Rejestracja wyborców 2003-10-02 0942 Art. czytany: 9453 razy Sprawę załatwia Wydział Spraw Obywatelskich, Zdrowia i Działalności Gospodarczej, Plac Wolności 1, pokój nr 2, tel. 87 520 32 65. Osoby uprawnione do głosowania zameldowane na terenie miasta i gminy na pobyt stały wpisuje się do rejestru wyborców z urzędu. Wyborców stale zamieszkałych na terenie gminy bez zameldowania albo zamieszkałych na obszarze miasta lub gminy pod innym adresem niż ich zameldowanie na pobyt stały albo nigdzie nie zameldowanych, a stale przebywających na terenie miasta i gminy wpisuje się do rejestru wyborców na ich wniosek. Dokumenty od wnioskodawcy Wniosek o wpisanie do rejestru wyborców. Dokumenty uzyskane przez urząd 1.Przeprowadzenie rozprawy administracyjnej. 2.Ustalenie istnienia przesłanek niezbędnych do wpisania do rejestru wyborców. Forma załatwienia sprawy Wydanie decyzji administracyjnej. Termin załatwienia sprawy W ciągu miesiąca od dnia wszczęcia postępowania z możliwością przedłużenia terminu w trybie art. 36 kpa z przyczyn niezależnych od organu orzekającego. Opłata Bez kosztów. Podstawa prawna 1. Ustawa z dnia 05 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy. 2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze. |