Rejestracja wyborców

2003-10-02 0942
Art. czytany: 9453 razy

Sprawę załatwia
Wydział Spraw Obywatelskich, Zdrowia i Działalności Gospodarczej, Plac Wolności 1, pokój nr 2, tel. 87 520 32 65.

Osoby uprawnione do głosowania zameldowane na terenie miasta i gminy na pobyt stały wpisuje się do rejestru wyborców z urzędu.
Wyborców stale zamieszkałych na terenie gminy bez zameldowania albo zamieszkałych na obszarze miasta lub gminy pod innym adresem niż ich zameldowanie na pobyt stały albo nigdzie nie zameldowanych, a stale przebywających na terenie miasta i gminy wpisuje się do rejestru wyborców na ich wniosek.

Dokumenty od wnioskodawcy

Wniosek o wpisanie do rejestru wyborców.

Dokumenty uzyskane przez urząd

1.Przeprowadzenie rozprawy administracyjnej.
2.Ustalenie istnienia przesłanek niezbędnych do wpisania do rejestru wyborców.

Forma załatwienia sprawy

Wydanie decyzji administracyjnej.

Termin załatwienia sprawy

W ciągu miesiąca od dnia wszczęcia postępowania z możliwością przedłużenia terminu w trybie art. 36 kpa z przyczyn niezależnych od organu orzekającego.

Opłata

Bez kosztów.

Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 05 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy.
2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze.