ARCHIWUM z lat 2002 – 2022
    A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
RODO
AKTUALNOŚCI
Zamówienia publiczne
Statut Gminy Olecko
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Menu podmiotowe
Rada Miejska
Urząd Miejski
Wydziały Urzędu Miejskiego
Spółki gminne
Jednostki organizacyjne
Jednostki pomocnicze
Organizacje pozarządowe
Zarządca zasobów komunalnych
Olecka Rada Seniorów
Olecka Rada Młodzieżowa
Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Nabór pracowników na wolne stanowiska pracy
Dostępność
Prawo lokalne
BAZA AKTÓW WŁASNYCH
Budżet i finanse (podatki)
Dokumenty strategiczne
Planowanie przestrzenne
Postępowanie środowiskowe
Menu przedmiotowe
Oświadczenia majątkowe
Raporty o stanie gminy
EKOPORTAL-Informacje o środowisku i jego ochronie
Sprzedaż nieruchomości
Druki do pobrania
Petycje
Lobbing
Rejestry i ewidencje
Jak załatwić sprawę
Informacja publiczna
WYBORY SAMORZĄDOWE 2018
ŁAWNICY
Menu ogólne
Kontakt
Instrukcja obsługi
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
Moja sprawa w internecie
Prawo miejscowe
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
  
Skargi i Wnioski
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Zbiórki publiczne
Wybory samorządowe - 2006
Wybory do Parlamentu Europejskiego - 2019 r.
WYBORY DO SEJMU I SENATU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ 2019
Wybory do Sejmu RP i Senatu RP - 21.10.2007r.
Wybory do Parlamentu Europejskiego-2009r.
Wybory Prezydenta RP - 2010
Wybory samorządowe-2010
Wybory do Sejmu RP i Senatu RP - 2011
Wybory do Parlamentu Europejskiego - 2014
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2015
Wybory samorządowe - 2014
Wybory ławników na kadencję 2016 - 2019
Referendum ogólnokrajowe 2015r.
Wybory do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej 2015
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Olecku - 2016
Wybory przedterminowe burmistrza Olecka - 21.05.2017r.
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2020
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2020
Powszechny Spis Rolny w 2020 roku
Ostatnie 5 wiadomości:
» Oferta cenowa i zaproszenie do złożenia oferty
» Protokół nr BRM.0002.14.202.2022 61. sesji Rady Miejskiej w Olecku odbytej w dniu 29 grudnia 2022 roku w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Olecku
» Protokół Nr BRM.0012.1.14.2022 posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Promocji Gminy, Sportu i Rekreacji Rady Miejskiej w Olecku odbytego w dniu 20 grudnia 2022 roku
» Projekt uchwały Rady Miejskiej w Olecku w sprawie wykazu kąpielisk na terenie Gminy Olecko w 2023 roku
» Konsultacje społeczne projektu uchwały w sprawie Programu Wspierania Rodziny na lata 2023-2025
  • Jak załatwić sprawę
  • R - Ś
  • Rejestracja zgonów

    Gdzie możesz załatwić sprawę?
    Zgłoszenia zgonu osoby zmarłej na terenie gminy Olecko dokonasz w Urzędzie Stanu Cywilnego w Olecku, Plac Wolności 1, pokój numer 4, telefon 87 520 26 58.

    Jakie dokumenty powinieneś przygotować?
    1. Karta zgonu wydana przez lekarza.
    2. Dowód osobisty osoby zmarłej (paszport w przypadku cudzoziemca).
    3. Do wglądu – dokument tożsamości osoby zgłaszającej zgon.


    Informacje dodatkowe
    Akt zgonu sporządzany jest na podstawie: karty zgonu (dokumentu medycznego potwierdzającego zgon, który otrzymuje osoba uprawniona do pochówku) oraz protokołu zgłoszenia zgonu.

    Zgon powinieneś zgłosić w terminie:
    1) 3 dni od sporządzenia karty zgonu,
    2) 24 godzin od zgonu, jeżeli zgon nastąpił w wyniku choroby zakaźnej.

    Zgłoszenia zgonu możesz dokonać jeżeli jesteś najbliższą rodziną zmarłego:
    1) małżonkiem,
    2) krewnym zstępnym (na przykład dzieckiem),
    3) krewnym wstępnym (na przykład rodzicem, dziadkiem),
    4) krewnym bocznym do 4 stopnia pokrewieństwa,
    5) powinowatym w linii prostej do 1 stopnia (na przykład teściem, teściową).

    Zgłoszenia zgonu możesz dokonać przez pełnomocnika.

    Po dokonaniu rejestracji otrzymasz z urzędu odpis skrócony aktu zgonu.


    Opłaty
    Rejestracja zgonu nie podlega opłacie skarbowej.


    Termin załatwienia
    Niezwłocznie.


    Tryb odwoławczy
    Odmowa sporządzenia aktu zgonu następuje w formie decyzji, od której służy odwołanie do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego za pośrednictwem kierownika urzędu stanu cywilnego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.


    Podstawa prawna
    1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 roku Prawo o aktach stanu cywilnego.
    2. Ustawa z dnia 31 stycznia 1959 roku o cmentarzach i chowaniu zmarłych.



    Data wprowadzenia: 2003-10-02 0948
    Data upublicznienia: 2003-10-02
    Art. czytany: 11729 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: J. Kunicki
    Rejestr zmian:
    2021-10-12
    1. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Wioletta Biszewska
    2. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Wioletta Biszewska

    2021-10-11
    3. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Wioletta Biszewska
    4. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Wioletta Biszewska
    5. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Wioletta Biszewska

    2021-06-02
    6. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Wioletta Biszewska

    2021-06-01
    7. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Wioletta Biszewska

    2018-06-28
    8. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Wojciech Wiktorzak
    9. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Wojciech Wiktorzak

    2018-06-20
    10. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Wojciech Wiktorzak

    2017-09-13
    11. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Karolina Kuskowska

    2017-07-07
    12. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Wojciech Wiktorzak

    2015-04-14
    13. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Wojciech Wiktorzak
    14. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Wojciech Wiktorzak
    15. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Wojciech Wiktorzak

    2010-03-09
    16. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Jadwiga Malinowska

    2009-11-25
    17. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Jadwiga Malinowska

    2003-10-02
    18. Typ zdarzenia: nowa wiadomość - Zmienił: J. Kunicki
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Miejski
    w Olecku
    19-400 OLECKO
    Plac Wolności 1
    Plac Wolności 3

    tel.+87 520 21 68
    FAX +87 520 25 58

    POI - Punkt Obsługi Interesanta
    tel.+87 520 20 67

    Adres e-puap: /c6tc9p6k8p/SkrytkaESP


    Godziny urzędowania:
    poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30

    Konto bankowe (podatki, odpady komunalne): PKO BP SA NR: 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117



    Urząd Miejski w Olecku



    Starostwo Powiatowe
    w Olecku





    Administrator BIP:
    Wojciech Wiktorzak
    Urząd Miejski w Olecku
    Plac Wolności 3
    tel:87-520 09 69
    fax:87-520 25 58
    e-mail: [email protected]



































    Admin
    System BIP Inet