Formularze pełnomocnictw w sprawach podatkowych 2017-05-24 1054 Art. czytany: 3443 razy Informujemy, że od 1 stycznia 2016 r. obowiązują nowe zasady i formularze, na których można udzielić pełnomocnictwa w sprawach podatkowych. Obecnie pełnomocnictwa składane są na formularzach określonych przez Ministra Finansów. Rodzaje pełnomocnictw: 1) do podpisywania deklaracji składanej w postaci papierowej druk UPL-1P 2) do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej druk UPL-1 3) szczególne druk PPS-1 4) do doręczeń druk PPD-1 Zmiana pełnomocnictwa: 1) zawiadomienie o zmianie lub odwołaniu pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej w postaci papierowej druk OPL-1P 2) zawiadomienie o zmianie lub odwołaniu pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej druk OPL-1 3) zawiadomienie o zmianie / odwołaniu / wypowiedzeniu pełnomocnictwa do doręczeń druk OPD-1 4) zawiadomienie o zmianie / odwołaniu / wypowiedzeniu pełnomocnictwa szczególnego druk OPS-1 Ponadto od 1 lipca 2016 r. weszły w życie przepisy umożliwiające udzielenie pełnomocnictwa ogólnego, które upoważniać będzie do działania we wszystkich sprawach podatkowych oraz w innych sprawach należących do właściwości organów podatkowych lub organów kontroli skarbowej (art.138d § 1 Ordynacji podatkowej) z wyłączeniem uprawnień do podpisywania deklaracji. Pełnomocnictwo ogólne mocodawca będzie mógł zgłosić w formie elektronicznej do Centralnego Rejestru Pełnomocnictw Ogólnych. Pełnomocnictwo ogólne będzie można również zgłosić za pośrednictwem Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Składanie pełnomocnictw ogólnych (ich zmiana i odwołanie) nie będzie podlegało opłacie skarbowej. |