ARCHIWUM z lat 2002 – 2022
    A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
RODO
AKTUALNOŚCI
Zamówienia publiczne
Statut Gminy Olecko
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Menu podmiotowe
Rada Miejska
Urząd Miejski
Wydziały Urzędu Miejskiego
Spółki gminne
Jednostki organizacyjne
Jednostki pomocnicze
Organizacje pozarządowe
Zarządca zasobów komunalnych
Olecka Rada Seniorów
Olecka Rada Młodzieżowa
Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Nabór pracowników na wolne stanowiska pracy
Dostępność
Prawo lokalne
BAZA AKTÓW WŁASNYCH
Budżet i finanse (podatki)
Dokumenty strategiczne
Planowanie przestrzenne
Postępowanie środowiskowe
Menu przedmiotowe
Oświadczenia majątkowe
Raporty o stanie gminy
EKOPORTAL-Informacje o środowisku i jego ochronie
Sprzedaż nieruchomości
Druki do pobrania
Petycje
Lobbing
Rejestry i ewidencje
Jak załatwić sprawę
Informacja publiczna
WYBORY SAMORZĄDOWE 2018
ŁAWNICY
Menu ogólne
Kontakt
Instrukcja obsługi
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
Moja sprawa w internecie
Prawo miejscowe
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
  
Skargi i Wnioski
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Zbiórki publiczne
Wybory samorządowe - 2006
Wybory do Parlamentu Europejskiego - 2019 r.
WYBORY DO SEJMU I SENATU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ 2019
Wybory do Sejmu RP i Senatu RP - 21.10.2007r.
Wybory do Parlamentu Europejskiego-2009r.
Wybory Prezydenta RP - 2010
Wybory samorządowe-2010
Wybory do Sejmu RP i Senatu RP - 2011
Wybory do Parlamentu Europejskiego - 2014
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2015
Wybory samorządowe - 2014
Wybory ławników na kadencję 2016 - 2019
Referendum ogólnokrajowe 2015r.
Wybory do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej 2015
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Olecku - 2016
Wybory przedterminowe burmistrza Olecka - 21.05.2017r.
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2020
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2020
Powszechny Spis Rolny w 2020 roku
Ostatnie 5 wiadomości:
» Oferta cenowa i zaproszenie do złożenia oferty
» Protokół nr BRM.0002.14.202.2022 61. sesji Rady Miejskiej w Olecku odbytej w dniu 29 grudnia 2022 roku w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Olecku
» Protokół Nr BRM.0012.1.14.2022 posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Promocji Gminy, Sportu i Rekreacji Rady Miejskiej w Olecku odbytego w dniu 20 grudnia 2022 roku
» Projekt uchwały Rady Miejskiej w Olecku w sprawie wykazu kąpielisk na terenie Gminy Olecko w 2023 roku
» Konsultacje społeczne projektu uchwały w sprawie Programu Wspierania Rodziny na lata 2023-2025
  • Jak załatwić sprawę
  • Z -
  • Zatwierdzenie projektu podziału nieruchomości

    Sprawę załatwia
    Wydział Planowana Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami, pokój nr 22 (II piętro), tel. 87 520 26 54.

    Dokumenty od wnioskodawcy
    1. Wniosek o zatwierdzenie podziału nieruchomości - podziału dokonuje się na wniosek i koszt osoby, która ma w tym interes prawny. Jeżeli nieruchomość jest przedmiotem współwłasności lub współużytkowania wieczystego, podziału można dokonać na wniosek wszystkich współwłaścicieli albo współużytkowników wieczystych.
    2. Do wniosku o zatwierdzenie podziału nieruchomości należy dołączyć:
    a. Postanowienie Burmistrza Olecka pozytywnie opiniujące wstępny projekt podziału (nie dotyczy podziałów, o których mowa w art. 95).
    b. Pozwolenie na podział wydane przez wojewódzkiego konserwatora zabytków w odniesieniu do nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków.
    c. Protokół z przyjęcia granic nieruchomości, mapę z projektem podziału i wykaz zmian gruntowych
    z adnotacją Starostwa Powiatowego w Olecku o przyjęciu dokumentacji do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.

    Forma załatwienia sprawy
    Wydanie decyzji administracyjnej.

    Termin załatwienia sprawy
    Do 2 miesięcy w zależności od terminu wykonania przez geodetę podziału nieruchomości.

    Opłaty
    Nie podlega opłacie skarbowej. Jeżeli w wyniku podziału nieruchomości wzrośnie jej wartość, może być naliczona opłata adiacencka.

    Podstawa prawna
    1. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
    2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2007 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości.

    Uwagi:
    Powyższego toku postępowania dotyczącego podziałów nieruchomości nie stosuje się do nieruchomości położonych na obszarach przeznaczonych w planach miejscowych na cele rolne i leśne, a w przypadku braku planu miejscowego do nieruchomości wykorzystywanych na cele rolne i leśne, chyba że dokonanie podziału spowodowałoby konieczność wydzielenia nowych dróg niebędących niezbędnymi drogami dojazdowymi do nieruchomości wchodzących w skład gospodarstw rolnych albo spowodowałoby wydzielenie działek gruntu o powierzchni mniejszej niż 0,3000 ha.


    Data wprowadzenia: 2003-10-07 1941
    Data upublicznienia: 2003-10-07
    Art. czytany: 14329 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: J. Kunicki
    Rejestr zmian:
    2021-06-18
    1. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Żaneta Łęgowska
    2. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Żaneta Łęgowska
    3. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Żaneta Łęgowska

    2017-09-13
    4. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Karolina Kuskowska

    2015-07-03
    5. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Wojciech Wiktorzak

    2014-06-25
    6. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Karolina Kuskowska

    2013-10-16
    7. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Karolina Kuskowska

    2013-01-30
    8. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Karolina Kuskowska

    2012-06-20
    9. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Mateusz Łowczyński

    2008-06-11
    10. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Alicja Szałkowska
    11. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Alicja Szałkowska

    2007-09-11
    12. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Tomasz Bellon

    2003-10-07
    13. Typ zdarzenia: nowa wiadomość - Zmienił: J. Kunicki
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Miejski
    w Olecku
    19-400 OLECKO
    Plac Wolności 1
    Plac Wolności 3

    tel.+87 520 21 68
    FAX +87 520 25 58

    POI - Punkt Obsługi Interesanta
    tel.+87 520 20 67

    Adres e-puap: /c6tc9p6k8p/SkrytkaESP


    Godziny urzędowania:
    poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30

    Konto bankowe (podatki, odpady komunalne): PKO BP SA NR: 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117



    Urząd Miejski w Olecku



    Starostwo Powiatowe
    w Olecku





    Administrator BIP:
    Wojciech Wiktorzak
    Urząd Miejski w Olecku
    Plac Wolności 3
    tel:87-520 09 69
    fax:87-520 25 58
    e-mail: [email protected]



































    Admin
    System BIP Inet