc9p6k8p/
Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Urzędu Miejskiego w Olecku:
1) Dokumenty elektroniczne doręczane do Urzędu Miejskiego w Olecku muszą być podpisane kwalifikowanym podpisem cyfrowym lub profilem zaufanym.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości utworzenia i korzystania z profilu zaufanego zostały zamieszczone na stronie ePUAP: http://epuap.gov.pl
Uwaga
Profil zaufany ePUAP jest darmowym ważnym 3 lata odpowiednikiem kwalifikowanego podpisu. Można go uzyskać poprzez platformę ePUAP http://epuap.gov.pl/ .
2) W przypadku braku podpisu wnioskodawca zostanie wezwany w celu uzupełnienia braków formalnych w terminie 7 dni.
3) Akceptowane formaty załączników to:
• DOC, DOCX, RTF, ODT, ODS
• XLS, XLSX
• CSV
• TXT
• GIF, TIF, BMP, JPG
• PDF
• XML, ZIP
Urzędowe poświadczenie odbioru:
Po złożeniu dokumentu elektronicznego poprzez:
skrzynkę podawczą - zostanie automatycznie przesłane na adres nadawcy urzędowe poświadczenie odbioru zwane dalej „poświadczeniem przedłożenia”. Poświadczenie takie będzie zawierać:
· pełną nazwę Urzędu,
· datę i godzinę doręczenia dokumentu elektronicznego,
· datę i godzinę wytworzenia urzędowego poświadczenia odbioru.
Zgodnie z § 9 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011r. w sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (Dz. U. 2011 nr 206 poz. 1216) pisma skierowane na adres poczty elektronicznej podmiotu publicznego traktuje się jako przesyłki złożone w trybie niewymagającym potwierdzenia wniesienia podania, w szczególności takiego, o którym mowa w art. 63 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego lub w art. 168 § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa.
Rodzaje informatycznych nośników danych, na których może zostać doręczony dokument elektroniczny:
Wniosek elektroniczny może zostać złożony na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (która jest elementem składowym systemów eUrząd lub ePUAP) poprzez skrzynkę (konto w systemie eUrząd/ePUAP) nadawcy. Listę wszystkich formularzy elektronicznych, które można przesyłać do Urzędu poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą można znaleźć w wykazie usług.
Wykaz usług elektronicznych na platformie e-Urzad https://eurzad.olecko.pl/uslugi_elektroniczne/pl#/strona/pl/inne_uslugi_w_gminie/
Rodzaje informatycznych nośników danych, na których może zostać zapisane urzędowe poświadczenie odbioru:
Elektroniczna Skrzynka Podawcza jest elementem składowym systemów eUrząd lub ePUAP, które to zapewniają otrzymanie urzędowego poświadczenia odbioru na skrzynkę (konto w systemie eUrząd/ePUAP) nadawcy.
Data wprowadzenia: 2020-08-21 0952 Data upublicznienia: 2020-08-21 Art. czytany: 3527 razy
|
|
Wiadomość wprowadził: Tomasz Bellon
|
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
|
|
|
|
|
Urząd Miejski w Olecku
19-400 OLECKO
Plac Wolności 1
Plac Wolności 3
tel.+87 520 21 68
FAX +87 520 25 58
POI - Punkt Obsługi Interesanta
tel.+87 520 20 67
Adres e-puap: /c6tc9p6k8p/SkrytkaESP
Godziny urzędowania:
poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30
Konto bankowe (podatki, odpady komunalne): PKO BP SA NR: 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117
Urząd Miejski w Olecku
Starostwo Powiatowe w Olecku
Administrator BIP:
Wojciech Wiktorzak
Urząd Miejski w Olecku
Plac Wolności 3
tel:87-520 09 69
fax:87-520 25 58
e-mail: [email protected]
Admin
|
|
|