435. Maciej Juchniewicz - 19.12.2014 (wniosek)

2015-01-13 0806
Art. czytany: 1702 razy

Poinformował, iż składa wniosek w formie pisemnej (treść w załączeniu do protokołu) dotyczący projektu zasad działania Rady Miejskiej w Olecku w latach 2014-2018 z prośbą
o przedyskutowanie przez radnych. W pierwszym punkcie propozycji również poddaje pod rozwagę zmianę terminu i godzin rozpoczęcia sesji. Jego zdaniem byłoby to rozwiązanie kłopotów w związku z umożliwianiem radnym pełnienia mandatu, szczególnie tym, którzy pracują w sferze budżetowej. Jednak podstawowym argumentem jest zwiększenie dostępności dla mieszkańców sesji i prac rady. Propozycji jest kilkanaście, po sesji przekaże je do biura Rady z prośbą
o rozpropagowanie wśród radnych, przedyskutowanie i poddanie pod głosowanie na kolejnej sesji.
1. Sesje popołudniowe, najwcześniej od 16.00, stałe terminy comiesięczne ujęte w planie pracy (propozycja: ostatnie czwartki miesiąca o godz.: 16.00 z wyłączeniem lipca).
2. Stałe terminy posiedzeń Komisji, również w godzinach popołudniowych.
3. Porządek sesje nadzwyczajnych musi zawierać stałe punkty sesji zwyczajnej (info Burmistrza, info Przewodniczącego, wnioski, interpelacje, oświadczenia.
4. Sesje transmitowane on-line i rejestrowane audio-video do umieszczenia na www miasta,
5. Wprowadzić system elektroniczny do głosowania imiennego lub pisemny - do każdego protokołu załącznik w postaci zbiorczej karty głosowań.
6. Materiały na komisje i sesje wyłącznie w formie elektronicznej. W przypadku dużych plików podawanie bezpośredniego linku do materiałów.
7. Skany spraw wniesionych przekazywane Radnych od razu po ich wpłynięciu do Rady na maile.
8. Jedna sesja w roku poza urzędem na powietrzu (np. w Dzień Samorządu Terytorialnego)
9. Oddzielenie organu stanowiącego od wykonawczego na sali obrad (Radni-Burmistrz).
10. Informacja z działalności Burmistrza i Zastępcy Burmistrza na piśmie wysyłana razem
z materiałami na poszczególne sesje, na sesji omówienie przez Burmistrza najważniejszych rzeczy oraz tych nieujętych, dziejących się po sporządzeniu pisemnej informacji.
11. Udział w sesji wyłącznie tych kierowników komórek organizacyjnych, dyrektorów jednostek
i prezesów spółek komunalnych, których sprawy są poruszane.
12. Zapraszanie na sesję Komendantów Policji, Straży, Dyrektora Urzędu Skarbowego wyłącznie wtedy, kiedy sprawy dotyczą ich sfery działalności.
13. Przyjęcie głównych kierunków pracy i sposobów realizacji zadań Rady na całą kadencję.
14. Ramowy plan pracy i sposobami jego realizacji z konkretnymi terminami sesji na każdy rok kalendarzowy sprzężony z planami pracy poszczególnych komisji.
15. Patronat Rady Miejskiej nad wydarzeniami w mieście i gminie – głosowanie nad prośbą
o patronat na Radzie.
16. Przeznaczanie części miesięcznej diety na cele społeczne (programy stypendialne; działalność statutową oleckich organizacji pozarządowych; działalność charytatywną)
17. Informacje o Radzie na www: standard – zdjęcie Radnej, Radnego, opis w jakich komisjach pracuje oraz kontakt (e-mail, ewentualnie telefon); info o dyżurach i innych aktywnościach Radnych.
18. Imienne tabliczki Radnych.
19. Skrzynka z przegródkami dla poszczególnych radnych do korespondencji i materiałów.