Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach

2013-01-18 1412
Art. czytany: 5323 razy

Sprawę załatwia:
Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska, pokój nr 5, tel. 87 520 16 03.

Uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest wymagane dla planowanych przedsięwzięć mogących zawsze lub potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko. Wykaz przedsięwzięć określony jest w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko.

Dokumenty od wnioskodawcy m.in:
1.Przedsięwzięcie mogące zawsze znacząco oddziaływać na środowisko:
- raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko wraz z zapisem w formie elektronicznej na informatycznym nośniku danych;
- poświadczona przez właściwy organ kopia mapy ewidencyjnej;
- wypis z rejestru gruntów.
2.Przedsięwzięcie mogące potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko:
- karta informacyjna przedsięwzięcia sporządzona zgodnie z art. 62a ustawy ooś wraz z zapisem w formie elektronicznej na informatycznym nośniku danych;
- poświadczona przez właściwy organ kopia mapy ewidencyjnej;
- wypis z rejestru gruntów.
Pełen wykaz załączników do wniosku znajduje się w art. 74 ustawy ooś.

Wniosek można pobrać ze strony internetowej- druki do pobrania- ochrona środowiska.

Forma załatwienia sprawy:
Decyzja Burmistrza Olecka.

Opłaty:
Opłata skarbowa w wysokości 205 zł.

Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (ustawa ooś).