ARCHIWUM z lat 2002 – 2022
    A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
RODO
AKTUALNOŚCI
Zamówienia publiczne
Statut Gminy Olecko
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Menu podmiotowe
Rada Miejska
Urząd Miejski
Wydziały Urzędu Miejskiego
Spółki gminne
Jednostki organizacyjne
Jednostki pomocnicze
Organizacje pozarządowe
Zarządca zasobów komunalnych
Olecka Rada Seniorów
Olecka Rada Młodzieżowa
Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Nabór pracowników na wolne stanowiska pracy
Dostępność
Prawo lokalne
BAZA AKTÓW WŁASNYCH
Budżet i finanse (podatki)
Dokumenty strategiczne
Planowanie przestrzenne
Postępowanie środowiskowe
Menu przedmiotowe
Oświadczenia majątkowe
Raporty o stanie gminy
EKOPORTAL-Informacje o środowisku i jego ochronie
Sprzedaż nieruchomości
Druki do pobrania
Petycje
Lobbing
Rejestry i ewidencje
Jak załatwić sprawę
Informacja publiczna
WYBORY SAMORZĄDOWE 2018
ŁAWNICY
Menu ogólne
Kontakt
Instrukcja obsługi
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
Moja sprawa w internecie
Prawo miejscowe
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
  
Skargi i Wnioski
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Zbiórki publiczne
Wybory samorządowe - 2006
Wybory do Parlamentu Europejskiego - 2019 r.
WYBORY DO SEJMU I SENATU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ 2019
Wybory do Sejmu RP i Senatu RP - 21.10.2007r.
Wybory do Parlamentu Europejskiego-2009r.
Wybory Prezydenta RP - 2010
Wybory samorządowe-2010
Wybory do Sejmu RP i Senatu RP - 2011
Wybory do Parlamentu Europejskiego - 2014
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2015
Wybory samorządowe - 2014
Wybory ławników na kadencję 2016 - 2019
Referendum ogólnokrajowe 2015r.
Wybory do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej 2015
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Olecku - 2016
Wybory przedterminowe burmistrza Olecka - 21.05.2017r.
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2020
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2020
Powszechny Spis Rolny w 2020 roku
Ostatnie 5 wiadomości:
» Oferta cenowa i zaproszenie do złożenia oferty
» Protokół nr BRM.0002.14.202.2022 61. sesji Rady Miejskiej w Olecku odbytej w dniu 29 grudnia 2022 roku w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Olecku
» Protokół Nr BRM.0012.1.14.2022 posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Promocji Gminy, Sportu i Rekreacji Rady Miejskiej w Olecku odbytego w dniu 20 grudnia 2022 roku
» Projekt uchwały Rady Miejskiej w Olecku w sprawie wykazu kąpielisk na terenie Gminy Olecko w 2023 roku
» Konsultacje społeczne projektu uchwały w sprawie Programu Wspierania Rodziny na lata 2023-2025
  • Jednostki organizacyjne
  • Szkoła Podstawowa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Gąskach
  • Organizacja szkoły
  • Wieloletni Plan Rozwoju Szkoły
  • Plan Rozwoju Szkoły

    PROGRAM ROZWOJU SZKOŁY

    (przyjęty uchwałą rady pedagogicznej z dnia 30.11.2000r. – prot. 3/2000/2001)


    Trudno działać bez szerszej perspektywy i odniesień do stanów przyszłych. Budując program rozwoju, najprościej jest przyjąć określone standardy i wskaźniki jakości. W obliczu postępującego procesu reformowania polskiej oświaty szkoła w coraz większym stopniu kieruje własny rozwój. Nie wystarczą już dodatkowe zajęcia, programy autorskie i autonomia – wszak winna te warunki spełniać.
    Musi spełniać określone standardy, aby zadowolić swoich klientów, wzmacniając mocne strony i osłabiając słabe.
    Szkoła nasza wyróżnia się spośród innych tym, że jest SZKOŁĄ INTEGRACJI OSOBOWOŚCI, GRUP SPOŁECZNYCH I ŚRODOWISKA.

    Charakterystyka szkoły

    Szkoła Podstawowa w Gąskach funkcjonuje w środowisku wiejskim.

    Od 1 września 1999r. Uchwałą Nr VII / 54 / 99 Rady Miejskiej w Olecku z dnia 12 marca 1999r. szkoła o strukturze organizacyjnej klas I – VIII została przekształcona w sześcioletnią szkołę podstawową o strukturze organizacyjnej klas I – VI.

    Do obwodu szkoły należą miejscowości:
    Gąski, Kukowo, Kukówko (gm. Świętajno), Leśniki (gm. Świętajno), Ślepie, Zabielno, Zajdy, Kijewo, Wólka Kijewska, Babki Gąseckie, Zatyki, Dzięgiele, Świdry.

    Szkoła mieści się w 3 oddzielnych budynkach.
    W głównym budynku znajduje się: 5 pomieszczeń lekcyjnych, sala zaadaptowana na zajęcia wychowania fizycznego, sala komputerowa, gabinet terapii pedagogicznej, gabinet dyrektora, pokój nauczycielski oraz łazienka z umywalkami i prysznicami.
    W drugim budynku znajdują się 4 pomieszczenia lekcyjne, toaleta dla uczniów oraz pokój socjalny dla pracowników.
    W trzecim budynku – wielofunkcyjnym znajduje się: oddział przedszkolny, świetlica, pomieszczenie zaadoptowane na klasę, stołówka, kuchnia, pomieszczenia księgowości, gabinet pielęgniarki i stomatologiczny.
    Sytuacja lokalowa jest bardzo trudna ze względów organizacyjnych i finansowych.

    W roku szkolnym 2000/2001 w szkole rozpoczęło naukę 186 dzieci w 10 oddziałach, a w
    1 oddziale przedszkolnym – 33.
    Funkcjonują oddziały integracyjne – kl. III i kl. VI.

    Po ukończeniu szkoły podstawowej dzieci całymi klasami przechodzą do Gimnazjum Publicznego w Kijewie.

    Dzieci uczęszczające do szkoły pochodzą z rodzin bardzo biednych, głównie popegerowskich, w których najczęściej stałym dochodem jest zasiłek rodzinny. Rodzice najczęściej nie mają stałego źródła utrzymania. Rodziny są wielodzietne.

    Kadra pedagogiczna od lat jest bardzo starannie dobierana do pracy w tej szkole. Jej dokształcanie i doskonalenie jest zawsze skierowane na potrzeby ucznia, a także samych nauczycieli.



    Na podstawie wywiadów, przeprowadzonych ankiet, rozmów z uczniami, samorządem szkolnym, Radą Rodziców, przeprowadzonych hospitacji, warsztaty w 15.05.1997r. na temat „Co to znaczy dobra szkoła” ustalone zostały najważniejsze potrzeby naszych uczniów:
    - bezpieczeństwo, sprawiedliwość, znajomość norm społecznych;
    - akceptacja;
    - wiara we własne siły;
    - przynależność do grupy;
    - posiadanie autorytetu;
    - intymność;
    - samodoskonalenie i samorealizacja;
    - higiena fizyczna i psychiczna;
    - estetyka.

    Zadania naszej szkoły:
    1. Nasza szkoła jest miejscem, gdzie stwarzamy warunki do nauki dla wszystkich uczniów.
    2. Przekazujemy wiedzę i kształtujemy umiejętności, motywując do rzetelnej i systematycznej pracy, rozwijamy zainteresowania uczniów.
    3. Zapoznajemy z normami społecznymi oraz pomagamy rodzicom w procesie wychowania.
    4. Wspieramy rozwój uczniów, troszczymy się o jego bezpieczeństwo, zdrowie oraz uczymy pożytecznie spędzać wolny czas.
    5. Uwrażliwiamy na piękno świata, wprowadzając w świat kultury i sztuki.
    6. Pielęgnujemy tradycję szkolną, regionalną i narodową.
    7. Wspieramy dziecko w trudnej sytuacji rodzinnej i materialnej oraz pomagamy przezwyciężyć niepowodzenia w szkole.
    8. W naszych dążeniach kierujemy się dobrem ucznia, jego możliwościami i predyspozycjami.
    9. Uczymy przestrzegania norm społecznych, szacunku wobec innych oraz wzajemnej tolerancji.
    10. W stosunku do dziecka jesteśmy taktowni i dyskretni.
    11. Podążamy za wymogami współczesnej cywilizacji mając na uwadze wszechstronny rozwój dziecka.

    Słabe strony szkoły:

    1. Zbyt mała pomoc uczniom mającym trudności w nauce.
    2. Zbyt mało zajęć specjalistycznych.
    3. Niewystarczająca praca z uczniem zdolnym.
    4. Ograniczona ilość godzin na zajęcia pozalekcyjne.
    5. Niedostosowane pomoce dydaktyczne do nowych programów.
    6. Często zmieniające się prawo oświatowe.
    7. Słaba baza lokalowa.
    8. Współpraca z rodzicami.
    9. Dojazd dzieci do szkoły.
    10. Mała ilość środków finansowych na utrzymanie szkoły.
    11. Wzrastające ubóstwo dzieci.
    12. Rozdzielenie prowadzenia szkoły od nadzoru pedagogicznego.

    Mocne strony szkoły:

    1. Wykształcona kadra pedagogiczna.
    2. Wprowadzenie nowych programów do szkoły.
    3. Aktywność nauczycieli w pomocy uczniom zdolnym i mającym trudności w nauce.
    4. Systematyczna praca nauczycieli w zespołach problemowych.
    5. Masowe uprawnienia sportu przez dzieci.
    6. Promowanie twórczości dzieci.
    7. Możliwość spędzania wolnego czasu przez dzieci na terenia szkoły.
    8. Systematyczne doskonalenie nauczycieli w ramach WDN.
    9. Dobra atmosfera pracy.
    10. Dożywianie dzieci.
    11. Sprawny dowóz dzieci do szkoły.
    12. Samodzielność księgowo – finansowa.
    13. Współpraca ze strukturami samorządowymi, organizacjami, instytucjami wspomagającymi szkołę.

    Plan rozwoju szkoły powstał na podstawie strategii rozwoju oświaty w województwie warmińsko – mazurskim oraz strategii rozwoju oświaty w gminie. Wyznacza on główne obszary rozwoju szkoły do 2004r. Kierunki i wyznaczniki jakości opisują stan pożądany w przyszłości, określają oczekiwania klientów szkoły w perspektywie najbliższych lat.

    Założenia planu rozwoju szkoły do 2004r.

    I. Promocja szkoły:
    - założenie strony internetowej,
    - wykonanie znaku oraz logo szkoły,
    - ułożenie hymnu szkoły,
    - organizowanie imprez, konkursów, wystaw, szkolnych i ogólnoszkolnych,
    - prezentowanie wyników klasyfikacji promocji uczniów,
    - wydawanie gazetki szkolnej,
    - przekazywanie informacji o szkole przez media.

    II. Zaspokajanie różnorodnych potrzeb edukacyjnych uczniów:
    - tworzenie warunków do wspomagania wszechstronnego rozwoju uczniów,
    - wspieranie rozwoju uczniów adekwatnie do ich potrzeb, predyspozycji i możliwości,
    - systematyczna współpraca z placówkami wspomagającymi proces rozwojowy uczniów,
    - systematyczne dokonywanie samooceny w zakresie wspierającym proces szkoły.

    III. Kształtowanie potencjału kadrowego:
    - kwalifikacje i umiejętności nauczycieli zabezpieczają pełną realizację zadań,
    - prowadzenie polityki kadrowej jest zgodne z perspektywicznym planem spójnym z programem szkoły,
    - utworzenie perspektywicznego planu rozwoju zawodowego nauczycieli.

    IV. Przejawianie aktywności wobec problemów społecznych:
    - rozpoznawanie zjawisk patologicznych na terenie szkoły i poza nią oraz ich zakres,
    - podejmowanie działań profilaktycznych,
    - systematyczna współpraca ze środowiskiem na rzecz rozwiązywania problemów społecznych.

    V. Budowanie autonomii szkoły:
    - systematyczne badanie oczekiwań środowiska szkolnego i lokalnego,
    - tworzenie systemu wewnętrznego badania jakości,
    - systematyczna współpraca z partnerami wspierającymi realizację zadań.

    VI. Tworzenie nowoczesnej bazy szkolnej:
    - posiadanie i wykorzystywanie bazy niezbędnej do realizacji zadań,
    - tworzenie koncepcji rozwoju bazy,
    - korzystanie z dostępnej bazy zewnętrznej,
    - systematyczne podejmowanie działań w celu wzbogacenia i unowocześnienia bazy.

    W 2004 roku szkoła:
    a) prezentuje wysoki poziom pracy dydaktyczno – wychowawczej,
    b) pracuje w niej wysoko kwalifikowana kadra pedagogiczna posiadająca kwalifikacje do co najmniej dwóch przedmiotów zgodnie z potrzebami szkoły,
    c) dba o wszechstronny rozwój dziecka w oddziale przedszkolnym umożliwiający osiąganie dojrzałości szkolnej,
    d) prowadzone są obowiązkowo dwa języki obce: j. rosyjski oraz j. angielski lub j. niemiecki do wyboru,
    e) prowadzone są ścieżki edukacyjne wspomagające proces edukacyjny,
    f) prowadzone są innowacje pedagogiczne,
    g) otacza się fachową opieką dzieci mające trudności w nauce,
    h) dzieci sprawne inaczej znajdują swoje miejsce w klasach integracyjnych,
    i) prowadzona jest szeroka gama atrakcyjnych, dodatkowych zajęć,
    j) jest bardzo dobrze wyposażona w nowoczesne pomoce dydaktyczne,
    k) posiada dobrze wyposażoną pracownię komputerową,
    l) uczy się poszanowania środowiska naturalnego,
    m) uczy się zdrowego stylu życia,
    n) jest przystosowana do uczniów sprawnych inaczej,
    o) posiada wystarczającą ilość sal lekcyjnych dobrze wyposażonych,
    p) posiada salę gimnastyczna,
    q) posiada wystarczającą ilość autobusów do sprawnego i bezpiecznego dowozu dzieci do szkoły,
    r) współpracuje ze środowiskiem lokalnym,
    s) jest centrum kulturalnym dla swego regionu,
    t) posiada skomputeryzowany sekretariat szkoły, księgowość oraz bibliotekę z dostępem do internetu.





    Data wprowadzenia: 2003-11-25 1048
    Data upublicznienia: 2003-11-25
    Art. czytany: 22882 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Janina Rękawek
    Rejestr zmian:
    2003-11-25
    1. Typ zdarzenia: nowa wiadomość - Zmienił: Janina Rękawek
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Miejski
    w Olecku
    19-400 OLECKO
    Plac Wolności 1
    Plac Wolności 3

    tel.+87 520 21 68
    FAX +87 520 25 58

    POI - Punkt Obsługi Interesanta
    tel.+87 520 20 67

    Adres e-puap: /c6tc9p6k8p/SkrytkaESP


    Godziny urzędowania:
    poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30

    Konto bankowe (podatki, odpady komunalne): PKO BP SA NR: 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117



    Urząd Miejski w Olecku



    Starostwo Powiatowe
    w Olecku





    Administrator BIP:
    Wojciech Wiktorzak
    Urząd Miejski w Olecku
    Plac Wolności 3
    tel:87-520 09 69
    fax:87-520 25 58
    e-mail: [email protected]



































    Admin
    System BIP Inet