| 
| Klauzula informacyjna PGK 
 
 W   celu   zapewnienia   właściwego   poziomu   bezpieczeństwa
 przetwarzania   danych   osobowych
 Przedsiębiorstwo   Gospodarki
 Komunalnej Sp. z o.o.
 stosuje odpowiednie i adekwatne środki techniczne
 i
 organizacyjne,   by   przetwarzanie   spełniało   wymogi   Rozporządzenia
 Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
 osobowych   i   w   sprawie   swobodnego   przepływu   takich   danych   oraz
 uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych
 – Dz. Urz. UE L   119 z dnia 4 maja 2016 r. dalej jako RODO) i innych
 obowiązujących przepisów z zakresu ochrony danych osobowych oraz nie
 naruszało praw i wolności osób, których dane osobowe przetwarzane są
 przez
 PGK w Olecku.
 Zgodnie z zasadą przejrzystości przetwarzania danych wyrażoną w
 art. 5 ust 1 lit. a RODO, zgodnie z wymaganiami
 art. 13 ust. 1 i 2 RODO,
 wszystkie   osoby,   których   dane   przetwarzamy   jako   administrator
 informujemy, że:
 1.
 Administrator danych osobowych
 Administratorem   czyli   podmiotem   decydującym   o   celach   i
 środkach
 przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest
 Przedsiębiorstwo Gospodarki
 Komunalnej Sp. z o.o.
 z   siedzibą   w   Olecku,
 ul.   Plac  Wolności   2,   19-400   Olecko,
 reprezentowane przez Prezesa Zarządu.
 Inspektor Ochrony Danych Osobowych
 Administrator   wyznaczył   Inspektora   Ochrony   Danych   z   którym   można
 skontaktować  się pod  adresem  e-mail:
 [email protected]
 Z Inspektorem
 można kontaktować się we wszystkich sprawach związanych z ochroną
 danych osobowych.
 2.
 Cele i podstawy prawne przetwarzania
 Administrator
 przetwarza   dane   osobowe   w   zakresie   niezbędnym   i
 adekwatnym   do   celów   realizacji   zadań   Administratora   określonych   w
 przepisach prawa.
 Administrator
 przetwarza dane osobowe w celu/celach:
 1)
 wypełnienia   obowiązków   prawnych   ciążących   na   Administratorze
 (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
 2)
 wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub
 do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed
 zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
 3)
 wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym (art. 6 ust.
 1 lit. e RODO);
 4)
 w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane
 są   wyłącznie   na   podstawie   udzielonej   zgody   w   zakresie   i   celu
 określonym w treści zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
 3.
 Okres przetwarzania danych
 Pozyskane   przez   Administratora  dane   osobowe
 będą   przetwarzane   do
 czasu osiągnięcia celu dla którego zostały pozyskane oraz przez okres
 przewidziany   przepisami   prawa   w   tym   zakresie,   w   tym   przez   okres
 przechowywania   dokumentacji   określony   w
 przepisach   powszechnych   i
 uregulowaniach   wewnętrznych   Administratora   w   zakresie   archiwizacji
 
 dokumentów, a także przez okres przedawnienia roszczeń przysługujących
 Administratorowi i w stosunku do niego
 .
 W przypadku przetwarzania danych przez Administratora na podstawie
 zgody osoby, której dane dotyczą, dane przetwarzane będą do czasu
 cofnięcia tej zgody lub przez ww. okresy.
 4.
 Odbiorcy danych
 Przetwarzane przez Administratora dane
 mogą być udostępniane innym
 podmiotom jeżeli obowiązek taki będzie wynikać z przepisów prawa.
 Do przetwarzanych przez Administratora danych mogą też mieć dostęp
 podmioty przetwarzające dane w imieniu Administratora, np. podmioty
 świadczące   pomoc   prawną,   usługi   finansowo-księgowe,   usługi
 informatyczne,   usługi   niszczenia   dokumentów,   jak   również   inni
 administratorzy   danych   osobowych   przetwarzający   dane   we   własnym
 imieniu, np. podmioty prowadzące działalność pocztową lub kurierską.
 5.
 Prawa osób, których dane dotyczą:
 Zgodnie z RODO osoby, których dane są przetwarzane mają prawo do:
 1)
 dostępu do swoich danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii
 tych danych;
 2)
 żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych;
 3)
 żądania   usunięcia   danych   osobowych   (tzw.   prawo   do   bycia
 zapomnianym);
 4)
 żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
 5)
 sprzeciwu wobec przetwarzania danych;
 6)
 prawo do cofnięcia zgody
 -
 w przypadku, gdy przetwarzanie danych
 osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą
 przysługuje   tej   osobie   prawo   do   cofnięcia   zgody   w   dowolnym
 momencie. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność przetwarzania
 z   obowiązującym   prawem,   którego   dokonano   na   podstawie   zgody
 przed jej cofnięciem.
 7)
 prawo   do   wniesienia   skargi   do   Prezesa   Urzędu   Ochrony   Danych
 Osobowych na przetwarzanie danych przez Administratora.
 6.
 Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych
 Podanie danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji gdy przesłankę
 przetwarzania   danych   osobowych   stanowi   przepis   prawa   lub   zawarta
 między stronami umowa w pozostałych przypadkach podanie danych ma
 charakter dobrowolny.
 7.
 Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
 Administrator
 nie   będzie
 podejmował   wobec   osób,   których   dane
 przetwarza zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem
 profilowania.
 Administrator   nie   przewiduje   przekazywania   przetwarzanych   danych
 osobowych   do   państwa   trzeciego   (tj.
 państwa,   które   nie   należy   do
 Europejskiego   Obszaru   Gospodarczego   obejmującego   Unię   Europejską,
 Norwegię, Liechtenstein i Islandię)
 ani do organizacji międzynarodowych.
 
 Data wprowadzenia: 2020-03-04 1434
 Data upublicznienia: 2020-03-04
 Art. czytany: 2050 razy
 
 
 |  |