ARCHIWUM z lat 2002 – 2022
    A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
RODO
AKTUALNOŚCI
Zamówienia publiczne
Statut Gminy Olecko
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Menu podmiotowe
Rada Miejska
Urząd Miejski
Wydziały Urzędu Miejskiego
Spółki gminne
Jednostki organizacyjne
Jednostki pomocnicze
Organizacje pozarządowe
Zarządca zasobów komunalnych
Olecka Rada Seniorów
Olecka Rada Młodzieżowa
Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Nabór pracowników na wolne stanowiska pracy
Dostępność
Prawo lokalne
BAZA AKTÓW WŁASNYCH
Budżet i finanse (podatki)
Dokumenty strategiczne
Planowanie przestrzenne
Postępowanie środowiskowe
Menu przedmiotowe
Oświadczenia majątkowe
Raporty o stanie gminy
EKOPORTAL-Informacje o środowisku i jego ochronie
Sprzedaż nieruchomości
Druki do pobrania
Petycje
Lobbing
Rejestry i ewidencje
Jak załatwić sprawę
Informacja publiczna
WYBORY SAMORZĄDOWE 2018
ŁAWNICY
Menu ogólne
Kontakt
Instrukcja obsługi
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
Moja sprawa w internecie
Prawo miejscowe
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
  
Skargi i Wnioski
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Zbiórki publiczne
Wybory samorządowe - 2006
Wybory do Parlamentu Europejskiego - 2019 r.
WYBORY DO SEJMU I SENATU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ 2019
Wybory do Sejmu RP i Senatu RP - 21.10.2007r.
Wybory do Parlamentu Europejskiego-2009r.
Wybory Prezydenta RP - 2010
Wybory samorządowe-2010
Wybory do Sejmu RP i Senatu RP - 2011
Wybory do Parlamentu Europejskiego - 2014
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2015
Wybory samorządowe - 2014
Wybory ławników na kadencję 2016 - 2019
Referendum ogólnokrajowe 2015r.
Wybory do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej 2015
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Olecku - 2016
Wybory przedterminowe burmistrza Olecka - 21.05.2017r.
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2020
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2020
Powszechny Spis Rolny w 2020 roku
Ostatnie 5 wiadomości:
» Oferta cenowa i zaproszenie do złożenia oferty
» Protokół nr BRM.0002.14.202.2022 61. sesji Rady Miejskiej w Olecku odbytej w dniu 29 grudnia 2022 roku w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Olecku
» Protokół Nr BRM.0012.1.14.2022 posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Promocji Gminy, Sportu i Rekreacji Rady Miejskiej w Olecku odbytego w dniu 20 grudnia 2022 roku
» Projekt uchwały Rady Miejskiej w Olecku w sprawie wykazu kąpielisk na terenie Gminy Olecko w 2023 roku
» Konsultacje społeczne projektu uchwały w sprawie Programu Wspierania Rodziny na lata 2023-2025
  • Rada Miejska
  • Wnioski, interpelacje, oświadczenia i stanowiska radnych
  • 2014 - Wnioski i interpelacje radnych
  • 435. Maciej Juchniewicz - 19.12.2014 (wniosek)

    Poinformował, iż składa wniosek w formie pisemnej (treść w załączeniu do protokołu) dotyczący projektu zasad działania Rady Miejskiej w Olecku w latach 2014-2018 z prośbą
    o przedyskutowanie przez radnych. W pierwszym punkcie propozycji również poddaje pod rozwagę zmianę terminu i godzin rozpoczęcia sesji. Jego zdaniem byłoby to rozwiązanie kłopotów w związku z umożliwianiem radnym pełnienia mandatu, szczególnie tym, którzy pracują w sferze budżetowej. Jednak podstawowym argumentem jest zwiększenie dostępności dla mieszkańców sesji i prac rady. Propozycji jest kilkanaście, po sesji przekaże je do biura Rady z prośbą
    o rozpropagowanie wśród radnych, przedyskutowanie i poddanie pod głosowanie na kolejnej sesji.
    1. Sesje popołudniowe, najwcześniej od 16.00, stałe terminy comiesięczne ujęte w planie pracy (propozycja: ostatnie czwartki miesiąca o godz.: 16.00 z wyłączeniem lipca).
    2. Stałe terminy posiedzeń Komisji, również w godzinach popołudniowych.
    3. Porządek sesje nadzwyczajnych musi zawierać stałe punkty sesji zwyczajnej (info Burmistrza, info Przewodniczącego, wnioski, interpelacje, oświadczenia.
    4. Sesje transmitowane on-line i rejestrowane audio-video do umieszczenia na www miasta,
    5. Wprowadzić system elektroniczny do głosowania imiennego lub pisemny - do każdego protokołu załącznik w postaci zbiorczej karty głosowań.
    6. Materiały na komisje i sesje wyłącznie w formie elektronicznej. W przypadku dużych plików podawanie bezpośredniego linku do materiałów.
    7. Skany spraw wniesionych przekazywane Radnych od razu po ich wpłynięciu do Rady na maile.
    8. Jedna sesja w roku poza urzędem na powietrzu (np. w Dzień Samorządu Terytorialnego)
    9. Oddzielenie organu stanowiącego od wykonawczego na sali obrad (Radni-Burmistrz).
    10. Informacja z działalności Burmistrza i Zastępcy Burmistrza na piśmie wysyłana razem
    z materiałami na poszczególne sesje, na sesji omówienie przez Burmistrza najważniejszych rzeczy oraz tych nieujętych, dziejących się po sporządzeniu pisemnej informacji.
    11. Udział w sesji wyłącznie tych kierowników komórek organizacyjnych, dyrektorów jednostek
    i prezesów spółek komunalnych, których sprawy są poruszane.
    12. Zapraszanie na sesję Komendantów Policji, Straży, Dyrektora Urzędu Skarbowego wyłącznie wtedy, kiedy sprawy dotyczą ich sfery działalności.
    13. Przyjęcie głównych kierunków pracy i sposobów realizacji zadań Rady na całą kadencję.
    14. Ramowy plan pracy i sposobami jego realizacji z konkretnymi terminami sesji na każdy rok kalendarzowy sprzężony z planami pracy poszczególnych komisji.
    15. Patronat Rady Miejskiej nad wydarzeniami w mieście i gminie – głosowanie nad prośbą
    o patronat na Radzie.
    16. Przeznaczanie części miesięcznej diety na cele społeczne (programy stypendialne; działalność statutową oleckich organizacji pozarządowych; działalność charytatywną)
    17. Informacje o Radzie na www: standard – zdjęcie Radnej, Radnego, opis w jakich komisjach pracuje oraz kontakt (e-mail, ewentualnie telefon); info o dyżurach i innych aktywnościach Radnych.
    18. Imienne tabliczki Radnych.
    19. Skrzynka z przegródkami dla poszczególnych radnych do korespondencji i materiałów.


    Data wprowadzenia: 2015-01-13 0806
    Data upublicznienia: 2015-01-13
    Art. czytany: 1691 razy

    » Odpowiedź na wniosek - rozmiar: 204658 bajtów
    Typ pliku: application/pdf
    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Wojciech Wiktorzak
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Miejski
    w Olecku
    19-400 OLECKO
    Plac Wolności 1
    Plac Wolności 3

    tel.+87 520 21 68
    FAX +87 520 25 58

    POI - Punkt Obsługi Interesanta
    tel.+87 520 20 67

    Adres e-puap: /c6tc9p6k8p/SkrytkaESP


    Godziny urzędowania:
    poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30

    Konto bankowe (podatki, odpady komunalne): PKO BP SA NR: 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117



    Urząd Miejski w Olecku



    Starostwo Powiatowe
    w Olecku





    Administrator BIP:
    Wojciech Wiktorzak
    Urząd Miejski w Olecku
    Plac Wolności 3
    tel:87-520 09 69
    fax:87-520 25 58
    e-mail: [email protected]



































    Admin
    System BIP Inet