Sposób doręczania dokumentów elektronicznych 2020-08-21 0952 Art. czytany: 3528 razy Dokumenty elektroniczne można składać do Urzędu Miejskiego w Olecku poprzez system elektronicznej skrzynki podawczej za pośrednictwem platformy elektronicznej eUrzędu lub platformy ePUAP. 1. Doręczanie dokumentów elektronicznych do Urzędu Miejskiego w Olecku za pomocą platformy elektronicznej eUrząd; Doręczanie dokumentów poprzez system elektronicznej skrzynki podawczej https://eurzad.olecko.pl/ Dokumenty elektroniczne można przesyłać w następującej formie: · gotowego e-formularza, · lub wniosku. 2. Doręczanie dokumentów elektronicznych do Urzędu Miejskiego w Olecku za pomocą systemu rządowego platformy http://epuap.gov.pl/ Doręczanie dokumentów poprzez system elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP http://epuap.gov.pl/ wymaga założenia przez zainteresowanego bezpłatnego konta na platformie ePUAP. Dokumenty elektroniczne można przesyłać w następującej formie: · gotowego e-formularza, · wniosku. https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/profil-urzedu/c6tc9p6k8p/ Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Urzędu Miejskiego w Olecku: 1) Dokumenty elektroniczne doręczane do Urzędu Miejskiego w Olecku muszą być podpisane kwalifikowanym podpisem cyfrowym lub profilem zaufanym. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości utworzenia i korzystania z profilu zaufanego zostały zamieszczone na stronie ePUAP: http://epuap.gov.pl Uwaga Profil zaufany ePUAP jest darmowym ważnym 3 lata odpowiednikiem kwalifikowanego podpisu. Można go uzyskać poprzez platformę ePUAP http://epuap.gov.pl/ . 2) W przypadku braku podpisu wnioskodawca zostanie wezwany w celu uzupełnienia braków formalnych w terminie 7 dni. 3) Akceptowane formaty załączników to: • DOC, DOCX, RTF, ODT, ODS • XLS, XLSX • CSV • TXT • GIF, TIF, BMP, JPG • XML, ZIP Urzędowe poświadczenie odbioru: Po złożeniu dokumentu elektronicznego poprzez: skrzynkę podawczą - zostanie automatycznie przesłane na adres nadawcy urzędowe poświadczenie odbioru zwane dalej „poświadczeniem przedłożenia”. Poświadczenie takie będzie zawierać: · pełną nazwę Urzędu, · datę i godzinę doręczenia dokumentu elektronicznego, · datę i godzinę wytworzenia urzędowego poświadczenia odbioru. Zgodnie z § 9 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011r. w sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (Dz. U. 2011 nr 206 poz. 1216) pisma skierowane na adres poczty elektronicznej podmiotu publicznego traktuje się jako przesyłki złożone w trybie niewymagającym potwierdzenia wniesienia podania, w szczególności takiego, o którym mowa w art. 63 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego lub w art. 168 § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa. Rodzaje informatycznych nośników danych, na których może zostać doręczony dokument elektroniczny: Wniosek elektroniczny może zostać złożony na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (która jest elementem składowym systemów eUrząd lub ePUAP) poprzez skrzynkę (konto w systemie eUrząd/ePUAP) nadawcy. Listę wszystkich formularzy elektronicznych, które można przesyłać do Urzędu poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą można znaleźć w wykazie usług. https://eurzad.olecko.pl/uslugi_elektroniczne/pl#/strona/pl/inne_uslugi_w_gminie/ Rodzaje informatycznych nośników danych, na których może zostać zapisane urzędowe poświadczenie odbioru: Elektroniczna Skrzynka Podawcza jest elementem składowym systemów eUrząd lub ePUAP, które to zapewniają otrzymanie urzędowego poświadczenia odbioru na skrzynkę (konto w systemie eUrząd/ePUAP) nadawcy. |