Zarządzenie Nr 351/05 z 10 listopada 2005r. 2005-11-15 1402 Art. czytany: 3767 razy Zarządzenie Nr 351 /05 Burmistrza Olecka z dnia 10 listopada 2005 r. w sprawie określenia sposobu wykonania uchwały Nr XXXVIII/286/05 Rady Miejskiej w Olecku z dnia 27 października 2005 r. w sprawie likwidacji Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Olecku. Na podstawie art. 30 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity - Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami) zarządza się, co następuje: § 1. Określa się następujący sposób wykonania uchwały Nr XXX VIII/286/05 Rady Miejskiej w Olecku z dnia 27 października 2005 r. w sprawie likwidacji Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Olecku. § 2. 1. Likwidator Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Olecku wykonuje prawa i obowiązki kierownika jednostki organizacyjnej Gminy Olecko w zakresie niezbędnym do zakończenia jej działalności, a w szczególności: 1) w terminie do 30 listopada 2005 r. przedstawi szczegółowy harmonogram (plan) likwidacji w układzie miesięcznym. W przypadku konieczności dokonania zmian w harmonogramie likwidacji likwidator niezwłocznie przedstawi stosowne propozycje. Harmonogram likwidacji oraz jego zmiany podlegają zatwierdzeniu przez Burmistrza; 2) przedstawi sprawozdania z realizacji przyjętego harmonogramu likwidacji, według stanu: a) na dzień 31 grudnia 2005 r.; b) na dzień 31 marca 2006 r.; c) na dzień 31 maja 2006 r.; d) na dzień 30 czerwca 2006 r., tj. dzień likwidacji; 3) ureguluje sprawy związane ze stosunkami pracy pracowników zatrudnionych w likwidowanej jednostce zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie odrębnymi przepisami prawa i potrzebami likwidowanego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Olecku; 4) dokona archiwizacji akt i przekazania dokumentacji jednostki na podstawie odrębnych przepisów; 5) w terminie do dnia 31 marca 2006 r. rozwiąże ze wspólnotami mieszkaniowymi umowy o zarządzanie (administrowanie) lokalami (nieruchomościami) i przygotuje do tego terminu niezbędną dla wspólnot dokumentację pozwalającą na samodzielne zarządzanie lokalami (nieruchomościami) i dokona rozliczenia ze wspólnotami mieszkaniowymi; 2. Zakres podstawowych obowiązków likwidatora obejmuje w szczególności: 1) przeprowadzenie inwentaryzacji majątku Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Olecku oraz powołanie komisji i przeprowadzenie inwentaryzacji zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie zasadami i przepisami prawa; 2) sporządzenie bilansu na dzień otwarcia i dzień zakończenia likwidacji Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Olecku; 3) uregulowanie stosunków pracy z pracownikami Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Olecku, ustalenie rodzaju i wysokości roszczeń wynikających ze stosunku pracy oraz określenie sposobu ich zaspokojenia; 4) zaspokojenie wierzycieli Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Olecku w miarę windykacji wierzytelności; 5) zawieranie zobowiązań w zakresie niezbędnym dla likwidacji Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Olecku; 6) terminowe zawiadomienie o otwarciu likwidacji (postawieniu w stan likwidacji) Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Olecku właściwych instytucji i urzędów, w tym urzędu skarbowego, urzędu statystycznego, zakładu ubezpieczeń społecznych, powiatowego urzędu pracy, banku; 7) ogłoszenie postawienia w stan likwidacji Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Olecku w prasie lokalnej. 8) terminowe i prawidłowe zamknięcie ksiąg rachunkowych oraz sporządzenie sprawozdań; 9) terminowe i prawidłowe przeprowadzenie archiwizacji akt oraz przekazanie dokumentacji Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Olecku; 10) terminowe i prawidłowe zamknięcie rachunku bankowego, ksiąg rachunkowych oraz sporządzenie sprawozdań z wykonania budżetu oraz bilansu; 11) sporządzenie protokółu zdawczo-odbiorczego; 12) przygotowanie wszystkich innych niezbędnych dokumentów związanych z likwidacją Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Olecku na dzień likwidacji tj.30 czerwca 2006r., w tym dotyczących: a) mienia komunalnego likwidowanego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Olecku; b) potwierdzonych sald należności i zobowiązań zlikwidowanego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Olecku; 13) monitorowanie niezwłoczne zgłaszanie propozycji koniecznych działań dotyczących likwidacji; 14) wykonywanie poleceń Burmistrza Olecka lub osób działających z jego upoważnienia do wykonywania innych zadań nie wymienionych wyżej. 3. Likwidator Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Olecku podczas likwidacji Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Olecku, bez zgody Burmistrza nie może zbywać majątku likwidowanego zakładu. Zbycie majątku ruchomego likwidowanego zakładu w celu spłaty zobowiązań może nastąpić za każdorazową pisemną zgodą Burmistrza. 4. Likwidator Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Olecku nie może zaciągać nowych zobowiązań, chyba że zobowiązania dotyczą zabezpieczenia majątku gminy lub obowiązków wynajmującego określonych przepisami prawa. § 3. 1. Kierownik Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Olecku monitoruje i nadzoruje proces likwidacji Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Olecku w niezbędnym zakresie. 2. Kierownik Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Olecku przygotuje i przeprowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w przedmiocie zarządzania i administrowania komunalnym zasobem lokalowym Gminy Olecko. § 4. Wykonanie zarządzenia powierzam likwidatorowi Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Olecku, Kierownikowi Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Olecku, Skarbnikowi Gminy, Sekretarzowi Gminy. § 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia. Burmistrz Wacław Olszewski |