188. Janusz Żero - 24.08.2012 (wniosek)

2012-09-11 0926
Art. czytany: 1503 razy

Poinformował, iż na czerwcowej sesji zgłosił wniosek dotyczący utworzenia i prowadzenia punktów zbiórki zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego pochodzącego z gospodarstw domowych (wystawki). Miałoby to odbywać się na takiej zasadzie, że gmina ustaliłaby dzień w danym miesiącu, w którym mieszkańcy wystawialiby przed domy i bloki zużyty sprzęt, a gmina by go odebrała. Otrzymał odpowiedź, zgodnie z którą można byłoby zorganizować takie punkty, ale od dnia 1 lipca 2013 r. W najbliższym czasie gmina musi wyłonić firmę, która będzie odbierała śmieci od mieszkańców. Dlatego też wniósł o to, aby w specyfikacji przetargowej na odbiór i wywóz odpadów komunalnych, zawrzeć zapis, zgodnie z którym gmina ustali dzień w miesiącu, w którym mieszkańcy będą mogli wystawiać zużyty sprzęt, natomiast firma, która przetarg wygra, będzie ten sprzęt odbierała. Zwrócił uwagę, że w art. 3 ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach jest mowa o tym, że utrzymanie czystości i porządku w gminach należy do obowiązkowych zadań własnych gminy. Art. 3 ust. 2 pkt 9 e) brzmi: „zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny pochodzący z gospodarstw domowych (…)”.

Odpowiedź została udzielona podczas sesji - protokół Nr ORN.0002.8.2012