|
|
|
|
Dostępność
|
|
Deklaracja dostępności Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Olecku
Deklaracja dostępności Biuletynu Informacji
Publicznej Urzędu Miejskiego w Olecku
Urząd Miejski w Olecku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony
internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności
cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych do
standardu WCAG 2.1.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony podmiotowej
Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Olecku: https://www.umolecko.bip.doc.pl/
Dane teleadresowe jednostki:
Urząd Miejski w Olecku
19-400 Olecko, Plac Wolności 3
Telefon: 87 520 21 68
Faks: 87 520 25 58
E-mail: [email protected]
Data publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej:
2003-05-03
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-22
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z
ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i
aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Dokłada się wszelkich starań, aby usuwać stwierdzane bariery w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Olecku.
Treści niedostępne
-
nagrania z posiedzeń sesji Rady Miejskiej
nie posiadają napisów dla osób głuchych – trwają prace nad poprawą
dostępności tej funkcji,
-
linki prowadzące do serwisów zewnętrznych
w zdecydowanej większości otwierają się w tym samym oknie i nie zawierają
treści tekstowej, którą mogą odczytać programy dla niepełnosprawnych –
trwają prace nad poprawą dostępności tej funkcji,
-
brak alternatywnych opisów i tytułów
zdjęć i obrazków – trwają prace nad poprawą dostępności tej funkcji,
-
brak audiodeskrypcji publikowanych
materiałów – trwają prace nad poprawą dostępności tej funkcji,
-
nieczytelne przez czytniki ekranu
dokumenty PDF, DOC, itp. W przypadku braku możliwości skorzystania z
powyższego rozwiązania prosimy o telefon do Urzędu Miejskiego w Olecku w
celu umówienia się na przeczytanie niedostępnego dokumentu,
-
mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo
starań redaktorów Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Olecku
pewne dokumenty w nim opublikowane są niedostępne.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny
dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono:
2020-09-22. Oświadczenie zaktualizowano: 2022.04.28
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot
publiczny w oparciu o wytyczne firmy wykonującej portal zgodnie ze standardami
WCAG 2.1.
Skróty klawiaturowe
Serwis nie jest wyposażony w skróty
klawiaturowe, które mogłyby wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi
(np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony
internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Wojciech Wiktorzak
– [email protected]. Kontaktować się można także dzwoniąc na numer telefonu
87 520 09 69. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie
informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony
internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać
udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład
przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez
audiodeskrypcji, itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie bariery
utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub
informatyczno-komunikacyjnym, wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia
dostępu oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania
informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić
dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w
ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie
jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie,
kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być
dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może
zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot
publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego
sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie
zapewniana dostępności.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika
Praw Obywatelskich. Link
http://www.rpo.gov.pl
Dostępność architektoniczna
Opis dostępności architektonicznej
Budynek Urzędu Miejskiego Plac Wolności 3,
19-400 Olecko
-
Dostępność wejścia do budynku i
przechodzenia przez obszary kontroli. Wejście do budynku jest jest
oznakowane. Znajduje się we frontowej ścianie urzędu
od strony Placu Wolności. Wyposażone jest w drzwi jednoskrzydłowe,
przeszklone, dostępne dla osób na wózku. Do wejścia prowadzą schody z
poręczami oraz podjazd dla wózków znajdujący się po lewej stronie. Ponadto
po lewej stronie drzwi wejściowych znajduje się dzwonek z sygnalizacją
dźwiękową, który przywołuje pracownika urzędu.
Przejście do głównego korytarza urzędu prowadzi przez wiatrołap. Sala do
obsługi petentów usytuowana jest na parterze po lewej stronie, niedaleko od
wejścia bez oznakowania dotykowego na posadzce. Drzwi do sali są
przeszklone. Brak kontrastowego oznaczenia drzwi. Brak obszarów kontroli.
-
Opis dostępności korytarzy, schodów i
wind. Budynek posiada trzy piętra. Komunikacja między piętrami odbywa się
wyłącznie schodami. Brak czytelnych oznaczeń krawędzi schodów oraz windy.
Szerokie korytarze umożliwiają wyminięcie dwóch osób. Na parterze Urzędu
znajduje się toaleta przystosowana do potrzeb osoby niepełnosprawnej,
poruszającej się na wózku inwalidzkim.
-
Opis dostosowań, na przykład pochylni,
platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
W budynku jest zainstalowana pętla indukcyjna. Urządzenie znajduje się w Punkcie Obsługi Klienta.
Brak platform, oznaczeń brajlowskich oraz informacji
głosowych.
-
Informacje o miejscu i sposobie
korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Przed urzędem znajduje się jedno wydzielone miejsce do parkowania dla osób z
niepełnosprawnościami. Jest oznakowane i pomalowane kolorem niebieskim z
białym symbolem niepełnosprawności.
-
Informacja o prawie wstępu z psem
asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do budynku urzędu i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem
asystującym i psem przewodnikiem.
-
Informacja o możliwości skorzystania z
tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
W budynku nie ma tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z
usługi tłumacza on-line.
Osoby głuche i słabosłyszące mogą także kontaktować się z
pracownikami on – line lub na spotkaniu w urzędzie z udziałem tłumacza (trzeba
się wtedy umówić poprzez złożenie wniosku).
Wniosek może być złożony:
- w formie papierowej ( wysłany pocztą do urzędu,
złożony w Biurze Obsługi Klienta;
- w formie wniosku wysłanego na adres e-mail [email protected]
- w formie wniosku nagranego w postaci filmu w Polskim
Języku Migowym i przesłanego na adres e-mail: [email protected]
Budynek Urzędu Miejskiego Plac Wolności 1,
19-400 Olecko, Urząd Stanu Cywilnego
-
Dostępność wejścia do budynku i
przechodzenia przez obszary kontroli
Wejście do budynku jest oznakowane, położone we frontowej ścianie urzędu
od strony alei parkowej. Wyposażone jest w drzwi dwuskrzydłowe, dostępne dla
osób na wózku. Do wejścia prowadzą schody bez poręczy oraz podjazd dla
wózków znajdujący się po prawej stronie. Po lewej stronie drzwi wejściowych
znajduje się dzwonek z sygnalizacją dźwiękową, który przywołuje pracownika
urzędu. Przejście do głównego korytarza urzędu jest przez przedsionek, na
wprost schody na 1 piętro oraz platforma pionowa (winda) obsługująca 1
piętro. Brak obszarów kontroli.
2. Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
-
Budynek posiada jedno piętro. Komunikacja
między piętrem a parterem odbywa się platformą pionową (windą) lub schodami.
Brak czytelnych oznaczeń krawędzi schodów. Stopnie schodów z noskami i
podcięciami.
W windzie na panelu zewnętrznym i wewnętrznym znajduje się włącznik. Brak
komunikatów dźwiękowych – przejazd windą wymaga non stop wciśniętego
przycisku ( jest instrukcja pisana).
Powierzchnia korytarzy umożliwia wyminięcie dwóch osób jednak korytarz
posiada krótkie przewężenia, umożliwiające przejście tylko jednej osoby.
Na parterze Urzędu znajduje się toaleta przystosowana do potrzeb osób
niepełnosprawnych, poruszających się na wózku inwalidzkim.
-
Opis dostosowań, na przykład pochylni,
platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych. W budynku brak
platform, pętli indukcyjnej, oznaczeń brajlowskich oraz informacji
głosowych.
-
Informacje o miejscu i sposobie
korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Niedaleko urzędu, na parkingu przy Pl. Wolności znajdują się wydzielone
miejsca do parkowania dla osób z niepełnosprawnościami. Są oznakowane i
pomalowane kolorem niebieskim z białym symbolem niepełnosprawności.
-
Informacja o prawie wstępu z psem
asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do budynku urzędu i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem
asystującym i psem przewodnikiem.
-
Informacja o możliwości skorzystania z
tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
W budynku nie ma tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z
usługi tłumacza on-line.
Osoby głuche i słabosłyszące mogą także kontaktować się z
pracownikami on – line lub na spotkaniu w urzędzie z udziałem tłumacza (trzeba
się wtedy umówić poprzez złożenie wniosku).
Wniosek może być złożony:
- w formie papierowej ( wysłany pocztą do urzędu,
złożony w Biurze Obsługi Klienta;
- w formie wniosku wysłanego na adres e-mail [email protected]
- w formie wniosku nagranego w postaci filmu w Polskim
Języku Migowym i przesłanego na adres e-mail: [email protected]
Uwaga!
W przypadku korzystania przez osoby
uprawnione z pomocy tzw. osoby przybranej, czyli osoby, która ukończyła 16 lat i
została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumiewania się z
osobą uprawnioną i udzielania jej pomocy w załatwieniu spraw, wizyta w Urzędzie
Miejskim w Olecku nie musi być wcześniej uzgadniana.
Data wprowadzenia: 2020-09-22 2153 Data upublicznienia: 2020-09-22 Art. czytany: 11009 razy
|
|
Wiadomość wprowadził: J. Kunicki
|
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
|
|
|
|
|
Urząd Miejski w Olecku
19-400 OLECKO
Plac Wolności 1
Plac Wolności 3
tel.+87 520 21 68
FAX +87 520 25 58
POI - Punkt Obsługi Interesanta
tel.+87 520 20 67
Adres e-puap: /c6tc9p6k8p/SkrytkaESP
Godziny urzędowania:
poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30
Konto bankowe (podatki, odpady komunalne): PKO BP SA NR: 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117
Urząd Miejski w Olecku
Starostwo Powiatowe w Olecku
Administrator BIP:
Wojciech Wiktorzak
Urząd Miejski w Olecku
Plac Wolności 3
tel:87-520 09 69
fax:87-520 25 58
e-mail: [email protected]
Admin
|
|
|