Projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Oleckiemu

2009-10-20 1144
Art. czytany: 4215 razy

Uchwała Nr ………..
Rady Miejskiej w Olecku
z dnia ….października 2009r.

w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Oleckiemu


Na podstawie art.175 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz.2104 z późn. zm.) oraz art.10 ust.2 i art.18 ust.1ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) Rada Miejska w Olecku uchwala co następuje :

§1. Udziela się z budżetu Gminy Olecko pomocy finansowej w formie dotacji celowej Powiatowi Oleckiemu na realizację zadań :
a). „Przebudowa chodnika i parkingu na ul. Środkowej w Olecku” w wysokości 5 200,00 zł,
b). „Przebudowa chodnika i parkingu w ciągu drogi powiatowej nr 4977N –ul. Zielona w Olecku” w wysokości 27 000,00 zł,
c). „ Przebudowa chodnika w ciągu drogi powiatowej nr 4913 N – ul. 11 Listopada w Olecku „ w wysokości 8 200,00 zł.

§ 2. 1. Pomoc finansowa , o której mowa w § 1, zostanie udzielona ze środków budżetu gminy na 2009r.
2. Pomoc finansowa, o której mowa w § 1, nie może być wyższa niż 50 proc. kosztów zadania wynikających z
zamówień publicznych oraz przeprowadzonych przetargów i nie przekroczy kwot określonych w § 1.

§ 3. Szczegółowe warunki udzielenia pomocy i zasady rozliczenia środków określone zostaną w umowie pomiędzy
Powiatem Oleckim, a Gminą Olecko.

§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Olecka.

§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu.



Przewodniczący Rady Miejskiej
Karol Sobczak



Uzasadnienie do uchwały

Z wnioskiem o pomoc finansową na remonty chodników przy ulicach powiatowych w Olecku zwrócił się Starosta Olecki. Remontowany miałby być chodnik przy ul. 11 listopada od ul. Słowiańskiej do ronda przy stacji Orlen – koszt zadania 16 520,51 zł, chodnik z parkingiem na ul. Zielonej od skrzyżowania z ul.11 Listopada na wysokości przychodni – koszt zadania 54 176,75 zł oraz chodnik i parking po drugiej stronie ulicy na wysokości bud. urzędu – koszt zadania 20 441,89 zł.
Wskazane chodniki i parkingi wymagają wymiany nawierzchni. Pomoc gminy w wysokości 50% kosztów pozwoli zrealizować w całości potrzeby remontowe.

Wyk.
Marianna Kisielska