Inspektor d/s pozyskiwania środków unijnych

2010-05-21 1421
Art. czytany: 4132 razy

Zadania

1. Prowadzenie stałego monitoringu programów Unii Europejskiej oraz innych programów pomocowych w zakresie możliwości pozyskania środków na realizację zadań gminy;
2. Sporządzanie analiz i planów pod kątem możliwości uzyskania przez Gminę dotacji,
ze wskazaniem źródeł finansowania zadań inwestycyjnych z wdrażanych Programów UE w oparciu o możliwości finansowe Gminy.
3. Przygotowywanie zadań inwestycyjnych do realizacji:
a) opracowanie założeń programowych inwestycji przewidzianych do realizacji;
b) sporządzanie kosztorysów inwestorskich, przedmiarów robót, kalkulacji uproszczonych;
c) sporządzanie programów funkcjonalno-użytkowych;
d) koordynowanie spraw związanych z oceną i zatwierdzeniem projektów technicznych;
e) uzyskanie wszystkich decyzji administracyjnych zezwalających na wykonanie robót związanych z realizacją zadania inwestycyjnego.
4. Sporządzanie wniosków o dofinansowanie do odpowiednich Programów UE, monitorowanie podczas realizacji oraz ich rozliczanie, sporządzanie sprawozdań, wniosków o płatność, konsultacje z instytucjami finansującymi.
5. Wdrażanie zadań, które uzyskały dofinansowanie, zgodnie z uchwałą budżetową Gminy na dany rok i Ustawą Prawo Zamówień Publicznych w zakresie:
a) wszczynanie postępowań, sporządzanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia na roboty budowlane i usługi;
b) ogłaszanie przetargów publicznych na roboty budowlane i usługi;
c) prowadzenie pełnej procedury przetargowej przewidzianej Ustawą Prawa Zamówień Publicznych dotyczących zamówień publicznych o wartości powyżej 40 000 euro;
d) prowadzenie zamówień publicznych, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości 40 000 euro;
6. Pełny nadzór nad realizowanymi inwestycjami, przekazywanie do użytku i rozliczenie ich kosztów poprzez:
a) sporządzanie umów na wykonanie robót budowlanych oraz nadzorów inwestorskich i autorskich oraz protokołów odbioru robót;
b) rozwiązywanie problemów natury technicznej wynikłych w trakcie realizacji inwestycji;
c) egzekwowanie od projektanta lub wykonawcy należnych odszkodowań lub kar umownych;
d) uczestnictwo w odbiorach częściowych i końcowych realizowanych inwestycji;
e) przeprowadzanie oględzin terenowych realizowanych inwestycji;
f) sprawdzanie kalkulacji przedkładanych przez wykonawcę;
g) sporządzenie końcowych zestawień kosztów realizacji inwestycji i usług;
h) organizowanie i udział w przeglądach gwarancyjnych;
i) prowadzenie sprawozdawczości z zakresu zrealizowanych zadań inwestycyjnych,
j) sporządzanie pism, projektów uchwał i zarządzeń w sprawie przekazania inwestycji do użytkowania;
7. Udział w przygotowaniu projektu budżetu na dany rok, w tym inwestycji realizowanych z udziałem środków zewnętrznych oraz przygotowywanie kart zadań inwestycji.


Kontakt:
Urząd Miejski
Plac Wolności 3
19-400 Olecko
pok. 7
tel. +87 520 09 62
tel. 570 100 143