|
|
|
|
Wydziały Urzędu Miejskiego Urząd Stanu Cywilnego Sprawy, które załatwia USC
|
|
Rejestr Danych Kontaktowych
Rejestr Danych Kontaktowych (RDK) powstał w celu usprawnienia komunikacji pomiędzy administracją publiczną, a osobami fizycznymi, które przekażą swoje dane do RDK. Dzięki temu administracja publiczna może mieć z tymi osobami bezpośredni kontakt, co przyśpiesza załatwianie spraw urzędowych. RDK jest rejestrem dobrowolnym, opartym o decyzję obywatela.
Sam zdecydujesz, czy udostępnisz numer telefonu komórkowego czy adres e-mail lub oba.
Dzięki RDK uzyskasz informacje na przykład o:
1) dokumentach gotowych do odbioru,
2) zbliżających się terminach ważności dokumentów,
3) rozpatrzeniu złożonych wniosków,
4) potrzebie uzupełnienia dokumentów lub informacji w zainicjowanych przez ciebie sprawach urzędowych.
Dane kontaktowe możesz przekazać:
1) osobiście przez internet – należy wówczas posiadać profil zaufany lub e-dowód, które pozwolą potwierdzić twoją tożsamość,
2) w urzędzie – przez złożenie wniosku o dodanie, zmianę lub usunięcie danych kontaktowych.
Aby dane kontaktowe znalazły się w RDK, powinieneś potwierdzić je specjalnym kodem potwierdzającym. Otrzymasz go SMS-em na telefon komórkowy lub mailem na adres e-mail. Możesz to zrobić od razu lub w ciągu 24 godzin od otrzymania kodu.
Do potwierdzenia danych możesz także skorzystać z usługi:
Potwierdź swoje dane kontaktowe w Rejestrze Danych Kontaktowych (RDK).
Dane kontaktowe w każdej chwili możesz zmienić albo usunąć.
W RDK gromadzone są następujące dane:
1) imię i nazwisko,
2) numer PESEL,
3) numer telefonu komórkowego,
4) adres poczty elektronicznej.
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 17 lutego 2005 roku o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
2. Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 19 grudnia 2019 roku w sprawie rejestru danych kontaktowych.
Data wprowadzenia: 2020-01-16 1245 Data upublicznienia: 2020-01-16 Art. czytany: 2278 razy
|
|
» Wniosek o przekazanie, aktualizację, usunięcie danych kontaktowych - rozmiar: 158705 bajtów Typ pliku: application/pdf
|
Wiadomość wprowadził: Wojciech Wiktorzak
|
Rejestr zmian:
|
|
|
|
|
|
Urząd Miejski w Olecku
19-400 OLECKO
Plac Wolności 1
Plac Wolności 3
tel.+87 520 21 68
FAX +87 520 25 58
POI - Punkt Obsługi Interesanta
tel.+87 520 20 67
Adres e-puap: /c6tc9p6k8p/SkrytkaESP
Godziny urzędowania:
poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30
Konto bankowe (podatki, odpady komunalne): PKO BP SA NR: 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117
Urząd Miejski w Olecku
Starostwo Powiatowe w Olecku
Administrator BIP:
Wojciech Wiktorzak
Urząd Miejski w Olecku
Plac Wolności 3
tel:87-520 09 69
fax:87-520 25 58
e-mail: [email protected]
Admin
|
|
|