Ustanawianie służebności gruntowych 2013-01-29 0954 Art. czytany: 5399 razy Ustanawianie służebności gruntowych Sprawę załatwia Wydział Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami pokój nr 21 (II piętro), tel. 87 520 26 33. Dokumenty od wnioskodawcy 1. Wniosek właściciela nieruchomości w sprawie ustanowienia służebności gruntowej zapewniającej dostęp do drogi publicznej. 2. Kopia decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości z warunkiem ustanowienia służebności. Forma załatwienia sprawy 1. Sporządzenie wniosku do Burmistrza Olecka celem zajęcia stanowiska w sprawie ustanowienia służebności gruntowej. 2. Zarządzenie Burmistrza Olecka w sprawie ustanowienia służebności gruntowej na nieruchomości stanowiącej własność Gminy Olecko. 3. Protokół uzgodnień. 4. Umowa notarialna. Uwagi Służebności gruntowe są ustanawiane nieodpłatnie lub odpłatnie. Termin załatwienia sprawy 1 miesiąc od dnia złożenia wniosku. Podstawa prawna 1. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami. 2. Uchwała Nr ORN.0007.4.2018 Rady Miejskiej w Olecku z dnia 26 stycznia 2018 r. w sprawie zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości stanowiących własność Gminy Olecko oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania. Opłaty Nie podlega opłacie skarbowej. |