Oświadczenia radnego Wojciecha Leonarczyka - 23 marca 2018 r.

2018-04-05 1151
Art. czytany: 2195 razy

Radny Wojciech Leonarczyk
złożył następujące oświadczenia:

1. „Popieram koncepcję budowy sieci ciepłowniczej miejskiej. Bardzo dobrze, zlikwidujemy część kotłowni przydomowych, smog zostanie zlikwidowany. Cieszę się, że powstaje ciepłownia poza miastem, u wylotu drogi na Giżycko. Cieszę się, że w związku z tym zostanie zlikwidowana mała ciepłownia osiedlowa na ul. Składowej. Ale martwię się, że nie wszyscy mieszkańcy Olecka są równo traktowani. Bo z jednej strony miasto ucieka z ciepłowniami na peryferie, a z drugiej strony miasta mamy sytuację odwrotną. Mam tu na myśli kotłownię przy ul. Batorego. Można było wyczytać w prasie miejskiej, że do tej małej, osiedlowej kotłowni ma zostać podłączone liceum, galerie, Lesk, czyli peryferie miasta. Mała kotłownia przy blokach, niemalże z balkonów bloków można zobaczyć komin.
Miasto sportu, orlik a przy nim kotłownia.”

2. „Również w portalu miejskim wyczytałem, że w oleckim ratuszu odbyło się spotkanie poświęcone kwestiom bezpieczeństwa na obwodnicy Olecka. Czytam: >>Ostatnie śmiertelne wypadki na obwodnicy skłaniają do działania. Dzisiejsze spotkanie ma na celu wypracowanie rozwiązań, które wspólnie przedstawimy olsztyńskiemu oddziałowi Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad – mówi Burmistrz Wacław Olszewski<<. W okresie od marca 2013 r. wielokrotnie składałem wnioski, pisma, żądania dotyczące poprawy bezpieczeństwa na obwodnicy Olecka, w szczególności na skrzyżowaniu z drogą do Giżycka. Zorganizowaliśmy akcję społeczną zbierania podpisów – ponad 500 – w sprawie przebudowy. Brałem udział w pikiecie na tym skrzyżowaniu, spotkaniach z posłami, senatorami, panelach zorganizowanych przez policję, poświęconych bezpieczeństwu. Ich działania dotyczyły poprawy oznakowania poziomego i pionowego, przejścia dla pieszych i chodników, bezpieczeństwa na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 655, pomiaru hałasu i zdjęcia ekranów akustycznych, oświetlenia obwodnicy i brawurowej jazdy kierowców ciężarówek, zaś kierowane były do zarządców dróg, posłów, senatorów, członków rządu. Z rozgoryczeniem muszę stwierdzić, że wszelkie wnioskowane zmiany były wykonywane niechętnie i z opóźnieniem. Zgłoszony wniosek dotyczący ekranów nie doczekał się realizacji z powodów biurokratycznych, chociaż jest oczywiste, że ekrany zostały zdemontowane w sposób pogarszający bezpieczeństwo i wręcz ograniczający widoczność. Największym problemem jest bezpieczeństwo i funkcjonalność skrzyżowania z drogą do Giżycka. Jeszcze w lipcu 2014 r. GDDKiA stała na stanowisku, że wykonała przejście dla pieszych pod obwodnicą, a teraz Gmina Olecko powinna je skomunikować z drogą 655 i miastem. Dzięki uporowi i organizowanym protestom, i naciskom doszło do zmiany stanowiska GDDKiA i w grudniu 2016 r. otrzymałem informację o podjęciu decyzji o wykonaniu przejść dla pieszych, chodników i organizacji świetlnej. Wnioskowałem, aby w procesie modernizacji skrzyżowania przeprowadzono konsultacje z podmiotami zainteresowanymi bezpieczeństwem na tym obiekcie. Nikt z nami nie rozmawiał i nikt nie informował, dlaczego wybrano ten wariant, a nie na przykład rondo, czy skrzyżowanie bezkolizyjne. Mija już półtora roku, a na obwodnicy brak oczekiwanej modernizacji i regularnie dochodzi do wypadków śmiertelnych. Obyśmy po 5 latach po uruchomieniu obwodnicy doczekali przebudowy feralnego skrzyżowania. ”