ARCHIWUM z lat 2002 – 2022
    A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
RODO
AKTUALNOŚCI
Zamówienia publiczne
Statut Gminy Olecko
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Menu podmiotowe
Rada Miejska
Urząd Miejski
Wydziały Urzędu Miejskiego
Spółki gminne
Jednostki organizacyjne
Jednostki pomocnicze
Organizacje pozarządowe
Zarządca zasobów komunalnych
Olecka Rada Seniorów
Olecka Rada Młodzieżowa
Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Nabór pracowników na wolne stanowiska pracy
Dostępność
Prawo lokalne
BAZA AKTÓW WŁASNYCH
Budżet i finanse (podatki)
Dokumenty strategiczne
Planowanie przestrzenne
Postępowanie środowiskowe
Menu przedmiotowe
Oświadczenia majątkowe
Raporty o stanie gminy
EKOPORTAL-Informacje o środowisku i jego ochronie
Sprzedaż nieruchomości
Druki do pobrania
Petycje
Lobbing
Rejestry i ewidencje
Jak załatwić sprawę
Informacja publiczna
WYBORY SAMORZĄDOWE 2018
ŁAWNICY
Menu ogólne
Kontakt
Instrukcja obsługi
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
Moja sprawa w internecie
Prawo miejscowe
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
  
Skargi i Wnioski
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Zbiórki publiczne
Wybory samorządowe - 2006
Wybory do Parlamentu Europejskiego - 2019 r.
WYBORY DO SEJMU I SENATU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ 2019
Wybory do Sejmu RP i Senatu RP - 21.10.2007r.
Wybory do Parlamentu Europejskiego-2009r.
Wybory Prezydenta RP - 2010
Wybory samorządowe-2010
Wybory do Sejmu RP i Senatu RP - 2011
Wybory do Parlamentu Europejskiego - 2014
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2015
Wybory samorządowe - 2014
Wybory ławników na kadencję 2016 - 2019
Referendum ogólnokrajowe 2015r.
Wybory do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej 2015
Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Olecku - 2016
Wybory przedterminowe burmistrza Olecka - 21.05.2017r.
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2020
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 2020
Powszechny Spis Rolny w 2020 roku
Ostatnie 5 wiadomości:
» Oferta cenowa i zaproszenie do złożenia oferty
» Protokół nr BRM.0002.14.202.2022 61. sesji Rady Miejskiej w Olecku odbytej w dniu 29 grudnia 2022 roku w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Olecku
» Protokół Nr BRM.0012.1.14.2022 posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Promocji Gminy, Sportu i Rekreacji Rady Miejskiej w Olecku odbytego w dniu 20 grudnia 2022 roku
» Projekt uchwały Rady Miejskiej w Olecku w sprawie wykazu kąpielisk na terenie Gminy Olecko w 2023 roku
» Konsultacje społeczne projektu uchwały w sprawie Programu Wspierania Rodziny na lata 2023-2025
  • Zamówienia publiczne
  • Roboty budowlane
  • Wyjaśnienie treści SIWZ - Przebudowa boisk i bieżni przy Szkole Podstawowej nr 3 w Olecku.

    Olecko 28 lutego 2018r

    BI.271.3.5.2018

    Wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w przetargu nieograniczonym o szacunkowej wartości poniżej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych

    Dotyczy: BI.271.3.2018. Przebudowa boisk i bieżni przy Szkole Podstawowej nr 3 w Olecku ogłoszonego w BZP nr 520520-N-2018 z dnia 2018-02-20.

    Wobec zapytania Wykonawców z dnia 22.02.2018 r oraz z dnia 23.02.2018 r, stosownie do art. 38 ust. 1, 2, ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2017, poz. 1579 ze zmianami) informuję i odpowiadam:
    Pytanie nr 1
    Prosimy o potwierdzenie, że Wykonawca na etapie oferty nie jest zobowiązany do podania nazw firm podwykonawców, jeśli jest na etapie ich wyboru.
    Odpowiedz Zamawiającego
    Zamawiający zgodnie z art. 36b ustawy PZP nie zobowiązuje Wykonawcy do podania nazw firm podwykonawców, którzy nie są znani Wykonawcy na etapie sporządzania i składania oferty. Zamawiający dopuszcza wprowadzenie podwykonawców w trakcie realizacji zadania, zgodnie z warunkami SIWZ i projektem umowy.
    Pytanie nr 2.
    Prosimy o potwierdzenie, iż data zgłoszenia przez wykonawcę gotowości do odbioru jest równoznaczna z terminem wykonania przedmiotu umowy.
    Odpowiedz Zamawiającego
    Data zgłoszenia przez Wykonawcę gotowości do odbioru jest tożsama z terminem zakończenia przedmiotu zamówienia.

    Pytanie nr 3.
    Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający załączył do SIWZ całą dokumentację projektową i techniczną potrzebną do wykonania przedmiotu zamówienia oraz że dokumentacja ta jest kompletna i odzwierciedla stan faktyczny w zakresie warunków realizacji zamówienia, zaś brak jakichkolwiek dokumentów istotnych dla oceny warunków realizacji inwestycji nie obciąża Wykonawcy.
    Odpowiedz Zamawiającego
    Zamawiający udostępnił całą dokumentację projektową, techniczną niezbędną do wykonania przedmiotu zamówienia. W przypadku wątpliwości, stwierdzenie (ocena) stanu faktycznego w zakresie warunków realizacji zamówienia w odniesieniu do dokumentacji technicznej leży po stronie Wykonawcy zgodnie z warunkami SIWZ.

    Pytanie nr 4.
    Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku napotkania na niezinwentaryzowane lub błędnie zinwentaryzowane instalacje podziemne, w stosunku do stanu wynikającego z dokumentacji projektowej załączonej do SIWZ i stanowiącej podstawę wyceny oferty, w przypadku konieczności dokonania ich przebudowy lub naprawy, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu.
    Odpowiedz Zamawiającego
    Umowa z Wykonawcą ma charakter ryczałtowy. Zamawiający nie przewiduje robót dodatkowych a warunki i zakres dotyczące zmiany umowy zostały określone w SIWZ i projekcie umowy.

    Pytanie nr 5.
    Prosimy o potwierdzenie, że przypadku napotkania na niewybuchy, niewypały lub obiekty o znaczeniu historycznym, będzie to skutkowało stosownym przedłużeniem terminu wykonania zamówienia, co najmniej o czas, w którym wykonawca nie mógł realizować robót, a w przypadku konieczności wykonania robót nieprzewidzianych w dokumentacji załączonej do SIWZ na skutek zaistnienia ww. okoliczności, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe.
    Odpowiedz Zamawiającego
    Umowa z Wykonawcą ma charakter ryczałtowy. Zamawiający nie przewiduje robót dodatkowych a warunki i zakres dotyczące zmiany umowy zostały określone w SIWZ i projekcie umowy.

    Pytanie nr 6.
    Prosimy o potwierdzenie, iż w przypadku stwierdzenia odmiennych od wskazanych w dokumentacji warunków geologicznych lub gruntowo-wodnych, w szczególności w przypadku konieczności wykonania robót odwodnieniowych lub ziemnych w zakresie przekraczającym zakres przyjęty do wyceny oferty na podstawie załączonej do SIWZ dokumentacji, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu.
    Odpowiedz Zamawiającego
    Umowa z Wykonawcą ma charakter ryczałtowy. Zamawiający nie przewiduje robót dodatkowych a warunki i zakres dotyczące zmiany umowy zostały określone w SIWZ i projekcie umowy.

    Pytanie nr 7.
    Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku wystąpienia braków lub błędów w zakresie opisu przedmiotu zamówienia określonego w dokumentacji załączonej do SIWZ i stanowiącej podstawę wyceny oferty, w przypadku konieczności wykonania robót wynikających z zaistnienia ww. okoliczności Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu.



    Odpowiedz Zamawiającego
    Zgodnie z SIWZ ( Rozdział XIII) zamawiający informuje, że cena oferty jest ryczałtowa ma być skalkulowana w oparciu o wizję w terenie (zalecane), przedmiar robót, projekt budowlany oraz na podstawie wyceny własnej wykonanej przez Wykonawcę. Elementy nie ujęte w cenie ryczałtowej Wykonawca wykona bez dodatkowego wynagrodzenia.

    Pytanie nr 8.
    Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający udostępnił Wykonawcom wszelkie niezbędne dane mogące mieć wpływ na ryzyko i okoliczności realizacji przedmiotu umowy. Prosimy również o potwierdzenie, że Zamawiający udostępnił Wykonawcom wszelkie dane dotyczące urządzeń podziemnych i ich lokalizacji, zaś brak jakichkolwiek dokumentów lub danych w tym zakresie bądź ujawnienie się stanu odmiennego od wskazanego w przekazanych przez Zamawiającego dokumentach - w przypadku, gdy na skutek takiej sytuacji niezbędne będzie wykonanie robót dodatkowych (nieobjętych dokumentacja projektową) stanowić będzie podstawę do wydłużenia terminu realizacji oraz zapłaty wynagrodzenia dodatkowego.
    Odpowiedz Zamawiającego
    Zamawiający udostępnił wszystkie dokumenty jakie posiada do prawidłowego wykonania zamówienia.
    Umowa z Wykonawcą ma charakter ryczałtowy. Zamawiający nie przewiduje robót dodatkowych a warunki i zakres dotyczące zmiany umowy zostały określone w SIWZ i projekcie umowy.

    Pytanie nr 9.
    Prosimy o wprowadzenie limitu kar umownych przysługujących Zamawiającemu do 20% wartości umowy.
    Odpowiedz Zamawiającego
    Zamawiający nie wprowadza dodatkowych zapisów dotyczących kar umownych. Kary umowne będą naliczane zgodnie z warunkami SIWZ ( projekt umowy).
    Pytanie nr 10.
    Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający wykluczy Wykonawcę w związku z art. 24 ust 5, a w szczególności z art. 24 ust 5 pkt 2 i 4 .
    Odpowiedz Zamawiającego
    Zamawiający wykluczy Wykonawcę zgodnie z warunkami SIWZ.
    Pytanie nr 11.
    Zamawiający dopuszcza składanie ofert z rozwiązaniami równoważnymi. Na jakim etapie Wykonawca jest zobowiązany wykazać, że rozwiązania równoważne posiadają parametry nie gorsze od parametrów produktu wskazanego w opisie przedmiotu zamówienia?
    Odpowiedz Zamawiającego
    Wykonawca wykaże rozwiązania równoważne posiadają parametry nie gorsze od parametrów produktu wskazanego w opisie przedmiotu zamówienia przed jego wbudowaniem, po akceptacji Inspektora nadzoru i Zamawiającego.
    Pytanie nr 12.
    Przedmiotem zamówienia jest przebudowa boisk i bieżni sportowych, natomiast Zamawiający ustanawia, że kluczową częścią zamówienia są roboty budowlane. W niniejszym postępowaniu kluczową częścią zamówienia jest wykonanie nawierzchni sportowych, co potwierdza sam Zamawiający poprzez określenie warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykonania należycie co najmniej 2 obiektów – boisk ze sztuczną nawierzchnią (poliuretanową i/lub ze sztuczną trawą) i wartości nie mniejszej niż 150.000 zł na każdym obiekcie.
    Czy Zamawiający zatem za kluczową część Zamówienia ustanowi wykonanie nawierzchni sportowych?
    Odpowiedz Zamawiającego
    Zgodnie z warunkami SIWZ ( Rozdział VI)
    Pytanie nr 13.
    Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający będzie rozliczał się z Wykonawcą na podstawie faktur częściowych.
    Odpowiedz Zamawiającego
    Zamawiający będzie się rozliczał z Wykonawcą na podstawie harmonogramu rzeczowo-finansowego podpisanego przez strony i na podstawie §5 projektu umowy.
    Pytanie nr 14.
    Wnosimy o zmniejszenie w projekcie umowy kary umownej lub podstawy jej naliczania:
    - § 7 ust. 1 pkt 1 z 20% na 10%
    oraz usunięcie:
    - § 7 ust. 1 pkt 8
    Odpowiedz Zamawiającego
    Zamawiający nie wprowadza dodatkowych zapisów dotyczących kar umownych. Kary umowne będą naliczane zgodnie z warunkami SIWZ ( projekt umowy).
    Pytanie nr 15.
    Czy cena Wykonawcy ma uwzględniać czynności serwisowe w okresie trwania gwarancji?
    Odpowiedz Zamawiającego
    Cena Wykonawcy ma uwzględniać czynności serwisowe w okresie trwania gwarancji.
    Pytanie nr 16
    W świetle obowiązującej regulacji to zamawiający odpowiada za dobór kryteriów w postępowaniu o udzielenie zamówienia, który to dobór ma pozwolić zamawiającemu na dokonanie wyboru oferty najkorzystniejszej, optymalnej i pozwalającej na uzyskanie świadczenia odpowiadającego potrzebom zamawiającego. Zasadą jest, że kryteria jakie stosuje zamawiający, muszą być obiektywne i niedyskryminacyjne, jak również nie mogą dotyczyć właściwości wykonawcy (art. 91 ust. 3 p.z.p.).
    W niniejszym postępowaniu jednym z kryteriów oceny ofert jest termin realizacji zamówienia. Wnosimy o określenie minimalnego i maksymalnego terminu realizacji zamówienia.
    Odpowiedz Zamawiającego
    Maksymalny termin wykonania został określony w SIWZ tj. 14 sierpnia 2018.
    Minimalny termin nie został określony przez Zamawiającego.
    Pytanie nr 17
    Prosimy o podanie rodzaju przykryć studni PP 315 oraz studni klasy włazów studni PP 1000.
    Odpowiedz Zamawiającego
    Przykrycie studni PP 315 włazami żeliwnymi w klasie B125, studni PP 1000 włazami żeliwnymi z wypełnieniem betonowym w klasie B125.
    Pytanie nr 18
    Prosimy o informację, czy rura drenarska fi 80 to 92/80, czy może 80/71 ?
    Odpowiedz Zamawiającego
    Rura drenarska fi 80/71.

    Pytanie nr 19
    Na rysunku zagospodarowania terenu rury kanalizacji deszczowej są klasy SN 4 i SN 2. Prosimy o potwierdzenie. Czy rury mają być lite, czy spienione ?
    Odpowiedz Zamawiającego
    Rury kanalizacyjne lite.
    Pytanie nr 20
    Prosimy o zamieszczenie szczegółu wykonania piłkochwytów-w dokumentacji brak.
    Odpowiedz Zamawiającego
    Dokumentacja nie zawiera szczegółu piłkochwytów.
    Słupki piłkochwytów stalowe z profila zamkniętego 80 x 80 mm (alternatywnie okrągłe).
    Stopy fundamentowe o wymiarach od 25 x 25 cm do 35 x 35 cm o głębokości 100 cm - beton C16/20. Siatka wykonana z polipropylenu, oko siatki 8x8 cm, grubość siatki 5mm, kolor zielony. Rozstaw słupków 3,5m.
    Pytanie nr 21
    Prosimy o potwierdzenie, że ogrodzenie terenu jest istniejące i nie wymaga żadnych prac objętych zamówieniem.
    Odpowiedz Zamawiającego
    Ogrodzenie terenu jest istniejące i nie jest objęte zamówieniem.
    Pytanie nr 22
    Prosimy o zamieszczenie przekroju drenażu z podaniem grubości i rodzaju warstw zasypowych. Czy rury drenarskie mają być w oplocie, jakim ?
    Odpowiedz Zamawiającego
    Drenaż należy wykonać z rur w oplocie z włókna kokosowego, ułożyć na 20 cm warstwie żwiru i obsypać 20 cm warstwą żwiru o frakcji 8-32mm.
    Pytanie nr 23
    Rozliczenie zadania jest ryczałtowe. W opisie technicznym występuje zapis :” Na terenie planowanej inwestycji występują grunty I kategorii geotechnicznej geotechniczna (proste warunki gruntowe). W przypadku stwierdzenia występowania gruntów nasypowych bądź organicznych należy zastąpić je warstwami odsączającymi ze żwiru lub pospółki.”
    Na etapie przetargu nie jest możliwe stwierdzenie, czy wystąpią grunty nasypowe. Czy zatem w przypadku wystąpienia konieczności wymiany gruntu Zamawiający wypłaci Wykonawcy wynagrodzenie z tytułu wykonania prac niemożliwych do przewidzenia ?
    Odpowiedz Zamawiającego
    Umowa z Wykonawcą ma charakter ryczałtowy. Zamawiający nie przewiduje robót dodatkowych a warunki i zakres dotyczące zmiany umowy zostały określone w SIWZ i projekcie umowy.










    Data wprowadzenia: 2018-02-28 1101
    Data upublicznienia: 2018-02-28
    Art. czytany: 1739 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Tomasz Kowalczyk
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej
    Urząd Miejski
    w Olecku
    19-400 OLECKO
    Plac Wolności 1
    Plac Wolności 3

    tel.+87 520 21 68
    FAX +87 520 25 58

    POI - Punkt Obsługi Interesanta
    tel.+87 520 20 67

    Adres e-puap: /c6tc9p6k8p/SkrytkaESP


    Godziny urzędowania:
    poniedziałek 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7:30 do 15:30

    Konto bankowe (podatki, odpady komunalne): PKO BP SA NR: 57 1020 4724 0000 3702 0007 6117



    Urząd Miejski w Olecku



    Starostwo Powiatowe
    w Olecku





    Administrator BIP:
    Wojciech Wiktorzak
    Urząd Miejski w Olecku
    Plac Wolności 3
    tel:87-520 09 69
    fax:87-520 25 58
    e-mail: [email protected]



































    Admin
    System BIP Inet