Informacja dla organizatorów zbiórek publicznych

2012-05-23 1104
Art. czytany: 8779 razy

Urząd Miejski w Olecku informuje, iż organizowanie zbiórki publicznej wymaga posiadania stosownego zezwolenia.
Pozwoleń na przeprowadzenie zbiórki udzielają, w drodze decyzji administracyjnej:
1. wójt, burmistrz (prezydent miasta) jeżeli zbiórka ma być przeprowadzona na obszarze gminy lub jego części,
2. starosta - jeżeli zbiórka ma być przeprowadzona na obszarze powiatu lub jego części obejmującej więcej niż jedną gminę,
3. marszałek województwa - jeżeli zbiórka ma być przeprowadzona na obszarze województwa lub jego części obejmującej więcej niż jeden powiat,
4. minister właściwy do spraw wewnętrznych - jeżeli zbiórka ma być przeprowadzona na obszarze obejmującym więcej niż jedno województwo

Podstawą prawną do wydania zezwolenia jest ustawa o zbiórkach publicznych (Dz.U. z 1933 r., Nr 22, poz. 162 z późn.zm.) oraz Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie sposobów przeprowadzania zbiórek publicznych oraz zakresu kontroli nad tymi zbiórkami (Dz.U. z 2003 r., Nr 199, poz.1947 z późn.zm.).

Formularz wniosku do pobrania