Uchwała Nr 293/05 w sprawie zmian w Statucie Gminy Olecko.

2005-12-13 0932
Art. czytany: 3846 razy

UCHWAŁA Nr XXXIX/293/05
Rady Miejskiej w Olecku
z dnia 29 listopada 2005 r.

w sprawie zmian w Statucie Gminy Olecko.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001 r.
Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441) Rada Miejska w Olecku uchwala, co następuje:

§ 1. 1. Załącznik nr 3 do Statutu Gminy Olecko otrzymuje następujące brzmienie:

„Załącznik Nr 3 do Statutu Gminy Olecko

Wykaz jednostek organizacyjnych Gminy Olecko

1. Regionalny Ośrodek Kultury w Olecku – „Mazury Garbate”.

2. Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Olecku.

3. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Olecku.

4. Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Olecku.

5. Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi w Olecku.

6. Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Henryka Sienkiewicza w Olecku.

7. Szkoła Podstawowa Nr 3 im. Jana Pawła II w Olecku.

8. Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi w Gąskach.

9. Gimnazjum Nr 2 w Olecku.

10. Zespół Szkół w Olecku.

11. Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi w Kijewie.

12. Zespół Szkół w Judzikach.

13. Zespół Szkół w Babkach Oleckich.

2. Warsztat Terapii Zajęciowej w Olecku.”.

2. W załączniku nr 5 do Statutu Gminy Olecko wprowadza się następujące zmiany:

1) § 2 otrzymuje brzmienie:

„§ 2. 1. Rada Miejska zwana dalej Radą, działa na sesjach.

2. Komisje Rady podlegają Radzie, której przedkładają plany pracy i sprawozdania z działalności.”;

2) w § 6 ust. 4 otrzymuje brzmienie:

„4. W razie niedotrzymania terminu, o którym mowa w ust. 2 Rada na wniosek radnego może odroczyć sesję i wyznaczyć nowy termin jej odbycia. Wniosek o odroczeniu sesji może być zgłoszony przez radnego tylko na początku obrad przed przystąpieniem do realizacji porządku obrad.”;

3) w § 15 dodaje się ust. 5 w brzmieniu:

”5. W porządku obrad każdej sesji przewiduje się krótką informację Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych w okresie od ostatniej sesji.”;

4) § 16 otrzymuje brzmienie:

„§ 16. 1. Radni mogą składać interpelacje kierowane do Burmistrza lub Przewodniczącego Rady podczas sesji Rady.

2. Interpelacje składane przez radnych oraz odpowiedzi na nie stanowią odrębny punkt porządku dziennego sesji Rady.”;

5) § 161 otrzymuje brzmienie:

„§ 161. 1. Odpowiedzi na interpelację udziela się w tym samym punkcie obrad lub na następnej sesji.

2. Na interpelację radnego odpowiedzi udziela Burmistrz lub Przewodniczący Rady. Wyjątkowo odpowiedź może być udzielona przez upoważnionego przedstawiciela.

3. Interpelujący może zwrócić się o dodatkowe wyjaśnienia lub uzupełnienie odpowiedzi na interpelację.”;

6) skreśla się § 162;

7) w § 27 ust. 1 pkt 5 otrzymuje brzmienie:

„5) porządek obrad,”;

8) w § 43 skreśla się ust. 3;

9) § 44 otrzymuje brzmienie:

„§ 44. 1. W sprawach będących przedmiotem obrad Komisje podejmują rozstrzygnięcia w formie opinii lub wniosków zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym w obecności co najmniej połowy składu Komisji.

2. Przewodniczący Komisji przekazuje wnioski Komisji Burmistrzowi do realizacji.

3. Burmistrz udziela pisemnej odpowiedzi o realizacji wniosków wraz z uzasadnieniem w terminie nie dłuższym niż 30 dni.”;

10) w § 45 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Radni winni uczestniczyć czynnie w sesjach Rady i pracach Komisji, do których zostali wybrani.”;

11) § 46 otrzymuje brzmienie:

„§ 46. 1. Radni mają prawo domagać się wniesienia pod obrady sesji Rady lub posiedzeń i innych prac Komisji spraw, które uważają za społecznie pilne i uzasadnione.

2. Radni mają prawo kierować interpelacje w sprawach publicznych wspólnoty samorządowej w trybie § 16-
§ 161.

3. Radni mogą składać wnioski na sesjach Rady i posiedzeniach Komisji.

4. Burmistrz udziela odpowiedzi o sposobie załatwienia wniosku w terminie 30 dni.”;

12) § 50 otrzymuje brzmienie:

„§ 50. Podstawą do udzielenia przez pracodawcę czasowego zwolnienia od pracy zawodowej w trybie art. 25 ust. 3 ustawy o samorządzie gminnym jest zawiadomienie, zaproszenie lub upoważnienie do wykonywania danych prac, zawierające określenie terminu i charakteru zajęć.”;

13) w § 54 ust. 5 otrzymuje brzmienie:

„5. Głosowanie imienne przeprowadza się pisemnie. Radni głosują na imiennych kartach. Przewodniczący Rady po zebraniu kart odczytuje imię i nazwisko radnego, jego głos, przelicza głosy „za”, „przeciw”, „wstrzymuje się” i podaje wynik głosowania.”.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Olecka.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

Przewodniczący Rady
Leszek Gałczyk