Uchwała Nr 220/04 2005-01-11 1257 Art. czytany: 3347 razy Uchwała Nr XXIX/220/04 Rady Miejskiej w Olecku z dnia 30 grudnia 2004r. w sprawie budżetu Gminy Olecko na 2005 rok. Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d i e, pkt 10, art. 61 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity - Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; Dz.U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220; Nr 62, poz. 558; Nr 113, poz. 984; Nr 153, poz. 1271; Nr 214, poz. 1806; Dz.U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717; Nr 162, poz. 1568; Dz.U. z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203), art.109, art. 110, art. 112, art. 116, art. 117, art. 118, art. 124, art.128 ust.2, art. 134 ust. 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (tekst jednolity - Dz.U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148; Nr 45, poz. 391; Nr 65, poz. 594; Nr 96, poz. 874; Nr 166, poz. 1611; Nr 189, poz. 1851; z 2004 r. Nr 19, poz. 177; Nr 93, poz. 890; Nr 121, poz. 1264; Nr 123, poz. 1291; Nr 210, poz. 2135) Rada Miejska w Olecku uchwala co następuje: § 1.1. Uchwala się dochody budżetu gminy w wysokości 36.633.498 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 1. 2. Ogólna kwota dochodów, o której mowa w ust. 1 obejmuje w szczególności: 1) dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 6.244.555 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3; 2) dotacje celowe na wykonanie zadań wspólnych realizowanych na podstawie umów lub porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 33.900 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4; 3) dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w wysokości 265.000 zł. § 2.1. Uchwala się wydatki budżetu gminy w wysokości 40.051.661 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2. 2. Z wydatków, o których mowa w ust. 1 przeznacza się łącznie na: 1) wydatki bieżące kwotę 32.099.866 zł a w szczególności na: a) wynagrodzenia osobowe i pochodne 15.266.936 zł; b) dotacje 1.318.062 zł; c) wydatki na obsługę długu 304.678 zł; d) wydatki z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez gminę 263.200 zł; 2) wydatki majątkowe kwotę 7.951.795 zł w tym rezerwa 264.948 zł i wydatki inwestycyjne realizowane w roku budżetowym 7.146.236 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 5. 3.Kwota wydatków określona w ust. 1 obejmuje ponadto: 1) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości 6.244.555 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3; 2) wydatki związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych na podstawie porozumień zawartych z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 34.800 zł, zgodnie z zał. Nr 4; 3) wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości 265.000 zł. § 3.1. Deficyt budżetu gminy w wysokości 3.418.163 zł pokrywa się przychodami, z tym że: 1) przychody w wysokości 5.782.840 zł pochodzą z : a) kredytów inwestycyjnych w kwocie 4.607.300 zł; b) pożyczek w kwocie 1.095.540 zł; c) nadwyżki budżetu gminy z lat ubiegłych 80.000 zł; 2) rozchody budżetu gminy w wysokości 2.364.677 zł przeznacza się na: a) spłatę rat kredytów w kwocie 1.891.656 zł; b) spłatę rat pożyczek w kwocie 473.021 zł. 2. Zestawienie przychodów i rozchodów gminy, o którym mowa wyżej zawiera załącznik Nr 6. § 4.1. Ustala się wykaz zadań majątkowych oraz wielkość środków na ich realizację w latach 2006-2007 na kwotę 9.544.166 zł w tym inwestycyjnych 9.544.166 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 5. 2. Prognozuje się łączną kwotę długu gminy na koniec roku 2005 w wysokości 9.650.537 zł zgodnie z załącznikiem Nr 7. § 5. Uchwala się plany: 1) przychodów w kwocie 6.134.300 zł w tym dotacja przedmiotowa w wysokości 6.000 zł i wydatków w wysokości 6.134.300 zł zakładu budżetowego; 2) przychodów w wysokości 694.467 zł i wydatków w kwocie 688.201 zł środków specjalnych zgodnie z załącznikiem Nr 8. § 6. Uchwala się dotacje dla: 1) niepublicznych szkół w wysokości 210.000 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 9; 2) samorządowych instytucji kultury w wysokości 803.750 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 10; 3) podmiotów niezaliczanych do sektora finansów publicznych na zadania zlecone do realizacji w wysokości 258.412 zł , zgodnie z załącznikiem Nr 11; 4) inne dotacje w wysokości 39.900 zł zgodnie z załącznikiem Nr 12; 5) zakładu budżetowego w wysokości 6.000 zł zgodnie z załącznikiem nr 14. § 7. Uchwala się plan przychodów w wysokości 105.000 zł i wydatków w wysokości 120.000 zł Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zgodnie z załącznikiem Nr 13. § 8. Tworzy się rezerwy: 1) ogólna w wysokości 274.422 zł; 2) celowe w wysokości 464.948 zł, w tym na: a) remont placówek oświatowych 200.000 zł, b) inwestycje 264.948 zł. § 9.Upoważnia się Burmistrza Olecka do zaciągania długu publicznego oraz do spłat zobowiązań do wysokości kwot uchwalonych w budżecie. § 10. Upoważnia się Burmistrza Olecka do: 1) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku niedoboru budżetowego do wysokości 900.000 zł; 2) zaciągania zobowiązań w zakresie podejmowania inwestycji i remontów o wartości przekraczającej granicę ustaloną w roku budżetowym przez Radę Miejską o kwotę 5.673.000 zł; 3) zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym; 4) dokonywania zmian w planie wydatków w ramach działu, polegających na zmianach planu między paragrafami i rozdziałami w tym zmniejszeń wydatków osobowych i ich pochodnych; 5) przekazania uprawnień kierownikom jednostek budżetowych gminy do dokonywania przeniesień w ramach działu planowanych wydatków rzeczowych, w okresie sprawozdawczym, o kwotę nieprzekraczającą łącznie 1.855 zł . Uprawnienie nie ma zastosowania do zmian planu wydatków w marcu, czerwcu, wrześniu i grudniu. § 11. Burmistrz opracuje w terminie 21 dni od dnia uchwalenia budżetu układ wykonawczy i przekaże zainteresowanym jednostkom. § 12. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Olecka. § 13.1. Uchwała obowiązuje w roku budżetowym 2005. 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega niezwłocznie ogłoszeniu w trybie przewidzianym dla przepisów prawa miejscowego w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego. Przewodniczący Rady Miejskiej Leszek Gałczyk |