|
|
|
|
Jak załatwić sprawę O -
|
|
Opłata adiacencka z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w wyniku podziału
Opłata adiacencka z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w wyniku podziału
Sprawę załatwia
Wydział Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami, pokój nr 22 (II piętro), tel. 87 520 26 54.
Dokumenty od wnioskodawcy
Postępowanie prowadzone z urzędu.
Forma załatwienia sprawy
1. Przekazanie rzeczoznawcy majątkowemu decyzji Burmistrza Olecka zatwierdzającej podział nieruchomości dokonanego na wniosek właściciela lub użytkownika wieczystego, który wniósł opłaty roczne za cały okres użytkowania tego prawa do wykonania operatu szacunkowego określającego wartość nieruchomości przed i po podziale.
2. W przypadku wykazania wzrostu wartości – zawiadomienie strony o wszczęciu postępowania
w sprawie ustalenia opłaty adiacenckiej.
3. Decyzja Burmistrza Olecka w sprawie ustalenia opłaty adiacenckiej z tytułu wzrostu wartości nieruchomości.
Uwagi
Stawka procentowa opłaty adiacenckiej została określona Uchwałą Nr III/13/06 Rady Miejskiej
w Olecku z dnia 15 grudnia 2006 r. zmienioną uchwałą Nr XIV/127/07 Rady Miejskiej w Olecku
z dnia 30 listopada 2007 r. w sprawie ustalenia stawki procentowej opłaty adiacenckiej
w związku z podziałem nieruchomości i wynosi 30% wzrostu wartości nieruchomości przed podziałem i po podziale – stawka obowiązująca od dnia 22 października 2007 r. tj. od dnia wejścia w życie nowelizacji ustawy o gospodarce nieruchomościami.
Termin załatwienia sprawy
Ustalenie opłaty adiacenckiej może nastąpić w terminie 3 lat od dnia, w którym decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości stała się ostateczna, albo orzeczenie o podziale stało się prawomocne.
Podstawa prawna
1. Uchwała Nr XIV/127/07 Rady Miejskiej w Olecku z dnia 30 listopada 2007 r. zmieniająca Uchwałę Nr III/13/06 Rady Miejskiej w Olecku z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie ustalenia stawki procentowej opłaty adiacenckiej w związku z podziałem nieruchomości.
2. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
Opłaty
Wolne od opłaty skarbowej.
Data wprowadzenia: 2013-01-29 0951 Data upublicznienia: 2013-01-29 Art. czytany: 5123 razy
|
|
Wiadomość wprowadził: Agnieszka Piotrowska
|
Rejestr zmian:
|
|
|
|
|
|
Urząd Miejski w Olecku
19-400 OLECKO
Plac Wolności 1
Plac Wolności 3
tel.+87 520 21 68
FAX +87 520 25 58
POI - Punkt Obsługi Interesanta
tel.+87 520 20 67
Adres e-puap: /c6tc9p6k8p/SkrytkaESP
Godziny urzędowania:
poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30
Konto bankowe (podatki, odpady komunalne): PKO BP SA NR: 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117
Urząd Miejski w Olecku
Starostwo Powiatowe w Olecku
Administrator BIP:
Wojciech Wiktorzak
Urząd Miejski w Olecku
Plac Wolności 3
tel:87-520 09 69
fax:87-520 25 58
e-mail: [email protected]
Admin
|
|
|