ARCHIWUM z lat 2002 – 2022
    A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
RODO
AKTUALNOŚCI
Zamówienia publiczne
Statut Gminy Olecko
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Menu podmiotowe
Rada Miejska
Urząd Miejski
Wydziały Urzędu Miejskiego
Spółki gminne
Jednostki organizacyjne
Jednostki pomocnicze
Organizacje pozarządowe
Zarządca zasobów komunalnych
Olecka Rada Seniorów
Olecka Rada Młodzieżowa
Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Nabór pracowników na wolne stanowiska pracy
Dostępność
Prawo lokalne
BAZA AKTÓW WŁASNYCH
Budżet i finanse (podatki)
Dokumenty strategiczne
Planowanie przestrzenne
Postępowanie środowiskowe
Menu przedmiotowe
Oświadczenia majątkowe
Raporty o stanie gminy
EKOPORTAL-Informacje o środowisku i jego ochronie
Sprzedaż nieruchomości
Druki do pobrania
Petycje
Lobbing
Rejestry i ewidencje
Jak załatwić sprawę
Informacja publiczna
WYBORY SAMORZĄDOWE 2018
ŁAWNICY
Menu ogólne
Kontakt
Instrukcja obsługi
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
Moja sprawa w internecie
Prawo miejscowe
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
  
Skargi i Wnioski
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Zbiórki publiczne
Wybory samorządowe - 2006
Wybory do Parlamentu Europejskiego - 2019 r.
WYBORY DO SEJMU I SENATU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ 2019
Wybory do Sejmu RP i Senatu RP - 21.10.2007r.
Wybory do Parlamentu Europejskiego-2009r.
Wybory Prezydenta RP - 2010
Wybory samorządowe-2010
Wybory do Sejmu RP i Senatu RP - 2011
Wybory do Parlamentu Europejskiego - 2014
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2015
Wybory samorządowe - 2014
Wybory ławników na kadencję 2016 - 2019
Referendum ogólnokrajowe 2015r.
Wybory do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej 2015
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Olecku - 2016
Wybory przedterminowe burmistrza Olecka - 21.05.2017r.
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2020
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2020
Powszechny Spis Rolny w 2020 roku
Ostatnie 5 wiadomości:
» Oferta cenowa i zaproszenie do złożenia oferty
» Protokół nr BRM.0002.14.202.2022 61. sesji Rady Miejskiej w Olecku odbytej w dniu 29 grudnia 2022 roku w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Olecku
» Protokół Nr BRM.0012.1.14.2022 posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Promocji Gminy, Sportu i Rekreacji Rady Miejskiej w Olecku odbytego w dniu 20 grudnia 2022 roku
» Projekt uchwały Rady Miejskiej w Olecku w sprawie wykazu kąpielisk na terenie Gminy Olecko w 2023 roku
» Konsultacje społeczne projektu uchwały w sprawie Programu Wspierania Rodziny na lata 2023-2025
  • Wydziały Urzędu Miejskiego
  • Wydział Dochodów i Egzekucji
  • Wydział Dochodów i Egzekucji

    Do głównych zadań Wydziału Dochodów i Egzekucji należą:
    1) dokonywanie wymiaru podatków stanowiących dochody gminy w zakresie:
    a) podatku od nieruchomości,
    b) podatku rolnego,
    c) podatku leśnego,
    d) podatku od środków transportowych,
    2) prowadzenie kart podatników z tytułu nabywania czy zbywania nieruchomości, powiększania i zmniejszania powierzchni gospodarstw rolnych, zmian ewidencyjnych posiadaczy środków transportowych;

    3) pobieranie podatków i opłat lokalnych oraz niepodatkowych należności budżetowych stanowiących dochody gminy w zakresie:
    a) podatku od nieruchomości,
    b) podatku rolnego,
    c) podatku leśnego,
    d) podatku od środków transportowych,
    e) opłaty z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu,
    f) opłat związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
    g) opłaty adiacenckiej,
    h) opłaty planistycznej,
    i) czynszu dzierżawnego,
    j) należności związanych ze sprzedażą mienia w drodze przetargu i w drodze bezprzetargowej,
    k) należności z tytułu służebności gruntowej,
    l) opłaty eksploatacyjnej,
    m) należności za ustawienie reklam,
    n) należności za zajęcie pasa drogowego,
    o) należności za umieszczenie urządzeń obcych w pasie drogowym,
    p) opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
    r) opłat za usunięcie drzew (kary za wycinkę nielegalną),
    s) należności z tytułu licencji i zezwoleń na przewóz osób,
    t) należności z tytułu zwrotu kosztów związanych z restytucją mienia komunalnego;
    u) opłaty za korzystanie z cmentarza na podstawie wykazu przedłożonego przez administratora cmentarza;
    v) czynszu i innych opłat wynikających z realizacji umowy o zarządzanie gminnym zasobem nieruchomości na podstawie wykazu przedłożonego przez zarządcę zasobów komunalnych;
    w) kaucji mieszkaniowej;
    x) opłaty za zezwolenie na sprzedaż alkoholu.
    4) prowadzenie egzekucji administracyjnej i sądowej, we współpracy z kancelarią prawną, w zakresie podatków i opłat lokalnych oraz niepodatkowych należności budżetowych wymienionych w punkcie 3, a także w zakresie:
    a) zobowiązań powstałych w związku z najmem lokali,
    b) niesłusznie pobranego dodatku mieszkaniowego,
    c) należności z tytułu odszkodowań wypłacanych właścicielom mieszkań, których użytkownicy uprawnieni są do otrzymania lokalu socjalnego na mocy wyroków sądowych o eksmisję z zajmowanych lokali mieszkalnych, a Gmina nie wskazała lokalu socjalnego,
    d) należności z tytułu kar za nieterminowe przekazanie sprawozdań przez podmioty odbierające odpady,
    e) należności związanych z nienależnie pobraną pomocą materialną dla uczniów,
    f) należności wynikających z egzekucji obowiązku szkolnego i obowiązku nauki,
    g) należności związanych z nienależnie pobranym przez pracodawcę dofinansowaniem za kształcenie młodocianych pracowników,
    h) należności związanych z nienależnie pobraną dotacją przez niepubliczne placówki oświatowe, żłobki oraz organizacje pozarządowe;
    5) udzielanie ulg w spłacie podatków i opłat lokalnych oraz niepodatkowych należności budżetowych będących przedmiotem poboru przez wydział;
    6) udzielanie ulg w spłacie zobowiązań stanowiących dochody Gminy realizowanych przez urzędy skarbowe;
    7) wydawanie zaświadczeń: o niezaleganiu w podatkach, o dochodzie z pracy w gospodarstwie rolnym, o pomocy de minimis, o powierzchni hektarów przeliczeniowych;
    8) prowadzenie spraw w zakresie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej;
    9) wystawianie faktur VAT i prowadzenie odpowiednich rejestrów wymaganych przepisami prawa;
    10) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem pomocy w spłacie zadłużenia z tytułu korzystania z lokali mieszkalnych, stanowiących własność Gminy Olecko, w formie świadczeń rzeczowych;
    11) prowadzenie księgowości w oparciu o rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie zasad rachunkowości i planu kont w zakresie ewidencji podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych dla organów podatkowych jednostek samorządu terytorialnego, a także zgodnie z zasadami ujętymi w uregulowaniach wewnętrznych urzędu,
    12) sporządzanie w terminach określonych przepisami prawa sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej oraz sprawozdań o zaległych należnościach przedsiębiorstw z tytułu świadczeń na rzecz sektora finansów publicznych;
    13) przygotowywanie informacji obejmujących wykaz osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym w zakresie podatków lub opłat udzielono ulg, odroczeń, umorzeń lub rozłożono spłatę na raty w kwocie przewyższającej 500 zł, informacji obejmującej wykaz osób prawnych i fizycznych, którym udzielono pomocy publicznej;
    14) planowanie budżetu tradycyjnego i zadaniowego w zakresie szacowania dochodów pochodzących z podatków i opłat lokalnych;
    15) przygotowywanie projektów uchwał o wysokości stawek podatkowych, udzielaniu zwolnień podatkowych, udzielaniu ulg w zapłacie niepodatkowych należności budżetowych.



    Data wprowadzenia: 2013-08-28 1250
    Data upublicznienia: 2013-08-28
    Art. czytany: 4565 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Monika Dudycz-Stefanowska
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Miejski
    w Olecku
    19-400 OLECKO
    Plac Wolności 1
    Plac Wolności 3

    tel.+87 520 21 68
    FAX +87 520 25 58

    POI - Punkt Obsługi Interesanta
    tel.+87 520 20 67

    Adres e-puap: /c6tc9p6k8p/SkrytkaESP


    Godziny urzędowania:
    poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30

    Konto bankowe (podatki, odpady komunalne): PKO BP SA NR: 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117



    Urząd Miejski w Olecku



    Starostwo Powiatowe
    w Olecku





    Administrator BIP:
    Wojciech Wiktorzak
    Urząd Miejski w Olecku
    Plac Wolności 3
    tel:87-520 09 69
    fax:87-520 25 58
    e-mail: [email protected]



































    Admin
    System BIP Inet