ARCHIWUM z lat 2002 – 2022
    A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
RODO
AKTUALNOŚCI
Zamówienia publiczne
Statut Gminy Olecko
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Menu podmiotowe
Rada Miejska
Urząd Miejski
Wydziały Urzędu Miejskiego
Spółki gminne
Jednostki organizacyjne
Jednostki pomocnicze
Organizacje pozarządowe
Zarządca zasobów komunalnych
Olecka Rada Seniorów
Olecka Rada Młodzieżowa
Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Nabór pracowników na wolne stanowiska pracy
Dostępność
Prawo lokalne
BAZA AKTÓW WŁASNYCH
Budżet i finanse (podatki)
Dokumenty strategiczne
Planowanie przestrzenne
Postępowanie środowiskowe
Menu przedmiotowe
Oświadczenia majątkowe
Raporty o stanie gminy
EKOPORTAL-Informacje o środowisku i jego ochronie
Sprzedaż nieruchomości
Druki do pobrania
Petycje
Lobbing
Rejestry i ewidencje
Jak załatwić sprawę
Informacja publiczna
WYBORY SAMORZĄDOWE 2018
ŁAWNICY
Menu ogólne
Kontakt
Instrukcja obsługi
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
Moja sprawa w internecie
Prawo miejscowe
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
  
Skargi i Wnioski
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Zbiórki publiczne
Wybory samorządowe - 2006
Wybory do Parlamentu Europejskiego - 2019 r.
WYBORY DO SEJMU I SENATU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ 2019
Wybory do Sejmu RP i Senatu RP - 21.10.2007r.
Wybory do Parlamentu Europejskiego-2009r.
Wybory Prezydenta RP - 2010
Wybory samorządowe-2010
Wybory do Sejmu RP i Senatu RP - 2011
Wybory do Parlamentu Europejskiego - 2014
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2015
Wybory samorządowe - 2014
Wybory ławników na kadencję 2016 - 2019
Referendum ogólnokrajowe 2015r.
Wybory do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej 2015
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Olecku - 2016
Wybory przedterminowe burmistrza Olecka - 21.05.2017r.
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2020
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2020
Powszechny Spis Rolny w 2020 roku
Ostatnie 5 wiadomości:
» Oferta cenowa i zaproszenie do złożenia oferty
» Protokół nr BRM.0002.14.202.2022 61. sesji Rady Miejskiej w Olecku odbytej w dniu 29 grudnia 2022 roku w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Olecku
» Protokół Nr BRM.0012.1.14.2022 posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Promocji Gminy, Sportu i Rekreacji Rady Miejskiej w Olecku odbytego w dniu 20 grudnia 2022 roku
» Projekt uchwały Rady Miejskiej w Olecku w sprawie wykazu kąpielisk na terenie Gminy Olecko w 2023 roku
» Konsultacje społeczne projektu uchwały w sprawie Programu Wspierania Rodziny na lata 2023-2025
  • Rada Miejska
  • Uchwały Rady Miejskiej
  • IV kadencja Rady Miejskiej 2002-2006
  • IV RM - 2004 rok
  • Uchwały XXII sesji IV kadencji Rady Miejskiej
  • Uchwała nr XXII/162/04

    w sprawie zmian w Statucie Gminy Olecko.

    UCHWAŁA Nr XXII/162/04
    Rady Miejskiej w Olecku
    z dnia 30 czerwca 2004 r.

    w sprawie zmian w Statucie Gminy Olecko.

    Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 1 i art. 18a ust. 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity - Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; Dz.U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220; Nr 62, poz. 558; Nr 113, poz. 984; Nr 153, poz. 1271; Nr 214, poz. 1806; Dz.U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717; Nr 162, poz. 1568; Dz.U. z 2004 r. Nr 102, poz. 1055) Rada Miejska w Olecku uchwala, co następuje:

    § 1. Regulamin Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Olecku, stanowiący załącznik nr 4 do Statutu Gminy Olecko, otrzymuje brzmienie jak w załączniku do niniejszej uchwały.

    § 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Olecka.

    § 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.


    Przewodniczący Rady Miejskiej
    Leszek Gałczyk





    Załącznik do
    Uchwały Nr XXII/162/04
    Rady Miejskiej w Olecku
    z dnia 30 czerwca 2004 r.

    Regulamin Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Olecku

    § 1. Komisja Rewizyjna, zwana dalej Komisją, powołana jest do wykonywania zadań związanych z realizacją funkcji kontrolnej Rady Miejskiej w zakresie wynikającym z:
    1)ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami);
    2)ustaw szczególnych;
    3)statutu gminy;
    4)innych uchwał Rady Miejskiej.

    § 2. 1. W skład Komisji wchodzą radni, w tym przedstawiciele wszystkich Klubów, z wyjątkiem radnych pełniących funkcję Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego Rady.

    2. Komisja ze swego składu wybiera Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego Komisji.
    § 3. 1. Komisja kontroluje działalności Burmistrza oraz gminnych jednostek organizacyjnych w zakresie:
    a)gospodarki finansowej;
    b)gospodarowania mieniem komunalnym;
    c)przestrzegania i realizacji postanowień Statutu Gminy, uchwał Rady oraz innych przepisów.

    2. Komisja dokonuje kontroli, biorąc pod uwagę kryteria:

    a)legalności;

    b)gospodarności;

    c)rzetelności;

    d)celowości.

    3. Komisja działa na podstawie rocznego planu pracy przyjętego przez Radę.

    4. Komisja wykonuje inne zadania zlecone przez Radę w zakresie kontroli. Uprawnienie to nie narusza uprawnień kontrolnych innych komisji, powołanych przez Radę.
    § 4. 1. Komisja przed rozpatrzeniem przez Radę sprawozdania z wykonania budżetu gminy dokonuje analizy gospodarki finansowej gminy.

    2. Komisja opiniuje wykonanie budżetu gminy i występuje z wnioskiem do Rady w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium Burmistrzowi.

    3. Wniosek w sprawie absolutorium podlega zaopiniowaniu przez Regionalną Izbę Obrachunkową w Olsztynie.

    4. Wniosek w sprawie nieudzielenia absolutorium wymaga uzasadnienia.
    § 5. 1. Przewodniczący Komisji organizuje pracę Komisji i prowadzi jej obrady.

    2. Komisja rozpatruje i rozstrzyga sprawy na posiedzeniach zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy składu Komisji. W przypadku równiej liczby głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego Komisji.

    3. Komisja może zapraszać na swoje posiedzenia kierowników gminnych jednostek organizacyjnych oraz inne osoby.
    4. Komisja, za zgodą Rady Miejskiej, może korzystać z porad, opinii i ekspertyz rzeczoznawców, ekspertów i biegłych, posiadających wiedzę fachową w zakresie związanym z przedmiotem działania Komisji.
    § 6. 1. W celu przeprowadzenia kontroli Przewodniczący Komisji wyznacza zespół kontrolny, składający się z 3 członków Komisji i udziela im pisemnego upoważnienia do przeprowadzenia kontroli.

    2. Przewodniczący Komisji, co najmniej na 7 dni przed przeprowadzeniem kontroli, zawiadamia na piśmie kierownika kontrolowanej jednostki o zakresie i terminie kontroli.

    3. Członkowie zespołu kontrolnego, przed przystąpieniem do czynności kontrolnych, są obowiązani okazać kierownikowi kontrolowanej jednostki upoważnienie, o którym mowa w ust. 1.

    4. Zespół kontrolny wykonuje czynności kontrolne w dniach i godzinach pracy kontrolowanej jednostki.

    5. Wykonywanie czynności kontrolnych nie może naruszać porządku pracy obowiązującego w kontrolowanej jednostce.
    § 7. 1. Członek Komisji podlega wyłączeniu z udziału w kontroli, jeżeli przedmiot kontroli może dotyczyć jego praw
    i obowiązków albo jego małżonka, krewnych lub powinowatych.

    2. Członkowie Komisji podlegają również wyłączeniu od udziału w działaniach Komisji w sprawach, w których może powstać podejrzenie o ich stronniczość lub interesowność.

    3. O wyłączeniu członka Komisji z udziału w kontroli rozstrzyga Komisja.
    § 8. 1. Zespół kontrolny, po zakończeniu kontroli, sporządza protokół kontroli, który podpisują członkowie zespołu oraz kierownik jednostki kontrolowanej, który może wnieść zastrzeżenia do protokołu. Protokół, o którym mowa wyżej, zespół kontrolny niezwłocznie przedstawia Komisji.

    2. Protokół kontroli powinien zawierać:

    a)nazwę jednostki kontrolowanej oraz główne dane kierownika;

    b)imiona i nazwiska osób kontrolujących;

    c)wskazanie miejsca, przedmiotu i terminu kontroli;

    d)opisu stanu faktycznego;

    e)ewentualne zastrzeżenia kierownika jednostki kontrolowanej;

    f)wykaz załączników.

    3. Protokół sporządza się w trzech jednobrzmiących egzemplarzach. Jeden egzemplarz otrzymuje kierownik jednostki kontrolowanej, drugi Przewodniczący Rady Miejskiej, trzeci pozostaje w aktach Komisji.

    4. Komisja, na podstawie protokołu kontroli, sporządza i kieruje do kierownika kontrolowanej jednostki i Burmistrza wystąpienie pokontrolne, zawierające wnioski i zalecenia usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości w określonym terminie.

    5. Kierownik kontrolowanej jednostki, do której zostało skierowane wystąpienie pokontrolne, jest obowiązany zawiadomić Komisję o sposobie realizacji wniosków i zaleceń w wyznaczonym terminie, z zastrzeżeniem ust. 6.

    6. Kierownik kontrolowanej jednostki, w terminie 7 dni od otrzymania wystąpienia pokontrolnego, może odwołać się do Rady. Rozstrzygnięcie Rady jest ostateczne.

    7. Komisja przedstawia Radzie sprawozdanie z wyników kontroli zleconych przez Radę, wyników kontroli wykonania budżetu oraz realizacji rocznego planu kontroli.

    8. Sprawozdanie z wyników kontroli zleconych przez Radę przedstawia się niezwłocznie po zakończeniu kontroli, a z realizacji rocznego planu kontroli – okresowo raz na rok.
    § 9. W związku z wykonywaną działalnością kontrolną Komisja ma prawo:
    a)wstępu do pomieszczeń i innych obiektów jednostki kontrolowanej;
    b)wglądu do wszystkich dokumentów i akt kontrolowanej jednostki w zakresie przeprowadzanej kontroli;
    c)zabezpieczenia dokumentów i innych dowodów;
    d)żądania ustnych i pisemnych wyjaśnień od pracowników, a także od ich bezpośrednich przełożonych;
    e)wzywania i protokolarnego wysłuchania innych osób związanych z zakresem przeprowadzanej kontroli.
    § 10. Członek Komisji, mając dostęp do dokumentów podlegających kontroli, ma obowiązek przestrzegania tajemnicy określonej przepisami prawa.
    § 11. Zadaniem Komisji jest:
    a)rzetelne i obiektywne ustalanie stanu faktycznego;
    b)ustalanie nieprawidłowości i uchybień oraz skutków i przyczyn ich powstania, jak również osób odpowiedzialnych za ich powstanie.
    § 12. W razie ujawnienia przestępstw lub wykroczeń, Komisja przekazuje sprawę organom ścigania i w miarę potrzeby zawiadamia o tym organ nadrzędny jednostki kontrolowanej.
    § 13. Zmiany postanowień niniejszego regulaminu dokonywane są w trybie obowiązującym dla jego uchwalenia.




    Data wprowadzenia: 2004-07-06 1519
    Data upublicznienia: 2004-07-06
    Art. czytany: 4071 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Alicja Mieszuk
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Miejski
    w Olecku
    19-400 OLECKO
    Plac Wolności 1
    Plac Wolności 3

    tel.+87 520 21 68
    FAX +87 520 25 58

    POI - Punkt Obsługi Interesanta
    tel.+87 520 20 67

    Adres e-puap: /c6tc9p6k8p/SkrytkaESP


    Godziny urzędowania:
    poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30

    Konto bankowe (podatki, odpady komunalne): PKO BP SA NR: 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117



    Urząd Miejski w Olecku



    Starostwo Powiatowe
    w Olecku





    Administrator BIP:
    Wojciech Wiktorzak
    Urząd Miejski w Olecku
    Plac Wolności 3
    tel:87-520 09 69
    fax:87-520 25 58
    e-mail: [email protected]



































    Admin
    System BIP Inet