ARCHIWUM z lat 2002 – 2022
    A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
RODO
AKTUALNOŚCI
Zamówienia publiczne
Statut Gminy Olecko
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Menu podmiotowe
Rada Miejska
Urząd Miejski
Wydziały Urzędu Miejskiego
Spółki gminne
Jednostki organizacyjne
Jednostki pomocnicze
Organizacje pozarządowe
Zarządca zasobów komunalnych
Olecka Rada Seniorów
Olecka Rada Młodzieżowa
Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Nabór pracowników na wolne stanowiska pracy
Dostępność
Prawo lokalne
BAZA AKTÓW WŁASNYCH
Budżet i finanse (podatki)
Dokumenty strategiczne
Planowanie przestrzenne
Postępowanie środowiskowe
Menu przedmiotowe
Oświadczenia majątkowe
Raporty o stanie gminy
EKOPORTAL-Informacje o środowisku i jego ochronie
Sprzedaż nieruchomości
Druki do pobrania
Petycje
Lobbing
Rejestry i ewidencje
Jak załatwić sprawę
Informacja publiczna
WYBORY SAMORZĄDOWE 2018
ŁAWNICY
Menu ogólne
Kontakt
Instrukcja obsługi
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
Moja sprawa w internecie
Prawo miejscowe
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
  
Skargi i Wnioski
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Zbiórki publiczne
Wybory samorządowe - 2006
Wybory do Parlamentu Europejskiego - 2019 r.
WYBORY DO SEJMU I SENATU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ 2019
Wybory do Sejmu RP i Senatu RP - 21.10.2007r.
Wybory do Parlamentu Europejskiego-2009r.
Wybory Prezydenta RP - 2010
Wybory samorządowe-2010
Wybory do Sejmu RP i Senatu RP - 2011
Wybory do Parlamentu Europejskiego - 2014
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2015
Wybory samorządowe - 2014
Wybory ławników na kadencję 2016 - 2019
Referendum ogólnokrajowe 2015r.
Wybory do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej 2015
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Olecku - 2016
Wybory przedterminowe burmistrza Olecka - 21.05.2017r.
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2020
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2020
Powszechny Spis Rolny w 2020 roku
Ostatnie 5 wiadomości:
» Oferta cenowa i zaproszenie do złożenia oferty
» Protokół nr BRM.0002.14.202.2022 61. sesji Rady Miejskiej w Olecku odbytej w dniu 29 grudnia 2022 roku w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Olecku
» Protokół Nr BRM.0012.1.14.2022 posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Promocji Gminy, Sportu i Rekreacji Rady Miejskiej w Olecku odbytego w dniu 20 grudnia 2022 roku
» Projekt uchwały Rady Miejskiej w Olecku w sprawie wykazu kąpielisk na terenie Gminy Olecko w 2023 roku
» Konsultacje społeczne projektu uchwały w sprawie Programu Wspierania Rodziny na lata 2023-2025
  • Wydziały Urzędu Miejskiego
  • Wydział Rolnictwa i Gospodarki Nieruchomościami (archiwum)
  • Wydział Rolnictwa i Gospodarki Nieruchomościami

    Do zadań Wydziału Rolnictwa i Gospodarki Nieruchomościami należy:
    1) promocja intensyfikacji i modernizacji struktury produkcji rolniczej;
    2) współpraca ze służbą ochrony roślin i nasiennictwa w zakresie ochrony roślin;
    3) współdziałanie ze służbą doradczą i samorządem rolniczym w zakresie ustalania strat w uprawach, spowodowanych niekorzystnymi zjawiskami atmosferycznymi;
    4) wydawanie zezwoleń i nadzór nad uprawą maku i konopi;
    5) ochrona zwierząt gospodarskich;
    6) współpraca ze służbą weterynaryjną w zakresie zwalczania chorób zakaźnych zwierząt;
    7) powoływanie w drodze administracyjnej rzeczoznawców do oszacowania zwierząt oraz zniszczonych z nakazu organu Inspekcji Weterynaryjnej produktów pochodzenia zwierzęcego i sprzętu;
    8) nadzór nad łowiectwem, prowadzenie spraw w zakresie ustalania wysokości szkód łowieckich;
    9) utrzymanie i konserwacja gminnych urządzeń melioracji wodnych;
    10) nadzór i organizacja prac interwencyjnych i publicznych w zakresie konserwacji gminnych urządzeń melioracji wodnych;
    11) zatwierdzanie ugody w sprawach zmiany stosunków wodnych na gruntach rolnych;
    12) odszkodowania za wyznaczone części nieruchomości przyległych do wód publicznych objętych powszechnym korzystaniem
    13) rozstrzyganie sporów o przywrócenie do stanu poprzedniego stosunków wodnych na gruntach rolnych;
    14) współpraca z wydziałem EK przy organizacji dożynek gminnych;
    15) przeprowadzanie spisu rolnego;
    16) opracowania geodezyjne i kartograficzne gminnego zasobu nieruchomości;
    17) zatwierdzanie podziałów geodezyjnych nieruchomości;
    18) przygotowywanie projektów i wniosków w sprawie wymiany gruntów;
    19) rozgraniczanie nieruchomości;
    20) gospodarowanie gminnym zasobem nieruchomości:
    a) ewidencjonowanie gruntów z gminnego zasobu nieruchomości,
    b) sprzedaż nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych w tym sprzedaż lokali,
    c) oddawanie gruntów w użytkowanie wieczyste,
    d) oddawanie nieruchomości w trwały zarząd samorządowym jednostkom organizacyjnym,
    e) wydzierżawianie i użyczanie gruntów,
    f) zamiana nieruchomości,
    g) pierwokup nieruchomości,
    h) aktualizacja opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu nieruchomości gruntowych,
    i) zmiana wysokości udziałów właścicieli lokali mieszkalnych w nieruchomościach wspólnych w wyniku nowych inwentaryzacji, przebudowy, nadbudowy lub rozbudowy,
    j) prowadzenie rejestrów aktów notarialnych, decyzji administracyjnych i umów dzierżawy,
    k) wnoszenie nieruchomości jako wkłady niepieniężne (aporty) do spółek,
    l) darowizny nieruchomości,
    m) obciążanie nieruchomości ograniczonymi prawami rzeczowymi,
    21) regulacja stanów wieczysto-księgowych;
    22) ustalanie opłat adiacenckich;
    23) ustalanie opłat planistycznych;
    24) powiększanie zasobu nieruchomości gminy poprzez nabycie w obrocie cywilnoprawnym lub w trybie administracyjnym ;
    25) przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości;
    26) przejmowanie gruntów zajętych pod drogi gminne i ustalanie wysokości odszkodowania;
    27) nazewnictwo miejscowości, osiedli, placów, ulic i obiektów fizjograficznych;
    28) numeracja nieruchomości;
    29) ewidencja środków trwałych gruntów;
    30) wymiar niepodatkowych dochodów gminy z tytułu sprzedaży, użytkowania wieczystego, trwałego zarządu, dzierżawy, przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości, opłat adiacenckich, opłat planistycznych, służebności gruntowych;
    31) sporządzanie sprawozdań z zakresu zadań wydziału;
    32) sporządzanie miesięcznych zestawień ilościowo-wartościowych obrotu gruntami z gminnego zasobu nieruchomości;
    33) sporządzanie miesięcznych informacji o stanie gruntów w bezpośrednim zarządzie gminy do ustalenia podatków lokalnych;
    34) prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej z zakresu działania wydziału;
    35) współdziałanie z innymi wydziałami w sprawie pozyskiwania środków finansowych zewnętrznych w tym unijnych;
    36) współpraca z Wydziałem Strategii i Rozwoju w zakresie opracowywania dokumentów strategicznych gminy;
    37) udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na zadania należące do właściwości wydziału;
    38) realizacja zadań własnych gminy w związku z ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz uchwały rady w sprawie rocznego programu współpracy gminy Olecko z organizacjami pozarządowymi;
    39) współpraca z Warmińsko-Mazurską Specjalną Strefą Ekonomiczną S.A. w Olsztynie;
    40) scalanie i podział nieruchomości;
    41) tworzenie, aktualizacja i udostępnianie elektronicznych baz danych ewidencji miejscowości, ulic i adresów;
    42) podawanie do publicznej wiadomości ogłoszeń innych jednostek;
    43) prowadzenie spraw związanych z opłatą skarbową w ramach zadań wydziału;
    44) prowadzenie spraw związanych z likwidacją szkód rzeczowych i osobowych w zakresie spraw merytorycznych wydziału przy współpracy z Wydziałem Finansowym;
    45) sporządzanie planów wykorzystania gminnego zasobu nieruchomości;
    46) opiniowanie w sprawie nałożenia obowiązku zdjęcia oraz wykorzystania na cele poprawy wartości użytkowej gruntów próchnicznej warstwy gleby;
    47) opiniowanie w sprawach związanych z rekultywacją gruntów;
    48) zgłaszanie i aktualizacja zbiorów danych osobowych do Administratora Bezpieczeństwa Informacji;
    49) prowadzenie spraw związanych z inicjatywą lokalną z zakresu działania wydziału;
    50) udostępnianie nieruchomości stanowiących własność Gminy na potrzeby infrastruktury technicznej z wyłączeniem terenów zajętych pod drogi wewnętrzne i ciągi komunikacyjne;
    51) współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie merytorycznych zadań wydziału.



    Data wprowadzenia: 2003-06-27 1425
    Data upublicznienia: 2003-06-27
    Art. czytany: 7939 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Tomasz Bellon
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Miejski
    w Olecku
    19-400 OLECKO
    Plac Wolności 1
    Plac Wolności 3

    tel.+87 520 21 68
    FAX +87 520 25 58

    POI - Punkt Obsługi Interesanta
    tel.+87 520 20 67

    Adres e-puap: /c6tc9p6k8p/SkrytkaESP


    Godziny urzędowania:
    poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30

    Konto bankowe (podatki, odpady komunalne): PKO BP SA NR: 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117



    Urząd Miejski w Olecku



    Starostwo Powiatowe
    w Olecku





    Administrator BIP:
    Wojciech Wiktorzak
    Urząd Miejski w Olecku
    Plac Wolności 3
    tel:87-520 09 69
    fax:87-520 25 58
    e-mail: [email protected]



































    Admin
    System BIP Inet