Rejestracja zgonów 2003-10-02 0948 Art. czytany: 11728 razy Gdzie możesz załatwić sprawę? Zgłoszenia zgonu osoby zmarłej na terenie gminy Olecko dokonasz w Urzędzie Stanu Cywilnego w Olecku, Plac Wolności 1, pokój numer 4, telefon 87 520 26 58. Jakie dokumenty powinieneś przygotować? 1. Karta zgonu wydana przez lekarza. 2. Dowód osobisty osoby zmarłej (paszport w przypadku cudzoziemca). 3. Do wglądu – dokument tożsamości osoby zgłaszającej zgon. Informacje dodatkowe Akt zgonu sporządzany jest na podstawie: karty zgonu (dokumentu medycznego potwierdzającego zgon, który otrzymuje osoba uprawniona do pochówku) oraz protokołu zgłoszenia zgonu. Zgon powinieneś zgłosić w terminie: 1) 3 dni od sporządzenia karty zgonu, 2) 24 godzin od zgonu, jeżeli zgon nastąpił w wyniku choroby zakaźnej. Zgłoszenia zgonu możesz dokonać jeżeli jesteś najbliższą rodziną zmarłego: 1) małżonkiem, 2) krewnym zstępnym (na przykład dzieckiem), 3) krewnym wstępnym (na przykład rodzicem, dziadkiem), 4) krewnym bocznym do 4 stopnia pokrewieństwa, 5) powinowatym w linii prostej do 1 stopnia (na przykład teściem, teściową). Zgłoszenia zgonu możesz dokonać przez pełnomocnika. Po dokonaniu rejestracji otrzymasz z urzędu odpis skrócony aktu zgonu. Opłaty Rejestracja zgonu nie podlega opłacie skarbowej. Termin załatwienia Niezwłocznie. Tryb odwoławczy Odmowa sporządzenia aktu zgonu następuje w formie decyzji, od której służy odwołanie do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego za pośrednictwem kierownika urzędu stanu cywilnego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia. Podstawa prawna 1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 roku Prawo o aktach stanu cywilnego. 2. Ustawa z dnia 31 stycznia 1959 roku o cmentarzach i chowaniu zmarłych. |