Wycinka drzew i krzewów 2003-10-06 2126 Art. czytany: 22955 razy Sprawę załatwia Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska, Plac Wolności 3, pokój nr 5, tel. 87 520 16 03. Dokumenty od wnioskodawcy Usunięcie drzewa lub krzewu z terenu nieruchomości może nastąpić po uzyskaniu zezwolenia wydanego na wniosek: 1.posiadacza nieruchomości - za zgodą właściciela tej nieruchomości; 2.właściciela urządzeń, o których mowa w art. 49 § 1 kodeksu cywilnego - jeżeli drzewo lub krzew zagraża funkcjonowaniu tych urządzeń. Zgoda właściciela nieruchomości, o której mowa wyżej nie jest wymagana w przypadku wniosku złożonego przez m.in. użytkownika wieczystego lub posiadacza nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym. Wniosek powinien zawierać 1.Imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza i właściciela nieruchomości albo właściciela urządzeń, o których mowa w art. 49 § 1 Kodeksu cywilnego. 2.Oświadczenie o posiadanym tytule prawnym władania nieruchomością albo oświadczenie o posiadanym prawie własności urządzeń, o których mowa w art. 49 § 1 Kodeksu cywilnego. 3.Zgodę właściciela nieruchomości, jeżeli jest wymagana, lub oświadczenie o udostępnieniu informacji (dotyczy Spółdzielni Mieszkaniowych i Wspólnot Mieszkaniowych). 4.Nazwę gatunku drzewa lub krzewu. 5.Obwód pnia drzewa mierzony na wysokości 130 cm, a w przypadku gdy na tej wysokości drzewo: a)posiada kilka pni- obwód każdego z tych pni, b)nie posiada pnia- obwód pnia bezpośrednio poniżej korony drzewa. 6.Wielkość powierzchni, z której zostanie usunięty krzew. 7.Miejsce, przyczynę, termin zamierzonego usunięcia drzewa lub krzewu, oraz wskazanie czy usunięcie wynika z celu związanego z prowadzeniem działalności gospodarczej. Do wniosku należy dołączyć m.in.: 1.Mapę, rysunek albo wykonany przez projektanta posiadającego odpowiednie uprawnienia budowlane projekt zagospodarowania działki lub terenu w przypadku realizacji inwestycji, dla której jest on wymagany zgodnie z ustawą Prawo budowlane określające usytuowanie drzewa lub krzewu w odniesieniu do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących lub projektowanych na tej nieruchomości. 2.Projekt planu: a)nasadzeń zastępczych, w liczbie nie mniejszej niż liczba usuwanych drzew lub o powierzchni nie mniejszej niż powierzchnia usuwanych krzewów lub b)przesadzenia drzewa lub krzewu - jeżeli są planowane, wykonany w formie rysunku, mapy lub projektu zagospodarowania działki lub terenu, oraz informacje o liczbie, gatunku lub odmianie drzew lub krzewów oraz miejscu i planowanym terminie ich wykonania. 3.Zezwolenie w stosunku do gatunków chronionych na czynności podlegające zakazom (np. zniszczenie gniazd ptasich, zniszczenie plech porostów itp.) Wniosek do pobrania znajduje się na stronie internetowej- druki do pobrania- ochrona środowiska. Forma załatwienia sprawy 1 Oględziny drzew i krzewów, o wycinkę, których występuje wnioskodawca. 2 Decyzja Burmistrza Olecka. Termin załatwienia sprawy Do 30 dni od daty wpłynięcia wniosku do urzędu. Opłaty Opłata skarbowa - brak opłat Podstawa prawna Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody. |