|  | 
|  |  |  |  |  |  | Zamówienia publiczne Roboty budowlane
 |  |  |  | 
| Wyjaśnienie treści SIWZ - Przebudowa boisk i bieżni przy Szkole Podstawowej nr 3 w Olecku 
 Olecko   2 lutego  2018r
 
 
 
 BI.271.3.2.2018
 
 Wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w przetargu nieograniczonym o szacunkowej wartości poniżej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych
 
 Dotyczy: BI.271.3.2018. Przebudowa boisk i bieżni przy Szkole Podstawowej nr 3 w Olecku ogłoszonego w BZP nr  507820-N-2018 z dnia 2018-01-19 r
 
 Wobec zapytania  Wykonawców  z dnia 24.01.2018 r oraz z dnia 29.01.2018 r, stosownie do art. 38 ust. 1, 2,  ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2017, poz. 1579 ze zmianami) informuję  i odpowiadam:
 Pytanie nr 1
 ST podaje parametry techniczne niezgodnie z aktualną normą 14877:2014 – to jedyna norma, która określa wymagane parametry techniczne dla zewnętrznych nawierzchni sportowych pu.
 Wycinek z ST:
 TABELA
 
 Informujemy, że powyższe wymagania są niezgodnie z normą PN-EN 14877 – obowiązująca w Unii Europejskiej norma określająca wymagania dotyczące sportowych nawierzchni pu otwartych obiektów sportowych.
 Poniżej przedstawiamy wymagania wg aktualnej normy PN-EN 14877:2014 dla nawierzchni pu.
 TABELA
 
 Powyższe dowodzi, że wymagane przez Zamawiającego parametry są niezgodne z aktualną normą PN-EN 14877:2014.
 Projekt podaje inne wartości niż określa to aktualna norma dla tego typu nawierzchni oraz podaje również inne parametry, które w niej nie występują.
 Aktualnie jedynym dokumentem dopuszczającym do stosowania nawierzchni pu na terenie UE jest potwierdzenie zgodności z normą PN-EN 14877:2014, wydane przez niezależna instytucję do tego upoważnioną.
 Określenie wymagań dotyczących zamawianych produktów musi odnosić się do obiektywnie istniejących norm, do których mogą się stosować wszyscy producenci systemów nawierzchni pu.
 Kuriozalnym jest stan rzeczy kiedy nawierzchnia pu typu zamawianego z nawierzchnią pu spełniającą wymagania normy PN-EN 14877:2014 akceptowana we wszystkich krajach Unii Europejskiej, nie mogłaby być zastosowana w m. Olecko tylko z powodu określenia wymagań przez Zamawiającego niezgodnie z obowiązującą normami.
 W związku z powyższym wnosimy o stosowną korektę i dopuszczenie nawierzchni pu zamawianego typu zamawianego (typu NATRYSK) posiadających parametry techniczne zgodne z aktualną normą PN-EN 14877:2014 pod warunkiem posiadania:
 - Certyfikat IAAF.
 - Raport z badań na zgodność z normą PN-EN 14877:2014 wykonanych przez umocowane do tego niezależne laboratorium/instytut.
 - Raport z badań na zgodność z normą DIN 18035-6:2014 (zawartość związków chemicznych) wykonanych przez umocowane do tego niezależne laboratorium/instytut.
 - Raport z badań WWA określający kategorię.
 - Atest higieniczny PZH lub równoważny.
 - Karta techniczna potwierdzona przez producenta.
 - Autoryzacja producenta nawierzchni poliuretanowej, wystawiona dla wykonawcy na realizowaną inwestycję wraz z potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tą nawierzchnię.
 Zaznaczamy, że nie chodzi o to aby Zamawiający obniżył jakość zamawianej nawierzchni pu tylko o to aby opisał wymagania dotyczące systemu nawierzchni w sposób zgodny z obowiązującymi normami i standardami w branży.
 Odpowiedz Zamawiającego
 Należy zastosować nawierzchnię z PU o parametrach nie gorszych od wymagań aktualnej normy PN-EN 14877:2014.
 Pytanie nr 2.
 Dokumentacja podaje niejasne dane dotyczące kolorystyki nawierzchni pu. Proszę o jednoznaczne określenie kolorystyki nawierzchni pu.
 Odpowiedz Zamawiającego
 Kolorystyka nawierzchni PU została określona w projekcie budowlanym ( rysunki techniczne) oraz w specyfikacji technicznej. Nawierzchnia boiska wielofunkcyjnego z PU dwukolorowa (czerwony + niebieski). Odcienie kolorów zostaną uzgodnione przed wykonaniem nawierzchni.
 Pytanie nr 3.
 Proszę o potwierdzenie, że Zamawiający udostępnił całą dokumentację projektową, techniczną niezbędną do wykonania przedmiotu zamówienia oraz że dokumentacja ta jest kompletna i odzwierciedla stan faktyczny w zakresie warunków realizacji zamówienia, zaś brak jakichkolwiek dokumentów istotnych dla oceny warunków realizacji Inwestycji nie obciąża Wykonawcy.
 Odpowiedz Zamawiającego
 Zamawiający udostępnił całą dokumentację projektową, techniczną niezbędną do wykonania przedmiotu zamówienia. W przypadku wątpliwości, stwierdzenie (ocena) stanu faktycznego w zakresie warunków realizacji zamówienia w odniesieniu do dokumentacji technicznej leży po stronie Wykonawcy zgodnie z warunkami SIWZ.
 Pytanie nr 4.
 Proszę o potwierdzenie, że Zamawiający dysponuje wszelkimi wymaganymi prawem decyzjami administracyjnymi oraz uzgodnieniami niezbędnymi w celu wykonania zamówienia, które zachowują ważność na okres zgodny z wymaganym terminem realizacji, a skutki ewentualnych braków w tym zakresie nie obciążają Wykonawcy.
 Odpowiedz Zamawiającego
 Zamawiający dysponuje wszelkimi wymaganymi prawem decyzjami administracyjnymi oraz uzgodnieniami niezbędnymi w celu wykonania zamówienia.
 Pytanie nr 5.
 Proszę o potwierdzenie, że zakres robót jest zgodny z zamieszczonym przedmiarem robót.
 Odpowiedz Zamawiającego
 Zgodnie z SIWZ ( Rozdział XIII) zamawiający informuje, że  przedmiar robót dołączony do SIWZ jest przykładowy i może nie zawierać wszystkich elementów do prawidłowego wykonania robót. Elementy nie ujęte w cenie ryczałtowej Wykonawca wykona bez dodatkowego wynagrodzenia.
 Przytoczone w przedmiarze robót katalogi są poglądowe, służą do opisu czynności i nie muszą być podstawą wyceny do opracowania kosztorysu ofertowego
 Pytanie nr 6.
 W związku z nieuczciwymi praktykami stosowania do wierzchniej warstwy nawierzchni sportowej pu granulatów z recyklingu barwionych powierzchniowo, proszę o potwierdzenie, że Zamawiający wymaga wykonania wierzchniej warstwy nawierzchni sportowej pu zgodnie z technologią przy użyciu granulatu EPDM z pierwotnej produkcji i nie dopuszcza stosowania barwionych granulatów z recyklingu.
 Odpowiedz Zamawiającego
 Zamawiający zgodnie z ST nie ogranicza do zastosowania granulatu EPDM z pierwotnej produkcji.
 
 
 Pytanie nr 7.
 Projekt umowy w § 13 pkt. 3 h) podaje:
 wystąpiły złe warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót zgodnie z
 zasadami sztuki budowlanej lub normami technicznymi, w szczególności długotrwałe ujemne
 temperatury zewnętrzne podczas wykonywania robót budowlanych,
 Powyższy zapis nie przewiduje zmiany umowy w zakresie zmiany terminu zakończenia realizacji w przypadku wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z technologią.
 Dotyczy to szczególnie systemu nawierzchni poliuretanowej, do instalacji której wymagane są rygorystyczne warunki w tym atmosferyczne.
 Stwierdzamy, że zachodzi niebezpieczeństwo, że jeśli wystąpią warunki atmosferyczne np. opady atmosferyczne, nieodpowiednia wilgotność powietrza, nieodpowiednia temperatura powietrza, nieodpowiednia temperatura podłoża, mokre podłoże (nie wpisujące się w ograniczenia projektu umowy tzn. szczególności długotrwałe ujemne temperatury zewnętrzne) które wg technologii zamawianych robót uniemożliwiają ich wykonywanie to wykonawca nie będzie miał możliwości zmiany terminu wykonania robót – taka sytuacja jest niedopuszczalna gdyż jest wyjątkowo krzywdząca dla wykonawcy. Zamawiający w sposób niefortunny ogranicza warunki atmosferyczne określeniami m.in długotrwałe. Takie określenie jest nieprecyzyjne. Zwracamy uwagę, że nawierzchnia sportowa pu jest ostatnim elementem budowlanym na obiekcie dlatego każdy dzień występowania nieodpowiednich warunków atmosferycznych jest istotny. Zapis SIWZ jest nieuczciwy ponieważ wykonawca nie ma wpływu na warunki atmosferyczne. Należy obiektywnie stwierdzić, że warunki atmosferyczne są zmienne i niezależne do wykonawcy i wykonawca nie może ponosić odpowiedzialności za brak możliwości wykonywania robót zgodnie z technologią, co powoduje wydłużenie terminu wykonania robót. Wystarczy, że będą występować warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót zgodnie z technologią to Wykonawca nie będzie mógł wydłużyć terminu realizacji – taki zapis powoduje, że wykonawca ma odpowiadać za czynniki od niego obiektywnie niezależne.
 Konieczne jest takie opisanie warunków obiektywnie niezależnych od wykonawcy aby nie powodowały dla niego niekorzystnej sytuacji. Powyższe jest niezbędne dla zapewnienia wykonawcy możliwości zmiany terminu wykonania robót w przypadku ww. okoliczności, sytuacji od niego obiektywnie niezależnych. W związku z powyższym wnosimy o korektę ww. cytowanego punktu umowy na:
 wystąpiły złe warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót zgodnie z
 zasadami sztuki budowlanej lub normami technicznymi.
 Odpowiedz Zamawiającego
 W § 13 pkt. 3 h) projekcie umowy,  powyższy zapis nie ogranicza zmian umowy tylko do  długotrwałych ujemnych temperatur zewnętrznych ale również do wystąpienia innych złych warunków atmosferycznych, które ze względów technologicznych uniemożliwiają wykonanie robót.
 Pytanie nr 8.
 W specyfikacji technicznej nie ma podanego rodzaju oraz grubości  siatek piłkochwytów.  Nie podano również  ilości i odstęp  między słupami  piłkochwytów.
 Odpowiedz Zamawiającego
 Siatka wykonana z polipropylenu, oko siatki 8x8 cm, grubość siatki 5mm, kolor zielony. Rozstaw słupków 3,5m.
 Pytanie nr 9
 Czy bramka 3x2 ma by  tulejowana?
 Jeśli tulejowana to gdzie maj  być  osadzone tuleje? (przy koszu z  wysięgnikiem 167cm, nie da się osadzi  bramek za koszem. W takiej sytuacji bramki będą  na polu gry do kosza).
 O to odpowiedź  od jednego z producent w sprzętu sportowego:
 'wysięg 167 cm to zbyt ma o  żeby pod koszem postawić  bramkę  3x2 o głębokości 80/100 cm
 przy takim rozwiązaniu bramka będzie wchodzi  na pole do gry w koszykówkę'
 Odpowiedz Zamawiającego
 Bramki do piłki ręcznej przenośne o wym 3x2m, głębokość 80/100 cm. Zamawiający dopuszcza mocowanie bramki do podłoża za pomocą tulei lub przykręcania śrubami ( 4 szt). Mocowanie bramki na linii pola do gry pod koszem. Zamawiający dopuszcza zastosowanie dłuższego wysięgnika w celu prawidłowego zamocowania bramki.
 
 
 
 Data wprowadzenia: 2018-02-02 1317
 Data upublicznienia: 2018-02-02
 Art. czytany: 2940 razy
 
 
 |  |  | » Wyjasnienie treści SIWZ - rozmiar: 2223514 bajtów Typ pliku: application/pdf
 |  |  Wiadomość wprowadził: Tomasz Kowalczyk |  | Rejestr zmian: |  |  |  |  |  | 
|   |  |  |  | Urząd Miejski w Olecku
 19-400 OLECKO
 Plac Wolności 1
 Plac Wolności 3
 tel.+87 520 21 68
 FAX +87 520 25 58
 
 POI - Punkt Obsługi Interesanta
 tel.+87 520 20 67
 
 Adres e-puap:  /c6tc9p6k8p/SkrytkaESP
 
 
 Godziny urzędowania:
 poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30
 
 Konto bankowe (podatki, odpady komunalne):  PKO BP SA NR: 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117
 
 
 
  Urząd Miejski w Olecku
 
 
  Starostwo Powiatowe
 w Olecku
 
 
 
 
 Administrator BIP:
 Wojciech Wiktorzak
 Urząd Miejski w Olecku
 Plac Wolności 3
 tel:87-520 09 69
 fax:87-520 25 58
 e-mail: [email protected]
 
 
 
 
  
 
  
 
 
 
 
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Admin
 
 |  |  |  |