ARCHIWUM z lat 2002 – 2022
    A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
RODO
AKTUALNOŚCI
Zamówienia publiczne
Statut Gminy Olecko
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Menu podmiotowe
Rada Miejska
Urząd Miejski
Wydziały Urzędu Miejskiego
Spółki gminne
Jednostki organizacyjne
Jednostki pomocnicze
Organizacje pozarządowe
Zarządca zasobów komunalnych
Olecka Rada Seniorów
Olecka Rada Młodzieżowa
Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Nabór pracowników na wolne stanowiska pracy
Dostępność
Prawo lokalne
BAZA AKTÓW WŁASNYCH
Budżet i finanse (podatki)
Dokumenty strategiczne
Planowanie przestrzenne
Postępowanie środowiskowe
Menu przedmiotowe
Oświadczenia majątkowe
Raporty o stanie gminy
EKOPORTAL-Informacje o środowisku i jego ochronie
Sprzedaż nieruchomości
Druki do pobrania
Petycje
Lobbing
Rejestry i ewidencje
Jak załatwić sprawę
Informacja publiczna
WYBORY SAMORZĄDOWE 2018
ŁAWNICY
Menu ogólne
Kontakt
Instrukcja obsługi
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
Moja sprawa w internecie
Prawo miejscowe
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
  
Skargi i Wnioski
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Zbiórki publiczne
Wybory samorządowe - 2006
Wybory do Parlamentu Europejskiego - 2019 r.
WYBORY DO SEJMU I SENATU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ 2019
Wybory do Sejmu RP i Senatu RP - 21.10.2007r.
Wybory do Parlamentu Europejskiego-2009r.
Wybory Prezydenta RP - 2010
Wybory samorządowe-2010
Wybory do Sejmu RP i Senatu RP - 2011
Wybory do Parlamentu Europejskiego - 2014
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2015
Wybory samorządowe - 2014
Wybory ławników na kadencję 2016 - 2019
Referendum ogólnokrajowe 2015r.
Wybory do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej 2015
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Olecku - 2016
Wybory przedterminowe burmistrza Olecka - 21.05.2017r.
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2020
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2020
Powszechny Spis Rolny w 2020 roku
Ostatnie 5 wiadomości:
» Oferta cenowa i zaproszenie do złożenia oferty
» Protokół nr BRM.0002.14.202.2022 61. sesji Rady Miejskiej w Olecku odbytej w dniu 29 grudnia 2022 roku w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Olecku
» Protokół Nr BRM.0012.1.14.2022 posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Promocji Gminy, Sportu i Rekreacji Rady Miejskiej w Olecku odbytego w dniu 20 grudnia 2022 roku
» Projekt uchwały Rady Miejskiej w Olecku w sprawie wykazu kąpielisk na terenie Gminy Olecko w 2023 roku
» Konsultacje społeczne projektu uchwały w sprawie Programu Wspierania Rodziny na lata 2023-2025
  • Jednostki organizacyjne
  • Szkoła Podstawowa w Judzikach
  • Organy szkoły
  • Rada Rodziców
  • Rada Rodziców

    W skład Rady Rodziców przy Szkole Podstawowej w Judzikach wchodzą: 1. Wioletta Dąbrowska - przewodnicząca 2. Katarzyna Stypułkowska- sekretarz 3. Halina Skrzypiec - skarbnik REGULAMIN RADY RODZICÓW PRZY SZKOLE PODSTAWOWEJ W JUDZIKACH Rada rodziców współdziała z nauczycielami i rodzicami, w celu jednolitego oddziaływania na dzieci i młodzieży przez rodzinę i szkołę w procesie nauczania, opieki i wychowania. Współdziałanie rodziców i nauczycieli powinno sprzyjać podnoszeniu kultury pedagogicznej i prawidłowemu realizowaniu funkcji wychowawczej przez rodzinę, która dzięki naturalnej więzi uczuciowej najwcześniej kształtuje postawy dziecka, jego system wartości i przekonań, ambicje i dążenia oraz daje pierwszą wiedzę o życiu i świecie. Udział rodziców w życiu szkoły powinien przyczyniać się do ciągłego podnoszenia poziomu nauczania, rozwiązywania problemów wychowawczych i zaspakajania potrzeb opiekuńczych dzieci i młodzieży – do angażowania środowiska społecznego w udzielaniu wydatnej pomocy szkole. I . Postanowienia ogólne § 1. Regulamin określa cele, zadania i organizację Rady Rodziców w Szkole Podstawowej w Judzikach. II . Cele i zadania Rady Rodziców § 2. Rada Rodziców jest organizacją wewnątrzszkolną mającą na celu: 1. Zapewnienie współpracy rodziców ze szkołą w doskonaleniu organizacji nauczania oraz pracy wychowawczej i opiekuńczej w szkole i środowisku. 2. Przedstawianie nauczycielom, władzom szkolnym i oświatowym opinii rodziców (opiekunów) we wszystkich istotnych sprawach szkoły. 3. Współdziałanie z dyrektorem szkoły i radą pedagogiczną w zaznajamianiu ogółu rodziców uczniów z programem wychowania i opieki, organizacją nauczania oraz wynikającymi z nich zadaniami dla szkoły i rodziców. 4. upowszechnianie wśród rodziców – przy współpracy z organami oświatowymi i społecznymi – wiedzy o wychowaniu i funkcjach opiekuńczo-wychowawczych rodziny. 5. Pozyskiwanie rodziców do czynnego udziału w realizacji programu nauczania, wychowania i opieki oraz udzielanie pomocy materialnej w tym zakresie. § 3. Podstawowe zadania wynikają z celów określonych w § 2 ust.1-5 regulaminu. Do zadań tych należy: 1. Współudział w realizacji zadań ogólnoszkolnych, a w szczególności: - organizowanie rodziców i środowiska społecznego do realizacji programu wychowawczego szkoły, - popularyzowanie wiedzy o wychowaniu w placówkach oświatowych i w rodzinie, - dokonywanie wspólnie z samorządem mieszkańców analizy wychowawczych i oświatowych potrzeb środowiska, - pomoc dyrektorowi i radzie pedagogicznej w opracowaniu programu rozwoju szkoły, - organizowanie prac społecznie użytecznych rodziców i środowiska społecznego na rzecz szkoły, - działanie wspólnie z zakładami pracy i instytucjami współpracującymi ze szkołą, na rzecz stałej poprawy warunków pracy i wypoczynku uczniów i nauczycieli, - podejmowanie prac służących zwiększaniu funduszy szkolnych, - organizowanie wymiany doświadczeń wychowawczych między rodzicami. 2. Współpraca z dyrektorem szkoły, nauczycielami w podnoszeniu poziomu nauczania, a w szczególności: - występowanie do dyrektora szkoły z wnioskiem o dokonanie oceny pracy nauczyciela, - współdziałanie z dyrektorem szkoły i środowiskiem społecznym dla zapewnienia pełnej realizacji obowiązku szkolnego przez wszystkich uczniów, - dokonywanie, wspólnie z wychowawcami klas oraz z innymi nauczycielami, analizy i oceny zainteresowań i postaw uczniów, - współudział w organizowaniu zajęć wyrównawczych dla uczniów mających trudności w nauce lub zaległości w opanowaniu materiału programowego, - udzielanie pomocy w organizowaniu pracy uczniowskich kół zainteresowań oraz otaczanie opieką uczniów szczególnie zdolnych, - organizowanie udziału rodziców mających odpowiednie przygotowanie, na wniosek nauczyciela, w realizacji wybranych tematów przewidzianych programem nauczania, - zapoznanie rodziców z czynnikami właściwego wyboru przez młodzież zawodu i kierunku kształcenia, - wzbogacanie wyposażenia szkoły. 3. Wspólpraca w rozszerzeniu i pogłębianiu oddziaływań wychowawczych szkoły i rodziny, a w szczególności: - dokonywanie oceny sytuacji wychowawczej w środowisku pozaszkolnym, - informowanie rodziców o organizacji czasu wolnego uczniów po zajęciach lekcyjnych, na terenie szkoły i środowiska zamieszkania, - współudział w organizowaniu zajęć pozalekcyjnych rozwijających zainteresowania i uzdolnienia uczniów, - udzielanie pomocy wychowawczej i materialnej samorządowi szkolnemu, - branie udziału w organizowaniu działalności kulturalnej, artystycznej, turystycznej i sportowej uczniów, - organizowanie wspólnie z nauczycielami i instytucjami współdziałającymi ze szkołą prac społecznie użytecznych uczniów, - organizowanie udziału członków Rady Rodziców, na wniosek wychowawców, w omawianiu istotnych problemów wychowawczych w czasie godzin do dyspozycji wychowawców klas, - zapobieganie zjawiskom niedostosowania społecznego uczniów poprzez zapewnienie pomocy rodzinom niewydolnym w pełnieniu obowiązków opiekuńczych i wychowawczych, - rozwijanie przy pomocy nauczycieli i innych specjalistów, poradnictwa wychowawczego dla rodziców, - wzbogacanie ceremoniału i zwyczajów szkolnych zgodnie z tradycją środowiska i regionu. 4. Współudział w realizacji zadań opiekuńczych szkoły, a w szczególności: - udział w dokonywaniu analizy potrzeb uczniów w zakresie opieki, - pomaganie szkole w organizowaniu uczniom wypoczynku w czasie ferii szkolnych i w dniach wolnych od zajęć, - udział w działalności szkoły na rzecz ochrony zdrowia uczniów, podnoszenia poziomu higieny, utrzymania ładu i porządku, - udzielenie pomocy w organizowaniu żywienia i dożywiania uczniów, - współudział w przyznawaniu uczniom stypendiów i innych form pomocy materialnej. III . Skład i struktura Rady Rodziców. § 4. 1. Podstawowe ogniwo stanowi rada klasowa rodziców, w skład której wchodzą 3 osoby. 2. Rada klasowa rodziców wybierana jest przez ogólne zebranie rodziców uczniów danej klasy. 3. Wychowawca klasy wchodzi z urzędu w skład rady klasowej rodziców. 4. Ogólne zebranie rodziców uczniów danej klasy wybiera spośród członków rady klasowej jej przewodniczącego. § 5. 1. Rada Rodziców składa się z 9 osób wybranych w formie głosowania jawnego na ogólnym zebraniu rodziców. W skład wchodzi dyrektor szkoły lub upoważniony przez niego członek rady pedagogicznej. 2. W skład mogą wchodzić ponadto inne osoby. § 6. 1. Działalnością kieruje przewodniczący wspólnie z wiceprzewodniczącym, sekretarzem oraz skarbnikiem. 2. Osoby wymienione w § 6 ust. 1 wybierane są do pełnienia swych funkcji, na pierwszym ogólnym zebraniu rodziców po zakończeniu kadencji. § 7. 1. Rada Rodziców wyłania ze swojego składu prezydium. 2. W skład prezydium wchodzą z urzędu: przewodniczący, wiceprzewodniczący, sekretarz, skarbnik, dyrektor szkoły lub upoważniony przez niego członek rady pedagogicznej. 3. Do prezydium mogą zostać wybrane osoby spośród członków rady rodziców. § 8. W szkole podstawowej może być utworzona jedna Rada Rodziców. § 9. Członkowie Rady Rodziców pełnią swoje funkcje społeczne. IV. Organizacja pracy i zadania poszczególnych ogniw. § 10. Zadaniem rady klasowej rodziców jest przede wszystkim realizacja celów regulaminowych na terenie klasy, a w szczególności: - dostosowanie zadań zawartych w § 3 do konkretnych potrzeb klasy wyrażanych przez rodziców, uczniów i nauczycieli, - współdziałanie ze wszystkimi rodzicami i włączanie ich do realizacji swego planu pracy, - współdziałanie z przewodniczącymi i prezydium w celu realizacji zadań o charakterze ogółnoszkolnym, - zwoływanie, z własnej inicjatywy lub na wniosek wychowawcy klasy, zebrań rodziców w miarę potrzeby, nie rzadziej jednak niż dwa razy w roku, - składanie ustnych sprawozdań ze swej działalności przed rodzicami uczniów klasy. § 11. Zadaniem przewodniczącego jest kierowanie całokształtem prac, a w szczególności: - dostosowanie do konkretnych potrzeb szkoły zadań zawartych w § 3, - opracowanie wspólnie ze skarbnikiem projektu planu działalności wraz z planem finansowym na dany rok szkolny oraz zadań wynikających z planu rozwoju szkoły i przedstawienie go do zatwierdzenia Radzie Rodziców oraz odczytanie na zebraniu ogólnym rodziców, - dokonanie podziału zadań i obowiązków między członków, - współdziałanie ze wszystkimi członkami, włączanie ich do realizacji planu pracy, - zwoływanie i prowadzenie zebrań Rady Rodziców oraz prezydium, - kierowanie wraz ze skarbnikiem działalnością finansowo-gospodarczą, - przekazywanie opinii i postulatów wobec dyrektora szkoły i rady pedagogicznej, reprezentowanie rady rodziców na zewnątrz. § 12. Zadaniem sekretarza jest zapewnienie właściwej organizacji pracy, a w szczególności: - prowadzenie korespondencji i dokumentacji. § 13. Zadaniem skarbnika jest prowadzenie księgi dochodów i wydatków Rady Rodziców. § 14. Zadaniem Rady Rodziców jest bieżące kierowanie pracą a w szczególności: - koordynowanie działalności rad klasowych rodziców, - zatwierdzanie harmonogramu realizacji planu pracy, - decydowanie o działalności finansowo-gospodarczej, - odbywanie zebrań, zwoływanych przez przewodniczącego lub na wniosek dyrektora szkoły, w miarę potrzeby, - składanie ustnych okresowych sprawozdań z działalności przed zebraniem rodziców. V. Zasady działalności finansowo-gospodarczej. § 15. Rada Rodziców prowadzi działalność finansową w oparciu o przepisy o rachunkowości. § 16. 1. Fundusze powstają z dochodów osiąganych z własnej działalności statutowej, składek rodziców, z dobrowolnych wpłat osób prawnych i fizycznych. 2. Wysokość minimalnej dobrowolnej rocznej składki rodziców ustala się większością 2/3 głosów na ogólnym zebraniu rodziców. Rodzice mogą zdeklarować, równoważne minimalnej rocznej składce, świadczenia w naturze lub robociźnie. 3. Rodzice mogą indywidualnie zdeklarować wyższą składkę od określonej w ust. 2 4. Rada klasowa, na wniosek wychowawcy klasy, może w szczególnie uzasadnionych przypadkach zwolnić określonych rodziców z wnoszenia części lub całości składki. 5. Rodzice wpłacają składkę – według swego uznania i możliwości. 6. Środki pieniężne Rady Rodziców są gromadzone i przechowywane na rachunkach bankowych. § 17. Fundusze mogą być użytkowane na działalność określoną w § 3 ust. 1-4. VI. Postanowienia końcowe. § 18. 1. Działalność Rady Rodziców powinna być zgodna z obowiązującym prawem. 2. Uchwały zapadają z wyjątkiem § 20 ust. 2 zwykłą większością głosów, w głosowaniu jawnym, w obecności przynajmniej połowy uprawnionych. 3. Jeżeli uchwały i inne decyzje są sprzeczne z obowiązującym prawem lub interesem szkoły – dyrektor szkoły zawiesza ich wykonanie. § 19. 1. Kadencja Rady Rodziców trwa 2 lata. 2. Członkowie nie wywiązujący się z nałożonych obowiązków mogą być odwołani przed upływem kadencji przez ogólne zebranie rodziców. 3. Na miejsce odwołanych lub ustępujących członków wybiera się nowych. 4. Ustępująca Rada Rodziców działa do chwili i ukonstytuowania się nowej, co powinno nastąpić nie później niż po trzech tygodniach od rozpoczęcia roku szkolnego. 5. Wszelkie zmiany w regulaminie podejmowane są przez Radę Rodziców w formie aneksu. 6. Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.09.2017 r.

    Data wprowadzenia: 2004-11-26 1131
    Data upublicznienia: 2004-11-26
    Art. czytany: 4537 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Beata Prześniak
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Miejski
    w Olecku
    19-400 OLECKO
    Plac Wolności 1
    Plac Wolności 3

    tel.+87 520 21 68
    FAX +87 520 25 58

    POI - Punkt Obsługi Interesanta
    tel.+87 520 20 67

    Adres e-puap: /c6tc9p6k8p/SkrytkaESP


    Godziny urzędowania:
    poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30

    Konto bankowe (podatki, odpady komunalne): PKO BP SA NR: 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117



    Urząd Miejski w Olecku



    Starostwo Powiatowe
    w Olecku





    Administrator BIP:
    Wojciech Wiktorzak
    Urząd Miejski w Olecku
    Plac Wolności 3
    tel:87-520 09 69
    fax:87-520 25 58
    e-mail: [email protected]



































    Admin
    System BIP Inet