|  | 
|  |  |  |  |  |  | Zamówienia publiczne Roboty budowlane
 |  |  |  | 
| Wyjaśnienie treści SIWZ - Przebudowa boisk i bieżni przy Szkole Podstawowej nr 3 w Olecku. 
 Olecko   28  lutego  2018r
 
 BI.271.3.5.2018
 
 Wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w przetargu nieograniczonym o szacunkowej wartości poniżej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych
 
 Dotyczy: BI.271.3.2018. Przebudowa boisk i bieżni przy Szkole Podstawowej nr 3 w Olecku ogłoszonego w BZP nr  520520-N-2018 z dnia 2018-02-20.
 
 Wobec zapytania  Wykonawców  z dnia 22.02.2018 r oraz z dnia 23.02.2018 r, stosownie do art. 38 ust. 1, 2,  ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2017, poz. 1579 ze zmianami) informuję  i odpowiadam:
 Pytanie nr 1
 Prosimy o potwierdzenie, że Wykonawca na etapie oferty nie jest zobowiązany do podania nazw firm podwykonawców, jeśli jest na etapie ich wyboru.
 Odpowiedz Zamawiającego
 Zamawiający zgodnie z art. 36b  ustawy PZP nie zobowiązuje Wykonawcy do podania nazw firm podwykonawców, którzy nie są znani Wykonawcy na etapie sporządzania i składania oferty. Zamawiający dopuszcza wprowadzenie podwykonawców w trakcie realizacji zadania, zgodnie z warunkami SIWZ i projektem umowy.
 Pytanie nr 2.
 Prosimy o potwierdzenie, iż data zgłoszenia przez wykonawcę gotowości do odbioru jest równoznaczna z terminem wykonania przedmiotu umowy.
 Odpowiedz Zamawiającego
 Data zgłoszenia przez Wykonawcę gotowości do odbioru jest tożsama z terminem zakończenia przedmiotu zamówienia.
 
 Pytanie nr 3.
 Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający załączył do SIWZ całą dokumentację projektową i techniczną potrzebną do wykonania przedmiotu zamówienia oraz że dokumentacja ta jest kompletna i odzwierciedla stan faktyczny w zakresie warunków realizacji zamówienia, zaś brak jakichkolwiek dokumentów istotnych dla oceny warunków realizacji inwestycji nie obciąża Wykonawcy.
 Odpowiedz Zamawiającego
 Zamawiający udostępnił całą dokumentację projektową, techniczną niezbędną do wykonania przedmiotu zamówienia. W przypadku wątpliwości, stwierdzenie (ocena) stanu faktycznego w zakresie warunków realizacji zamówienia w odniesieniu do dokumentacji technicznej leży po stronie Wykonawcy zgodnie z warunkami SIWZ.
 
 Pytanie nr 4.
 Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku napotkania na niezinwentaryzowane lub błędnie zinwentaryzowane instalacje podziemne, w stosunku do stanu wynikającego z dokumentacji projektowej załączonej do SIWZ i stanowiącej podstawę wyceny oferty, w przypadku konieczności dokonania ich przebudowy lub naprawy, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu.
 Odpowiedz Zamawiającego
 Umowa z Wykonawcą ma charakter ryczałtowy. Zamawiający nie przewiduje robót dodatkowych a warunki i zakres dotyczące zmiany umowy zostały  określone w SIWZ i projekcie umowy.
 
 Pytanie nr 5.
 Prosimy o potwierdzenie, że przypadku napotkania na niewybuchy, niewypały lub obiekty o znaczeniu historycznym, będzie to skutkowało stosownym przedłużeniem terminu wykonania zamówienia, co najmniej o czas, w którym wykonawca nie mógł realizować robót, a w przypadku konieczności wykonania robót nieprzewidzianych w dokumentacji załączonej do SIWZ na skutek zaistnienia ww. okoliczności, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe.
 Odpowiedz Zamawiającego
 Umowa z Wykonawcą ma charakter ryczałtowy. Zamawiający nie przewiduje robót dodatkowych a warunki i zakres dotyczące zmiany umowy zostały  określone w SIWZ i projekcie umowy.
 
 Pytanie nr 6.
 Prosimy o potwierdzenie, iż w przypadku stwierdzenia odmiennych od wskazanych w dokumentacji warunków geologicznych lub gruntowo-wodnych, w szczególności w przypadku konieczności wykonania robót odwodnieniowych lub ziemnych w zakresie przekraczającym zakres przyjęty do wyceny oferty na podstawie załączonej do SIWZ dokumentacji, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu.
 Odpowiedz Zamawiającego
 Umowa z Wykonawcą ma charakter ryczałtowy. Zamawiający nie przewiduje robót dodatkowych a warunki i zakres dotyczące zmiany umowy zostały  określone w SIWZ i projekcie umowy.
 
 Pytanie nr 7.
 Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku wystąpienia braków lub błędów w zakresie opisu przedmiotu zamówienia określonego w dokumentacji załączonej do SIWZ i stanowiącej podstawę wyceny oferty, w przypadku konieczności wykonania robót wynikających z zaistnienia ww. okoliczności Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu.
 
 
 
 Odpowiedz Zamawiającego
 Zgodnie z SIWZ ( Rozdział XIII) zamawiający informuje, że cena oferty jest ryczałtowa ma być skalkulowana w oparciu o wizję w terenie (zalecane), przedmiar robót, projekt budowlany oraz na podstawie wyceny własnej wykonanej przez Wykonawcę. Elementy nie ujęte w cenie ryczałtowej Wykonawca wykona bez dodatkowego wynagrodzenia.
 
 Pytanie nr 8.
 Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający udostępnił Wykonawcom wszelkie niezbędne dane mogące mieć wpływ na ryzyko i okoliczności realizacji przedmiotu umowy. Prosimy również o potwierdzenie, że Zamawiający udostępnił Wykonawcom wszelkie dane dotyczące urządzeń podziemnych i ich lokalizacji, zaś brak jakichkolwiek dokumentów lub danych w tym zakresie bądź ujawnienie się stanu odmiennego od wskazanego w przekazanych przez Zamawiającego dokumentach - w przypadku, gdy na skutek takiej sytuacji niezbędne będzie wykonanie robót dodatkowych (nieobjętych dokumentacja projektową) stanowić będzie podstawę do wydłużenia terminu realizacji oraz zapłaty wynagrodzenia dodatkowego.
 Odpowiedz Zamawiającego
 Zamawiający udostępnił wszystkie dokumenty jakie posiada do prawidłowego wykonania zamówienia.
 Umowa z Wykonawcą ma charakter ryczałtowy. Zamawiający nie przewiduje robót dodatkowych a warunki i zakres dotyczące zmiany umowy zostały  określone w SIWZ i projekcie umowy.
 
 Pytanie nr 9.
 Prosimy o wprowadzenie limitu kar umownych przysługujących Zamawiającemu do 20% wartości umowy.
 Odpowiedz Zamawiającego
 Zamawiający nie wprowadza dodatkowych zapisów dotyczących kar umownych. Kary umowne będą naliczane zgodnie z warunkami SIWZ ( projekt umowy).
 Pytanie nr 10.
 Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający wykluczy Wykonawcę w związku z art. 24 ust 5, a w szczególności  z art. 24 ust 5 pkt 2 i 4 .
 Odpowiedz Zamawiającego
 Zamawiający wykluczy Wykonawcę zgodnie z warunkami SIWZ.
 Pytanie nr 11.
 Zamawiający dopuszcza składanie ofert z rozwiązaniami równoważnymi. Na jakim etapie Wykonawca jest zobowiązany wykazać, że rozwiązania równoważne posiadają parametry nie gorsze od parametrów produktu wskazanego w opisie przedmiotu zamówienia?
 Odpowiedz Zamawiającego
 Wykonawca wykaże rozwiązania równoważne posiadają parametry nie gorsze od parametrów produktu wskazanego w opisie przedmiotu zamówienia przed jego wbudowaniem, po akceptacji Inspektora nadzoru i Zamawiającego.
 Pytanie nr 12.
 Przedmiotem zamówienia jest przebudowa boisk i bieżni sportowych, natomiast Zamawiający ustanawia, że kluczową częścią zamówienia są roboty budowlane. W niniejszym postępowaniu kluczową częścią zamówienia jest wykonanie nawierzchni sportowych, co potwierdza sam Zamawiający poprzez określenie warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykonania należycie co najmniej 2 obiektów – boisk ze sztuczną nawierzchnią (poliuretanową i/lub ze sztuczną trawą) i wartości nie mniejszej niż 150.000 zł na każdym obiekcie.
 Czy Zamawiający zatem za kluczową część Zamówienia ustanowi wykonanie nawierzchni sportowych?
 Odpowiedz Zamawiającego
 Zgodnie z warunkami SIWZ ( Rozdział VI)
 Pytanie nr 13.
 Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający będzie rozliczał się z Wykonawcą na podstawie faktur częściowych.
 Odpowiedz Zamawiającego
 Zamawiający będzie się rozliczał z Wykonawcą na podstawie harmonogramu rzeczowo-finansowego podpisanego przez strony i na podstawie §5 projektu umowy.
 Pytanie nr 14.
 Wnosimy o zmniejszenie w projekcie umowy kary umownej lub podstawy jej naliczania:
 - § 7 ust. 1 pkt 1 z 20% na 10%
 oraz usunięcie:
 - § 7 ust. 1 pkt 8
 Odpowiedz Zamawiającego
 Zamawiający nie wprowadza dodatkowych zapisów dotyczących kar umownych. Kary umowne będą naliczane zgodnie z warunkami SIWZ ( projekt umowy).
 Pytanie nr 15.
 Czy cena Wykonawcy ma uwzględniać czynności serwisowe w okresie trwania gwarancji?
 Odpowiedz Zamawiającego
 Cena Wykonawcy ma uwzględniać czynności serwisowe w okresie trwania gwarancji.
 Pytanie nr 16
 W świetle obowiązującej regulacji to zamawiający odpowiada za dobór kryteriów w postępowaniu o udzielenie zamówienia, który to dobór ma pozwolić zamawiającemu na dokonanie wyboru oferty najkorzystniejszej, optymalnej i pozwalającej na uzyskanie świadczenia odpowiadającego potrzebom zamawiającego. Zasadą jest, że kryteria jakie stosuje zamawiający, muszą być obiektywne i niedyskryminacyjne, jak również nie mogą dotyczyć właściwości wykonawcy (art. 91 ust. 3 p.z.p.).
 W niniejszym postępowaniu jednym z kryteriów oceny ofert jest termin realizacji zamówienia. Wnosimy o określenie minimalnego i maksymalnego terminu realizacji zamówienia.
 Odpowiedz Zamawiającego
 Maksymalny termin wykonania został określony w SIWZ tj. 14 sierpnia 2018.
 Minimalny termin nie został określony przez Zamawiającego.
 Pytanie nr 17
 Prosimy o podanie rodzaju przykryć studni PP 315 oraz studni klasy włazów studni PP 1000.
 Odpowiedz Zamawiającego
 Przykrycie studni PP 315 włazami żeliwnymi w klasie B125, studni PP 1000 włazami żeliwnymi z wypełnieniem betonowym w klasie B125.
 Pytanie nr 18
 Prosimy o informację, czy rura drenarska fi 80 to 92/80, czy może 80/71 ?
 Odpowiedz Zamawiającego
 Rura drenarska fi  80/71.
 
 Pytanie nr 19
 Na  rysunku  zagospodarowania  terenu  rury  kanalizacji  deszczowej są klasy SN 4 i SN 2. Prosimy o potwierdzenie. Czy rury mają być lite, czy spienione ?
 Odpowiedz Zamawiającego
 Rury kanalizacyjne lite.
 Pytanie nr 20
 Prosimy o zamieszczenie szczegółu wykonania piłkochwytów-w dokumentacji brak.
 Odpowiedz Zamawiającego
 Dokumentacja nie zawiera szczegółu piłkochwytów.
 Słupki piłkochwytów stalowe z profila zamkniętego 80 x 80 mm (alternatywnie okrągłe).
 Stopy fundamentowe o wymiarach od 25 x 25 cm do 35 x 35 cm o głębokości 100 cm - beton C16/20. Siatka wykonana z polipropylenu, oko siatki 8x8 cm, grubość siatki 5mm, kolor zielony. Rozstaw słupków 3,5m.
 Pytanie nr 21
 Prosimy o potwierdzenie, że ogrodzenie terenu jest istniejące i nie wymaga żadnych prac objętych zamówieniem.
 Odpowiedz Zamawiającego
 Ogrodzenie terenu jest istniejące i nie jest objęte zamówieniem.
 Pytanie nr 22
 Prosimy o zamieszczenie przekroju drenażu z podaniem grubości i rodzaju warstw zasypowych. Czy rury drenarskie mają być w oplocie, jakim ?
 Odpowiedz Zamawiającego
 Drenaż należy wykonać z rur w oplocie z włókna kokosowego, ułożyć na 20 cm warstwie żwiru i obsypać 20 cm warstwą żwiru o frakcji 8-32mm.
 Pytanie nr 23
 Rozliczenie zadania jest ryczałtowe. W opisie technicznym występuje zapis :” Na terenie planowanej inwestycji występują grunty I kategorii geotechnicznej geotechniczna (proste warunki gruntowe). W przypadku stwierdzenia występowania gruntów nasypowych bądź organicznych należy zastąpić je warstwami odsączającymi ze żwiru lub pospółki.”
 Na etapie przetargu nie jest możliwe stwierdzenie, czy wystąpią grunty nasypowe. Czy zatem w przypadku wystąpienia konieczności wymiany gruntu Zamawiający wypłaci Wykonawcy wynagrodzenie z tytułu wykonania prac niemożliwych do przewidzenia ?
 Odpowiedz Zamawiającego
 Umowa z Wykonawcą ma charakter ryczałtowy. Zamawiający nie przewiduje robót dodatkowych a warunki i zakres dotyczące zmiany umowy zostały  określone w SIWZ i projekcie umowy.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Data wprowadzenia: 2018-02-28 1101
 Data upublicznienia: 2018-02-28
 Art. czytany: 2342 razy
 
 
 |  |  |  Wiadomość wprowadził: Tomasz Kowalczyk |  | Rejestr zmian: |  |  |  |  |  | 
|   |  |  |  | Urząd Miejski w Olecku
 19-400 OLECKO
 Plac Wolności 1
 Plac Wolności 3
 tel.+87 520 21 68
 FAX +87 520 25 58
 
 POI - Punkt Obsługi Interesanta
 tel.+87 520 20 67
 
 Adres e-puap:  /c6tc9p6k8p/SkrytkaESP
 
 
 Godziny urzędowania:
 poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30
 
 Konto bankowe (podatki, odpady komunalne):  PKO BP SA NR: 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117
 
 
 
  Urząd Miejski w Olecku
 
 
  Starostwo Powiatowe
 w Olecku
 
 
 
 
 Administrator BIP:
 Wojciech Wiktorzak
 Urząd Miejski w Olecku
 Plac Wolności 3
 tel:87-520 09 69
 fax:87-520 25 58
 e-mail: [email protected]
 
 
 
 
  
 
  
 
 
 
 
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Admin
 
 |  |  |  |