Wydawanie zaświadczeń o stanie cywilnym

2015-04-13 1337
Art. czytany: 5529 razy

Gdzie możesz załatwić sprawę?
Wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym można złożyć do wybranego kierownika urzędu stanu cywilnego. Wniosek możesz złożyć w Urzędzie Stanu Cywilnego w Olecku, Plac Wolności 1, pokój numer 4, telefon 87 520 26 58.


Jakie dokumenty powinieneś przygotować?
1. Wniosek o wydanie zaświadczenia - druk wniosku
2. Do wglądu – dokument tożsamości.


Informacje dodatkowe
Zaświadczenie o stanie cywilnym wydawane jest wyłącznie osobie, której dotyczy.

Zaświadczenie jest ważne przez 6 miesięcy od daty jego sporządzenia.


Opłaty
Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia wynosi 38,00 zł.
Opłatę skarbową można uiścić bezpośrednio w Urzędzie Miejskim w Olecku, Plac Wolności 1 lub Plac Wolności 3 albo przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Olecku numer 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117.


Termin załatwienia
Niezwłocznie.


Sprawę możesz także załatwić przez internet korzystając ze strony:
obywatel.gov.pl


Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 roku Prawo o aktach stanu cywilnego.
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej.