Ustanawianie służebności gruntowych

2013-01-29 0954
Art. czytany: 5399 razy

Ustanawianie służebności gruntowych

Sprawę załatwia
Wydział Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami pokój nr 21 (II piętro), tel. 87 520 26 33.

Dokumenty od wnioskodawcy
1. Wniosek właściciela nieruchomości w sprawie ustanowienia służebności gruntowej zapewniającej dostęp do drogi publicznej.
2. Kopia decyzji zatwierdzającej podział nieruchomości z warunkiem ustanowienia służebności.

Forma załatwienia sprawy

1. Sporządzenie wniosku do Burmistrza Olecka celem zajęcia stanowiska w sprawie ustanowienia służebności gruntowej.
2. Zarządzenie Burmistrza Olecka w sprawie ustanowienia służebności gruntowej na nieruchomości stanowiącej własność Gminy Olecko.
3. Protokół uzgodnień.
4. Umowa notarialna.

Uwagi
Służebności gruntowe są ustanawiane nieodpłatnie lub odpłatnie.

Termin załatwienia sprawy
1 miesiąc od dnia złożenia wniosku.

Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
2. Uchwała Nr ORN.0007.4.2018 Rady Miejskiej w Olecku z dnia 26 stycznia 2018 r. w sprawie zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości stanowiących własność Gminy Olecko oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania.

Opłaty
Nie podlega opłacie skarbowej.