Odtwarzanie treści aktów stanu cywilnego 2003-09-26 1849 Art. czytany: 9277 razy Gdzie możesz załatwić sprawę? Wniosek o odtworzenie aktu stanu cywilnego możesz złożyć w Urzędzie Stanu Cywilnego w Olecku, Plac Wolności 1, pokój numer 3, telefon 87 307 03 10. Jakie dokumenty powinieneś przygotować? 1. Przy odtwarzaniu treści zagranicznych aktów stanu cywilnego: a) wniosek wraz z oświadczeniem, że dotychczas nie występowałeś z wnioskiem o odtworzenie aktu stanu cywilnego, b) dokument potwierdzający zdarzenie za granicą lub jego uwierzytelnioną kopię wraz z urzędowym tłumaczeniem, c) do wglądu – dokument tożsamości. 2. Przy odtwarzaniu treści polskich aktów stanu cywilnego: a) wniosek wraz z oświadczeniem, że dotychczas nie występowałeś z wnioskiem o odtworzenie aktu stanu cywilnego, b) dokument zawierający dane wymagane do odtworzenia treści aktu stanu cywilnego – dokument taki nie jest wymagany, jeżeli kierownik sam posiada dokumenty umożliwiające odtworzenie aktu stanu cywilnego, c) do wglądu – dokument tożsamości, W powyższej sytuacji odtworzenie jest możliwe po uprzednim uzyskaniu zaświadczenia o nieposiadaniu księgi. Opłaty Opłata skarbowa za wydanie odpisu zupełnego odtworzonego aktu stanu cywilnego wynosi 39,00 zł. Opłatę skarbową można uiścić bezpośrednio w Urzędzie Miejskim w Olecku, Plac Wolności 1 lub Plac Wolności 3 albo przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Olecku numer 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117. Termin załatwienia 1. Niezwłocznie. 2. Do miesiąca w sprawach wymagających przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego. Tryb odwoławczy Od decyzji odmawiającej odtworzenia aktu stanu cywilnego służy stronie odwołanie do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego za pośrednictwem kierownika urzędu stanu cywilnego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia. Podstawa prawna 1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 roku Prawo o aktach stanu cywilnego. 2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej. |