Wydział Organizacyjny i Nadzoru

2003-05-22 1534
Art. czytany: 10079 razy

Kompetencje Wydziału ORN

Wydział Organizacyjny i Nadzoru
Siedziba: Plac Wolności 3
Kierownik wydziału-Sekretarz Gminy Sławomir Hatalski
Tel. 87 520 09 72, e-mail [email protected]

Do zadań Wydziału Organizacyjnego i Nadzoru należy:

1) prowadzenie Punktu Obsługi Interesanta (POI);
2) prowadzenie rejestru zarządzeń burmistrza oraz innych rejestrów;
3) przedkładanie zarządzeń burmistrza wojewodzie i regionalnej izbie obrachunkowej -odpowiednio do właściwości organów nadzoru;
4) prowadzenie i rozliczanie kart drogowych kierowcy samochodu służbowego -osobowego;
5) gospodarowanie funduszem płac w porozumieniu z Wydziałem Finansowym;
6) prowadzenie spraw osobowych wynikających ze stosunku pracy pracowników urzędu oraz kadry kierowniczej jednostek organizacyjnych gminy, poza sprawami dyrektorów przedszkoli, szkół i gimnazjów, a w szczególności spraw związanych z nawiązaniem, zmianami i ustaniem stosunku pracy oraz kompletowaniem i prowadzeniem akt osobowych;
7) prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi i lustracją pracowników urzędu i kadry kierowniczej jednostek organizacyjnych gminy oraz spółek;
8) organizowanie prac interwencyjnych, robót publicznych i staży w urzędzie przy współpracy z wydziałami urzędu;
9) kontrola przestrzegania dyscypliny pracy przez pracowników urzędu;
10) prowadzenie spraw związanych z naborem na wolne stanowiska urzędnicze;
11) prowadzenie spraw związanych z okresowymi ocenami kwalifikacyjnymi pracowników będącycł' na stanowiskach urzędniczych;
12) organizowanie praktyk zawodowych uczniów i studentów;
13) opracowywanie obowiązującej sprawozdawczości statystycznej, analiz i informacji dotyczących pracowników urzędu;
14) współpraca z instytucjami, jednostkami szkolącymi w zakresie organizacji szkoleń i kursów dla pracowników urzędu;
15) prowadzenie działalności socjalnej na rzecz pracowników;
16) współpraca z powiatowym urzędem pracy;
17) prowadzenie archiwum zakładowego urzędu oraz archiwum po zlikwidowanym Zakładzie Gospodarki Mieszkaniowej w Olecku;
18) wydawanie zaświadczeń oraz świadectw pracy byłym pracownikom urzędu oraz byłym pracownikom ZGM i PGKiM;
19) prowadzenie spraw związanych z inicjatywą lokalną z zakresu działania wydziału;
20) gromadzenie danych z zakresu działalności gminy oraz przetwarzanie ich i przekazywanie zainteresowanym jednostkom;
21) ewidencjonowanie, nadawanie biegu sprawom i opracowywanie sprawozdań i informacji dotyczących postulatów, wniosków od mieszkańców gminy, których realizacja pozostaje w kompetencji burmistrza;
22) zapewnienie obsługi kancelaryjno -biurowej urzędu, sekretariatu burmistrza i zastępcy burmistrza;
23) organizacja przyjmowania i załatwiania skarg, wniosków interesantów oraz petycji;
24) prenumerata dzienników, czasopism oraz zakup wydawnictw specjalistycznych;
25) przyjmowanie, rozdział i wysyłka korespondencji;
26) podawanie do publicznej wiadomości ogłoszeń innych jednostek;
27) prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej;
28) administrowanie systemami informatycznymi;
29) monitorowanie i bieżące utrzymanie „Sieci szerokopasmowej Gminy Olecko';
30) zgłaszanie i aktualizacja zbiorów danych osobowych do Inspektora Ochrony Danych;
31) bieżąca konserwacja techniczna sprzętu komputerowego w urzędzie;
32) prowadzenie wspólnie z Wydziałem Finansowym ewidencji środków trwałych;
33) obsługa gospodarcza urzędu;
34) administrowanie lokalami biurowymi oraz pomieszczeniami użytkowymi;
35) czuwanie nad zabezpieczeniem mienia, ochrony budynków;
36) obsługa urządzeń biurowych;
37) nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości w pomieszczeniach budynku;
38) dekorowanie siedziby urzędu z okazji świąt i rocznic;
39) plakatowanie i doręczanie korespondencji na terenie miasta;
40) udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na zadania należące do właściwości wydziału;
41) współdziałanie z innymi wydziałami w sprawie pozyskiwania środków finansowych zewnętrznych w tym unijnych;
42) współpraca z Wydziałem Strategii i Rozwoju w zakresie opracowywania dokumentów strategicznych gminy;
43) prowadzenie spraw związanych z opłatą skarbową w ramach zadań wydziału;
44) prowadzenie spraw związanych z likwidacją szkód rzeczowych i osobowych w zakresie spraw merytorycznych wydziału przy współpracy z Wydziałem Finansowym;
45) obsługa informatyczna monitoringu miejskiego;
46) współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie merytorycznych zadań wydziału;
47) współpraca z Wydziałem Budownictwa, Inwestycji i Planowania w zakresie budowy infrastruktury telekomunikacyjnej i monitoringu miejskiego;
2. W ramach Wydziału Organizacyjnego i Nadzoru wydziela się Biuro Rady Miejskiej, używającego symbolu BRM, do zadań którego należy:
1) prowadzenie prac związanych z obsługą rady miejskiej i jej komisji;
2) prowadzenie rejestru uchwał rady;
3) przedkładanie uchwał rady wojewodzie i regionalnej izbie obrachunkowej - odpowiednio do właściwości organów nadzoru;
4) przygotowywanie dyspozycji dla kierowników zainteresowanych wydziałów dotyczących realizacji uchwał rady - odpowiednio do zakresu ich działania;
5) obsługa kancelaryjno - biurowa rady;
6) prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem organizacyjnym wyborów, w tym m.in. parlamentarnych, prezydenckich, samorządowych, referendów i konsultacji społecznych;
7) prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem organizacyjnym wyborów przedstawicieli jednostek pomocniczych oraz spraw związanych z tworzeniem sołectw i osiedli;
8) prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi i lustracją radnych;
9) prowadzenie spraw związanych z wyborami ławników.'