ARCHIWUM z lat 2002 – 2022
    A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
RODO
AKTUALNOŚCI
Zamówienia publiczne
Statut Gminy Olecko
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Menu podmiotowe
Rada Miejska
Urząd Miejski
Wydziały Urzędu Miejskiego
Spółki gminne
Jednostki organizacyjne
Jednostki pomocnicze
Organizacje pozarządowe
Zarządca zasobów komunalnych
Olecka Rada Seniorów
Olecka Rada Młodzieżowa
Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Nabór pracowników na wolne stanowiska pracy
Dostępność
Prawo lokalne
BAZA AKTÓW WŁASNYCH
Budżet i finanse (podatki)
Dokumenty strategiczne
Planowanie przestrzenne
Postępowanie środowiskowe
Menu przedmiotowe
Oświadczenia majątkowe
Raporty o stanie gminy
EKOPORTAL-Informacje o środowisku i jego ochronie
Sprzedaż nieruchomości
Druki do pobrania
Petycje
Lobbing
Rejestry i ewidencje
Jak załatwić sprawę
Informacja publiczna
WYBORY SAMORZĄDOWE 2018
ŁAWNICY
Menu ogólne
Kontakt
Instrukcja obsługi
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
Moja sprawa w internecie
Prawo miejscowe
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
  
Skargi i Wnioski
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Zbiórki publiczne
Wybory samorządowe - 2006
Wybory do Parlamentu Europejskiego - 2019 r.
WYBORY DO SEJMU I SENATU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ 2019
Wybory do Sejmu RP i Senatu RP - 21.10.2007r.
Wybory do Parlamentu Europejskiego-2009r.
Wybory Prezydenta RP - 2010
Wybory samorządowe-2010
Wybory do Sejmu RP i Senatu RP - 2011
Wybory do Parlamentu Europejskiego - 2014
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2015
Wybory samorządowe - 2014
Wybory ławników na kadencję 2016 - 2019
Referendum ogólnokrajowe 2015r.
Wybory do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej 2015
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Olecku - 2016
Wybory przedterminowe burmistrza Olecka - 21.05.2017r.
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2020
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2020
Powszechny Spis Rolny w 2020 roku
Ostatnie 5 wiadomości:
» Oferta cenowa i zaproszenie do złożenia oferty
» Protokół nr BRM.0002.14.202.2022 61. sesji Rady Miejskiej w Olecku odbytej w dniu 29 grudnia 2022 roku w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Olecku
» Protokół Nr BRM.0012.1.14.2022 posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Promocji Gminy, Sportu i Rekreacji Rady Miejskiej w Olecku odbytego w dniu 20 grudnia 2022 roku
» Projekt uchwały Rady Miejskiej w Olecku w sprawie wykazu kąpielisk na terenie Gminy Olecko w 2023 roku
» Konsultacje społeczne projektu uchwały w sprawie Programu Wspierania Rodziny na lata 2023-2025
  • Rada Miejska
  • Uchwały Rady Miejskiej
  • IV kadencja Rady Miejskiej 2002-2006
  • IV RM - 2004 rok
  • Uchwały XXII sesji IV kadencji Rady Miejskiej
  • Uchwała nr XXII/163/04

    w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

    Uchwała Nr XXII/163/04
    Rady Miejskiej w Olecku
    z dnia 30 czerwca 2004 roku



    w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.


    Na podstawie art.53 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001r. Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) Rada Miejska w procedurze prac nad przygotowaniem i uchwaleniem budżetu gminy uchwala, co następuje:


    § 1. Opracowanie projektu budżetu

    1. Projekt budżetu opracowuje, przy pomocy Urzędu Miejskiego i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, Burmistrz Olecka, zwany w dalszej części uchwały Burmistrzem.
    W tym celu Burmistrz zobowiązuje kierowników wydziałów oraz kierowników jednostek
    organizacyjnych gminy do sporządzenia i przedłożenia wniosków budżetowych dotyczących
    sfinansowania ze środków budżetu gminy zadań wykonywanych przez te jednostki.

    2.Wnioski radnych, sołectw, rad osiedli, społecznych komitetów w sprawie wprowadzenia do budżetu zadań gminy składane są Burmistrzowi w terminie do dnia 15 września każdego roku.
    Burmistrz kieruje je do odpowiednich wydziałów.

    3.Kierownicy wydziałów Urzędu Miejskiego oraz kierownicy jednostek organizacyjnych gminy składają w terminie do 15 września wnioski do założeń planu społeczno-gospodarczego gminy na nadchodzący rok budżetowy.

    4.Wnioski te są dokumentacją planistyczną obejmującą nazwę zadania, okres realizacji, opisy zadania inwestycyjnego, opisy zadania operacyjnego, przewidywany koszt realizacji zadania wraz z kalkulacją.

    5.W terminie do 1 października Burmistrz określa zadania gminy realizowane wspólnie z innymi jednostkami samorządu terytorialnego, zadania przejęte przez gminę do realizacji w drodze umowy lub porozumienia, a także zakres pomocy rzeczowej lub finansowej dla innych jednostek samorządu terytorialnego.

    6. Skarbnik Gminy w terminie do 1 października opracowuje prognozę wysokości dochodów gminy z poszczególnych źródeł oraz zestawia obligatoryjne wydatki gminy w roku budżetowym, wynikające z zaciągniętych zobowiązań oraz realizacji obowiązkowych zadań gminy, zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami.

    7. Po poinformowaniu mieszkańców gminy przez Burmistrza o założeniach projektu budżetu, kierunkach polityki społecznej i gospodarczej oraz wykorzystaniu środków budżetowych kierownicy wydziałów Urzędu Miejskiego oraz kierownicy jednostek organizacyjnych gminy sporządzają szczegółową listę zadań finansowanych z budżetu oraz wnioski o przyznanie środków na ich realizację w budżecie
    przyszłego roku.

    8. Wraz z kompletem wniosków wymienione w ust. 7 jednostki przedkładają szacunkowe wielkości rocznych dochodów i wydatków. Kierownicy zakładów budżetowych występujący z wnioskami o dotację z budżetu gminy przedkładają przewidywany plan przychodów i wydatków.

    9. Wniosek budżetowy jednostki organizacyjnej gminy jest dokumentacją planistyczną i obejmuje
    zestawienie zadań inwestycyjnych, zestawienie zadań operacyjnych, opisy zadań inwestycyjnych, opisy zadań operacyjnych, przewidywany koszt realizacji zadania wraz z kalkulacją. Termin złożenia wniosków Burmistrzowi określa się na 10 października. Sposób sporządzenia wniosków budżetowych oraz wzory formularzy wniosków i planów finansowych określa Burmistrz.

    10. Gminne jednostki budżetowe gromadzące środki finansowe na wyodrębnionym rachunku środków specjalnych opracowują plany finansowe tych środków do 10 października.


    11. Na podstawie wniosków budżetowych złożonych przez kierowników wydziałów i jednostek, o których mowa w ust. 8, uwzględniając prognozę dochodów i zestawienie obligatoryjnych wydatków sporządzonych przez Skarbnika Gminy, Burmistrz ustala projekt budżetu w formie projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami oraz informacją o stanie mienia komunalnego i przedkłada Radzie Miejskiej oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej najpóźniej do dnia 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy.

    12. Wraz z projektem uchwały budżetowej Burmistrz opracowuje i przedkłada informację o stanie mienia komunalnego. Informacja zawiera dane, o których mowa w art. 120 ustawy o finansach publicznych.

    13. Do 15 listopada Burmistrz przedstawia jako materiał informacyjny wykaz wniosków, o których mowa w ust. 2 nie uwzględnionych w projekcie budżetu.

    § 2. Projekt budżetu i materiały informacyjne towarzyszące projektowi budżetu

    1. Projekt budżetu gminy składa się z projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami oraz tabelarycznych zestawień powiązanych z zapisami uchwały i określa:
    1) prognozowane dochody gminy według źródeł ich pozyskania sklasyfikowanych do działów klasyfikacji budżetowej;
    2) wydatki budżetu gminy w szczegółowości działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej z wyodrębnieniem:
    a) wydatków bieżących, w tym w szczególności wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń, dotacji, wydatków na obsługę długu oraz wydatków z tytułu poręczeń i gwarancji udzielanych przez gminę,
    b) wydatków majątkowych;
    3) źródła pokrycia deficytu lub przeznaczenie nadwyżki budżetu gminy,
    4) wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi, z wyodrębnieniem wydatków na finansowanie poszczególnych programów;
    5) wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności Unii Europejskiej;
    6) plany przychodów i wydatków zakładów budżetowych, środków specjalnych i Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej;
    7) upoważnienia dla Burmistrza do zaciągania długu oraz do spłat zobowiązań;
    8) zakres i kwoty dotacji przedmiotowych udzielanych zakładom budżetowym;
    9) zakres i kwoty dotacji podmiotowych udzielanych instytucjom kultury oraz niepublicznym szkołom i placówkom oświatowym;
    10) dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami;
    11) kwoty dotacji udzielanych na realizację zadań gminy podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych, nazwy zadania gminy oraz celu na realizację którego udziela się dotacji;
    12) prognozę kwoty długu gminy na zakładany okres spłaty;
    13) inne dotacje;
    14) dochody i wydatki związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego w przypadku realizacji zadań przez gminę;
    2. Projekt uchwały budżetowej może zawierać upoważnienie dla Burmistrza:
    1) do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w
    ciągu roku budżetowego deficytu budżetu gminy;
    2) do dokonywania zmian w budżecie w zakresie określonym w art. 128 ust. 2 ustawy o finansach
    publicznych,
    3) inne wynikające z ustawy o samorządzie gminnym i ustawy o finansach publicznych.
    3. W projekcie uchwały budżetowej ustala się rezerwę ogólną w wysokości do 1%, nie mniejszą niż 0,7% wydatków budżetu gminy. Mogą być tworzone rezerwy celowe do wysokości określonej w ustawie o finansach publicznych. Kwoty rezerw ujmuje się w zestawieniach wydatków, o których mowa w ust.1 pkt.2.
    4. W projekcie uchwały budżetowej określa się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości nie mniejszej niż dochody.


    § 3. Projekty planów finansowych jednostek organizacyjnych gminy

    1. W terminie 7 dni, od dnia przekazania projektu uchwały budżetowej Radzie Miejskiej, Burmistrz przekazuje gminnym jednostkom budżetowym informację zawierającą kwoty dochodów i wydatków z wyodrębnieniem na wydatki bieżące i majątkowe, natomiast kierownikom zakładów budżetowych informację niezbędną do opracowania projektu ich planów finansowych.

    2. Jednostki i zakłady budżetowe opracowują projekty planów finansowych w terminie 30 dni od dnia otrzymania danych, lecz nie później niż do 22 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy. Projekty planów sporządza się w szczegółowości: dział, rozdział i paragraf.

    3. Burmistrz weryfikuje otrzymane projekty planów finansowych pod względem ich zgodności z projektem uchwały budżetowej i w przypadku stwierdzenia różnic wprowadza w nich odpowiednie zmiany, informując o ich dokonaniu kierownika jednostki budżetowej.

    4. Zweryfikowane plany finansowe o których mowa w ust. 3 stanowią podstawę gospodarki finansowej w okresie od dnia 1 stycznia roku budżetowego do dnia opracowania planu finansowego na podstawie informacji o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków wynikających z uchwały budżetowej.

    5. Do czasu uchwalenia budżetu przez Radę Miejską, Burmistrz może dokonywać zmian w projekcie budżetu powiadamiając o zmianach Radę Miejską.

    § 4. Uchwalanie budżetu

    1. Przewodniczący Rady Miejskiej niezwłocznie przesyła radnym przedłożony przez Burmistrza projekt uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami oraz informacją o stanie mienia komunalnego.

    2. Komisje Rady zapoznają się z projektem budżetu i w terminie do 5 grudnia przedstawiają na piśmie Komisji Planowania, Budżetu i Gospodarki opinię o projekcie.

    3. Komisja Rady proponując wprowadzenie nowego wydatku lub zwiększenie wydatku przewidzianego w projekcie budżetu, zobowiązana jest wskazać źródła jego finansowania.

    4. Komisja Planowania, Budżetu i Gospodarki organizuje z Przewodniczącym Rady Miejskiej
    i Burmistrzem posiedzenie przewodniczących wszystkich komisji Rady, wiceprzewodniczących Rady, Skarbnika Gminy w celu omówienia i zajęcie stanowiska w formie opinii zbiorczej w sprawach
    zgłoszonych przez poszczególne komisje Rady.
    W przypadku, gdy z ustaleń prac nad budżetem wynika konieczność dokonania w projekcie uchwały budżetowej gminy zmian powodujących zmniejszenie dochodów lub zwiększenie wydatków i jednocześnie zwiększenie deficytu budżetu, dla ich wprowadzenia niezbędna jest zgoda Burmistrza.

    5. Przewodniczący Rady Miejskiej w terminie ustawowym zwołuje sesję budżetową.
    Porządek obrad sesji budżetowej powinien zawierać:
    1) odczytanie przez Burmistrza projektu uchwały budżetowej,
    2) odczytanie opinii komisji Rady Miejskiej,
    3) odczytanie opinii w sprawie projektu budżetu przedstawionej przez przewodniczącego Komisji Planowania, Budżetu i Gospodarki,
    4) odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie uchwały budżetowej,
    5) dyskusja nad projektem uchwały budżetowej,
    6)głosowanie nad uchwałą budżetową.

    § 5. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Olecka.

    § 6. Traci moc uchwała Nr XLVI/348/02 Rady Miejskiej w Olecku z dnia 28 czerwca 2002 roku w sprawie
    procedury uchwalenia budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych
    towarzyszących projektowi budżetu.

    § 7. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega rozplakatowaniu na tablicach ogłoszeń.

    Przewodniczący Rady Miejskiej
    Leszek Gałczyk


    Data wprowadzenia: 2004-07-06 1526
    Data upublicznienia: 2004-07-06
    Art. czytany: 7356 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Alicja Mieszuk
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Miejski
    w Olecku
    19-400 OLECKO
    Plac Wolności 1
    Plac Wolności 3

    tel.+87 520 21 68
    FAX +87 520 25 58

    POI - Punkt Obsługi Interesanta
    tel.+87 520 20 67

    Adres e-puap: /c6tc9p6k8p/SkrytkaESP


    Godziny urzędowania:
    poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30

    Konto bankowe (podatki, odpady komunalne): PKO BP SA NR: 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117



    Urząd Miejski w Olecku



    Starostwo Powiatowe
    w Olecku





    Administrator BIP:
    Wojciech Wiktorzak
    Urząd Miejski w Olecku
    Plac Wolności 3
    tel:87-520 09 69
    fax:87-520 25 58
    e-mail: [email protected]



































    Admin
    System BIP Inet