396. Maciej Juchniewicz - 25.09.2015 (interpelacja)

2015-10-01 1357
Art. czytany: 1332 razy

Otrzymał odpowiedź na wniosek w sprawie usług opiekuńczych. Niepokoi go treść pisma, ponieważ intencją działań przez cały rok było, aby przetarg na usługi, który jest corocznie ogłaszany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, nie był robiony tak jak do tej pory, bo w jego wyniku część ludzi straciła pracę, usługi nie były świadczone tak jak powinny, nie było zagwarantowane efektywne wydatkowanie środków publicznych. Z rozmów Burmistrza prowadzonych z osobami, które powołują Spółdzielnię Socjalną, gdzie jedną z działalności ma być świadczenie usług opiekuńczych wynikało, że będą stosowane inne rozwiązania powierzenia tego zadania tak, by było realizowane z pożytkiem dla ludzi, którzy tej opieki wymagają. W piśmie Burmistrz wskazuje, że oprócz ceny rozważane jest zastosowanie drugiego kryterium, jakim jest doświadczenie w realizacji usług opiekuńczych specjalistycznych. Doświadczenie w realizacji usług na poziomie przetargu może się skończyć tym, że firma, która do tej pory to robiła też wystartuje, bo ma doświadczenie w realizacji tego typu usług. Wobec powyższego prosi, aby przy przetargu na usługi na rok 2016 brać pod uwagę kwalifikacje, gwarantować kwalifikacje kadry, może zawrzeć klauzulę zatrudnieniową, czyli wymóg stosowania umów o pracę. W piśmie Pan Burmistrz wskazał także, że nie można stosować klauzul społecznych. Uważa, że można stosować inne rozwiązania np. jeżeli samorząd widzi, że na rynku są tacy usługodawcy, biorąc pod uwagę ustawę o pożytku i ogłosić konkurs ofert dla podmiotów uprawnionych w tym zakresie z tej ustawy. Wraz z interpelacją przekazuje publikację Zrównoważone zamówienia publiczne, gdzie
są przykłady zamówień, które wykorzystują też inne kryteria, w tym społeczne. Zamówienia publiczne zrównoważone to jest również element realizacji polityki społecznej, w tym np. praca z wykluczonymi.