Sposób doręczania dokumentów elektronicznych

2020-08-21 0952
Art. czytany: 3022 razy

Dokumenty elektroniczne można składać do Urzędu Miejskiego w Olecku poprzez system elektronicznej skrzynki podawczej za pośrednictwem platformy elektronicznej eUrzędu lub platformy ePUAP.

1. Doręczanie dokumentów elektronicznych do Urzędu Miejskiego w Olecku za pomocą platformy elektronicznej eUrząd;
Doręczanie dokumentów poprzez system elektronicznej skrzynki podawczej
Urzędu Miejskiego w Olecku
https://eurzad.olecko.pl/
wymaga założenia przez zainteresowanego bezpłatnego konta na platformie elektronicznej
Dokumenty elektroniczne można przesyłać w następującej formie:
· gotowego e-formularza,
· lub wniosku.
2. Doręczanie dokumentów elektronicznych do Urzędu Miejskiego w Olecku za pomocą systemu rządowego platformy
ePUAP
http://epuap.gov.pl/
(elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej).
Doręczanie dokumentów poprzez system elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP http://epuap.gov.pl/ wymaga założenia przez zainteresowanego bezpłatnego konta na platformie ePUAP.
Dokumenty elektroniczne można przesyłać w następującej formie:
· gotowego e-formularza,
· wniosku.
Link do skrytki ePUAP Urzędu Miejskiego w Olecku
https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/profil-urzedu/c6tc9p6k8p/


Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Urzędu Miejskiego w Olecku:
1) Dokumenty elektroniczne doręczane do Urzędu Miejskiego w Olecku muszą być podpisane kwalifikowanym podpisem cyfrowym lub profilem zaufanym.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości utworzenia i korzystania z profilu zaufanego zostały zamieszczone na stronie ePUAP: http://epuap.gov.pl
Uwaga
Profil zaufany ePUAP jest darmowym ważnym 3 lata odpowiednikiem kwalifikowanego podpisu. Można go uzyskać poprzez platformę ePUAP http://epuap.gov.pl/ .
2) W przypadku braku podpisu wnioskodawca zostanie wezwany w celu uzupełnienia braków formalnych w terminie 7 dni.
3) Akceptowane formaty załączników to:
• DOC, DOCX, RTF, ODT, ODS
• XLS, XLSX
• CSV
• TXT
• GIF, TIF, BMP, JPG
• PDF
• XML, ZIP
Urzędowe poświadczenie odbioru:
Po złożeniu dokumentu elektronicznego poprzez:
skrzynkę podawczą - zostanie automatycznie przesłane na adres nadawcy urzędowe poświadczenie odbioru zwane dalej „poświadczeniem przedłożenia”. Poświadczenie takie będzie zawierać:
· pełną nazwę Urzędu,
· datę i godzinę doręczenia dokumentu elektronicznego,
· datę i godzinę wytworzenia urzędowego poświadczenia odbioru.

Zgodnie z § 9 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011r. w sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (Dz. U. 2011 nr 206 poz. 1216) pisma skierowane na adres poczty elektronicznej podmiotu publicznego traktuje się jako przesyłki złożone w trybie niewymagającym potwierdzenia wniesienia podania, w szczególności takiego, o którym mowa w art. 63 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego lub w art. 168 § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa.

Rodzaje informatycznych nośników danych, na których może zostać doręczony dokument elektroniczny:
Wniosek elektroniczny może zostać złożony na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (która jest elementem składowym systemów eUrząd lub ePUAP) poprzez skrzynkę (konto w systemie eUrząd/ePUAP) nadawcy. Listę wszystkich formularzy elektronicznych, które można przesyłać do Urzędu poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą można znaleźć w wykazie usług.

Wykaz usług elektronicznych na platformie e-Urzad
https://eurzad.olecko.pl/uslugi_elektroniczne/pl#/strona/pl/inne_uslugi_w_gminie/



Rodzaje informatycznych nośników danych, na których może zostać zapisane urzędowe poświadczenie odbioru:
Elektroniczna Skrzynka Podawcza jest elementem składowym systemów eUrząd lub ePUAP, które to zapewniają otrzymanie urzędowego poświadczenia odbioru na skrzynkę (konto w systemie eUrząd/ePUAP) nadawcy.