Rada Pedagogiczna w roku szkolnym 2003/2004

2003-11-18 1204
Art. czytany: 3604 razy

Przewodniczącym Rady Pedagogicznej Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi
w Gąskach jest dyrektor mgr Janina Rękawek.


REGULAMIN RADY PEDAGOGICZNEJ

Postanowienia ogólne

§1

Rada Pedagogiczna, zwana także radą, jest kolegialnym organem szkoły w zakresie realizacji jej statutowych zadań dotyczących kształcenia, wychowania i opieki.

§2

W skład Rady Pedagogicznej wchodzą wszyscy nauczyciele zatrudnieni w szkole.

Kompetencje

§3

Kompetencje stanowiące Rady Pedagogicznej:

1. Zatwierdza wyniki klasyfikacji i promocji uczniów.
2. Zatwierdza roczny plan szkoły (na pierwszym posiedzeniu w roku szkolnym).
3. Podejmuje uchwały w sprawie innowacji i eksperymentów.
4. Ustala organizację doskonalenia zawodowego.
5. Podejmuje uchwały w sprawach skreśleń z listy uczniów.

§4

Rada Pedagogiczna opiniuje:

1. Organizację pracy szkoły, w tym tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych.
2. Propozycje dyrektora szkoły w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
3. Wnioski dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i licznych wyróżnień.
4. Projekt planu finansowego szkoły.

§5

Rada Pedagogiczna do czasu powołania rady szkoły, wykonuje jej zadania.

§6

Rada Pedagogiczna przygotowuje projekt statutu albo jego zmian.

§7

Rada Pedagogiczna może wystąpić z wnioskiem o odwołanie nauczyciela ze stanowiska dyrektora lub z innego stanowiska kierowniczego w szkole.

Organizacja pracy


§8

Rada Pedagogiczna przyjmuje na pierwszym zebraniu harmonogram pracy.

§9

1. Przewodniczącym rady jest dyrektor.
2. Przewodniczący rady:
- opracowuje roczny harmonogram pracy,
- zwołuje zebrania,
- powiadamia członków rady o miejscu i terminie zebrania,
- jest odpowiedzialny za przestrzeganie postanowień ustalonych w regulaminie,
- informuje o realizacji podjętych uchwał,
- dba o poziom protokołów.
3. W uzasadnionych przypadkach przewodniczący może powierzyć prowadzenie zebrania wicedyrektorowi lub innemu nauczycielowi.

§10

Posiedzenia Rady Pedagogicznej mogą być organizowane:
- z inicjatywy przewodniczącego,
- na wniosek organu sprawującego nadzór pedagogiczny,
- na wniosek organu prowadzącego,
- z inicjatywy rady szkoły (o ile została powołana),
- na wniosek co najmniej 1/3 członków rady.

§11

1. Zebrania plenarne są organizowane:
- przed rozpoczęciem roku szkolnego,
- w każdym okresie w związku z zatwierdzeniem wyników klasyfikowania i promowania uczniów,
- po zakończeniu rocznych zajęć szkolnych,
- w miarę potrzeb.
2. Posiedzenia nie mogą być organizowane w czasie trwania obowiązkowych zajęć w szkole.
3. Zebrania są protokołowane.

§12

W zebraniach Rady Pedagogicznej mogą brać udział z głosem doradczym osoby zaproszone przez jej przewodniczącego za zgodą lub na wniosek rady.

§13

Dyrektor szkoły przedstawia Radzie Pedagogicznej nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym ogólne wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego oraz informację i ocenę działalności szkoły.

§14

Rada Pedagogiczna może powołać ze swojego składu komisje (zespoły) stałe i doraźne do wykonywania określonych zadań. Komisje są obowiązane przedkładać sprawozdania z rezultatów swojej pracy i działań.

§15

1. Rada Pedagogiczna ma prawo podejmować uchwały.
2. Uchwały są podejmowane większością głosów w obecności co najmniej polowy jej członków.
3. Tryb głosowania ustala rada.
4. W przypadku równej ilości decyduje glos przewodniczącego.

§16

Rada Pedagogiczna podejmuje uchwały w sprawie wprowadzania do protokołów poprawek i uzupełnień.

§17

Uchwały podjęte w ramach kompetencji stanowiących Rady pedagogicznej realizuje dyrektor szkoły.

§18

1. Dyrektor szkoły wstrzymuje wykonanie uchwal niezgodnych z przepisami prawa.
2. O wstrzymaniu realizacji uchwały dyrektor niezwłocznie zawiadamia organ prowadzący i nadzorujący szkołę.
3. Rozstrzygnięcie organu sprawującego nadzór pedagogiczny jest ostateczny.

Prawa i obowiązki członka rady

§19

Członek Rady Pedagogicznej ma prawo:
- przedstawić projekty uchwał,
- zgłaszać wnioski związane z pracą i funkcjonowaniem szkoły,
- głosu w sprawie przyjmowania uchwał,
- zgłaszania wniosku o wprowadzanie poprawek i zmian do protokołu,
- zapoznać się z treścią protokołu zgodnie z ustalonym trybem.

§20

Członek Rady Pedagogicznej ma obowiązek:
- czynnego uczestnictwa w zebraniach,
- przestrzegania przyjętych do realizacji uchwał bez względu na zajmowane w czasie glosowania stanowisko,
- przedkładania opracowań i materiałów zleconych do opracowania przez przewodniczącego lub radę,
- nie ujawniania spraw poruszanych na posiedzeniach, które mogą naruszyć bobra osobiste uczniów, ich rodziców, nauczycieli i innych pracowników szkoły.

Dokumentacja

§21

1. Jednym podstawowym dokumentem pracy Rady Pedagogicznej jest protokół posiedzenia.
2. Każde zebranie jest protokołowane.
3. Protokół podpisuje protokolant i przewodniczący rady.
4. Protokół posiedzenia nie posiada załączników.
5. Tryb przyjmowania (zatwierdzania) protokołu ustala rada.

§22

1. Przyjęte przez Radę Pedagogiczną poprawki umieszcza się w pro – zebrania, na którym zostały one przyjęte.
2. W protokole należy odnotować, kto zgłosił projekt zmiany, poprawki lub uzupełnienia.
3. Zabrania się dokonywać w księdze protokołów wpisów i poprawek przez osoby nieupoważnione, w tym członków rady.

§23

Prawo wglądu do protokołów posiedzeń Rady Pedagogicznej posiadają upoważnieni pracownicy nadzoru pedagogicznego i organu prowadzącego.

§24

1. Protokoły wpisuje się do księgi protokołów.
2. Protokoły zebrań są numerowane w obrębie roku szkolnego (np. 1/2001/2002).
3. Księga protokołów zawiera ponumerowane strony. Na ostatniej stronie znajduje się adnotacja „Księga zawiera ..... ponumerowanych stron i obejmuje okres od ....... do ........ Pod zapisem umieszcza się stempel szkoły i podpis dyrektora.
4. Za przechowywanie księgi protokołów odpowiedzialny jest dyrektor szkoły.

§25

Rada Pedagogiczna może prowadzić rejestr uchwał, który nie stanowi załącznika do księgi protokołów.

Postanowienia końcowe

§26

Rada Pedagogiczna opracowuje regulamin i przyjmuje go w drodze uchwały.

§27

Zmiany regulaminów wprowadza się aneksem na podstawie uchwały przyjętej w trybie §15 ust. 2.