Wyjaśnienie treści SIWZ - Przebudowa boisk i bieżni przy Szkole Podstawowej nr 3 w Olecku.

2018-02-28 1101
Art. czytany: 1763 razy

Olecko 28 lutego 2018r

BI.271.3.5.2018

Wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w przetargu nieograniczonym o szacunkowej wartości poniżej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych

Dotyczy: BI.271.3.2018. Przebudowa boisk i bieżni przy Szkole Podstawowej nr 3 w Olecku ogłoszonego w BZP nr 520520-N-2018 z dnia 2018-02-20.

Wobec zapytania Wykonawców z dnia 22.02.2018 r oraz z dnia 23.02.2018 r, stosownie do art. 38 ust. 1, 2, ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2017, poz. 1579 ze zmianami) informuję i odpowiadam:
Pytanie nr 1
Prosimy o potwierdzenie, że Wykonawca na etapie oferty nie jest zobowiązany do podania nazw firm podwykonawców, jeśli jest na etapie ich wyboru.
Odpowiedz Zamawiającego
Zamawiający zgodnie z art. 36b ustawy PZP nie zobowiązuje Wykonawcy do podania nazw firm podwykonawców, którzy nie są znani Wykonawcy na etapie sporządzania i składania oferty. Zamawiający dopuszcza wprowadzenie podwykonawców w trakcie realizacji zadania, zgodnie z warunkami SIWZ i projektem umowy.
Pytanie nr 2.
Prosimy o potwierdzenie, iż data zgłoszenia przez wykonawcę gotowości do odbioru jest równoznaczna z terminem wykonania przedmiotu umowy.
Odpowiedz Zamawiającego
Data zgłoszenia przez Wykonawcę gotowości do odbioru jest tożsama z terminem zakończenia przedmiotu zamówienia.

Pytanie nr 3.
Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający załączył do SIWZ całą dokumentację projektową i techniczną potrzebną do wykonania przedmiotu zamówienia oraz że dokumentacja ta jest kompletna i odzwierciedla stan faktyczny w zakresie warunków realizacji zamówienia, zaś brak jakichkolwiek dokumentów istotnych dla oceny warunków realizacji inwestycji nie obciąża Wykonawcy.
Odpowiedz Zamawiającego
Zamawiający udostępnił całą dokumentację projektową, techniczną niezbędną do wykonania przedmiotu zamówienia. W przypadku wątpliwości, stwierdzenie (ocena) stanu faktycznego w zakresie warunków realizacji zamówienia w odniesieniu do dokumentacji technicznej leży po stronie Wykonawcy zgodnie z warunkami SIWZ.

Pytanie nr 4.
Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku napotkania na niezinwentaryzowane lub błędnie zinwentaryzowane instalacje podziemne, w stosunku do stanu wynikającego z dokumentacji projektowej załączonej do SIWZ i stanowiącej podstawę wyceny oferty, w przypadku konieczności dokonania ich przebudowy lub naprawy, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu.
Odpowiedz Zamawiającego
Umowa z Wykonawcą ma charakter ryczałtowy. Zamawiający nie przewiduje robót dodatkowych a warunki i zakres dotyczące zmiany umowy zostały określone w SIWZ i projekcie umowy.

Pytanie nr 5.
Prosimy o potwierdzenie, że przypadku napotkania na niewybuchy, niewypały lub obiekty o znaczeniu historycznym, będzie to skutkowało stosownym przedłużeniem terminu wykonania zamówienia, co najmniej o czas, w którym wykonawca nie mógł realizować robót, a w przypadku konieczności wykonania robót nieprzewidzianych w dokumentacji załączonej do SIWZ na skutek zaistnienia ww. okoliczności, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe.
Odpowiedz Zamawiającego
Umowa z Wykonawcą ma charakter ryczałtowy. Zamawiający nie przewiduje robót dodatkowych a warunki i zakres dotyczące zmiany umowy zostały określone w SIWZ i projekcie umowy.

Pytanie nr 6.
Prosimy o potwierdzenie, iż w przypadku stwierdzenia odmiennych od wskazanych w dokumentacji warunków geologicznych lub gruntowo-wodnych, w szczególności w przypadku konieczności wykonania robót odwodnieniowych lub ziemnych w zakresie przekraczającym zakres przyjęty do wyceny oferty na podstawie załączonej do SIWZ dokumentacji, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu.
Odpowiedz Zamawiającego
Umowa z Wykonawcą ma charakter ryczałtowy. Zamawiający nie przewiduje robót dodatkowych a warunki i zakres dotyczące zmiany umowy zostały określone w SIWZ i projekcie umowy.

Pytanie nr 7.
Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku wystąpienia braków lub błędów w zakresie opisu przedmiotu zamówienia określonego w dokumentacji załączonej do SIWZ i stanowiącej podstawę wyceny oferty, w przypadku konieczności wykonania robót wynikających z zaistnienia ww. okoliczności Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu.



Odpowiedz Zamawiającego
Zgodnie z SIWZ ( Rozdział XIII) zamawiający informuje, że cena oferty jest ryczałtowa ma być skalkulowana w oparciu o wizję w terenie (zalecane), przedmiar robót, projekt budowlany oraz na podstawie wyceny własnej wykonanej przez Wykonawcę. Elementy nie ujęte w cenie ryczałtowej Wykonawca wykona bez dodatkowego wynagrodzenia.

Pytanie nr 8.
Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający udostępnił Wykonawcom wszelkie niezbędne dane mogące mieć wpływ na ryzyko i okoliczności realizacji przedmiotu umowy. Prosimy również o potwierdzenie, że Zamawiający udostępnił Wykonawcom wszelkie dane dotyczące urządzeń podziemnych i ich lokalizacji, zaś brak jakichkolwiek dokumentów lub danych w tym zakresie bądź ujawnienie się stanu odmiennego od wskazanego w przekazanych przez Zamawiającego dokumentach - w przypadku, gdy na skutek takiej sytuacji niezbędne będzie wykonanie robót dodatkowych (nieobjętych dokumentacja projektową) stanowić będzie podstawę do wydłużenia terminu realizacji oraz zapłaty wynagrodzenia dodatkowego.
Odpowiedz Zamawiającego
Zamawiający udostępnił wszystkie dokumenty jakie posiada do prawidłowego wykonania zamówienia.
Umowa z Wykonawcą ma charakter ryczałtowy. Zamawiający nie przewiduje robót dodatkowych a warunki i zakres dotyczące zmiany umowy zostały określone w SIWZ i projekcie umowy.

Pytanie nr 9.
Prosimy o wprowadzenie limitu kar umownych przysługujących Zamawiającemu do 20% wartości umowy.
Odpowiedz Zamawiającego
Zamawiający nie wprowadza dodatkowych zapisów dotyczących kar umownych. Kary umowne będą naliczane zgodnie z warunkami SIWZ ( projekt umowy).
Pytanie nr 10.
Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający wykluczy Wykonawcę w związku z art. 24 ust 5, a w szczególności z art. 24 ust 5 pkt 2 i 4 .
Odpowiedz Zamawiającego
Zamawiający wykluczy Wykonawcę zgodnie z warunkami SIWZ.
Pytanie nr 11.
Zamawiający dopuszcza składanie ofert z rozwiązaniami równoważnymi. Na jakim etapie Wykonawca jest zobowiązany wykazać, że rozwiązania równoważne posiadają parametry nie gorsze od parametrów produktu wskazanego w opisie przedmiotu zamówienia?
Odpowiedz Zamawiającego
Wykonawca wykaże rozwiązania równoważne posiadają parametry nie gorsze od parametrów produktu wskazanego w opisie przedmiotu zamówienia przed jego wbudowaniem, po akceptacji Inspektora nadzoru i Zamawiającego.
Pytanie nr 12.
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa boisk i bieżni sportowych, natomiast Zamawiający ustanawia, że kluczową częścią zamówienia są roboty budowlane. W niniejszym postępowaniu kluczową częścią zamówienia jest wykonanie nawierzchni sportowych, co potwierdza sam Zamawiający poprzez określenie warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykonania należycie co najmniej 2 obiektów – boisk ze sztuczną nawierzchnią (poliuretanową i/lub ze sztuczną trawą) i wartości nie mniejszej niż 150.000 zł na każdym obiekcie.
Czy Zamawiający zatem za kluczową część Zamówienia ustanowi wykonanie nawierzchni sportowych?
Odpowiedz Zamawiającego
Zgodnie z warunkami SIWZ ( Rozdział VI)
Pytanie nr 13.
Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający będzie rozliczał się z Wykonawcą na podstawie faktur częściowych.
Odpowiedz Zamawiającego
Zamawiający będzie się rozliczał z Wykonawcą na podstawie harmonogramu rzeczowo-finansowego podpisanego przez strony i na podstawie §5 projektu umowy.
Pytanie nr 14.
Wnosimy o zmniejszenie w projekcie umowy kary umownej lub podstawy jej naliczania:
- § 7 ust. 1 pkt 1 z 20% na 10%
oraz usunięcie:
- § 7 ust. 1 pkt 8
Odpowiedz Zamawiającego
Zamawiający nie wprowadza dodatkowych zapisów dotyczących kar umownych. Kary umowne będą naliczane zgodnie z warunkami SIWZ ( projekt umowy).
Pytanie nr 15.
Czy cena Wykonawcy ma uwzględniać czynności serwisowe w okresie trwania gwarancji?
Odpowiedz Zamawiającego
Cena Wykonawcy ma uwzględniać czynności serwisowe w okresie trwania gwarancji.
Pytanie nr 16
W świetle obowiązującej regulacji to zamawiający odpowiada za dobór kryteriów w postępowaniu o udzielenie zamówienia, który to dobór ma pozwolić zamawiającemu na dokonanie wyboru oferty najkorzystniejszej, optymalnej i pozwalającej na uzyskanie świadczenia odpowiadającego potrzebom zamawiającego. Zasadą jest, że kryteria jakie stosuje zamawiający, muszą być obiektywne i niedyskryminacyjne, jak również nie mogą dotyczyć właściwości wykonawcy (art. 91 ust. 3 p.z.p.).
W niniejszym postępowaniu jednym z kryteriów oceny ofert jest termin realizacji zamówienia. Wnosimy o określenie minimalnego i maksymalnego terminu realizacji zamówienia.
Odpowiedz Zamawiającego
Maksymalny termin wykonania został określony w SIWZ tj. 14 sierpnia 2018.
Minimalny termin nie został określony przez Zamawiającego.
Pytanie nr 17
Prosimy o podanie rodzaju przykryć studni PP 315 oraz studni klasy włazów studni PP 1000.
Odpowiedz Zamawiającego
Przykrycie studni PP 315 włazami żeliwnymi w klasie B125, studni PP 1000 włazami żeliwnymi z wypełnieniem betonowym w klasie B125.
Pytanie nr 18
Prosimy o informację, czy rura drenarska fi 80 to 92/80, czy może 80/71 ?
Odpowiedz Zamawiającego
Rura drenarska fi 80/71.

Pytanie nr 19
Na rysunku zagospodarowania terenu rury kanalizacji deszczowej są klasy SN 4 i SN 2. Prosimy o potwierdzenie. Czy rury mają być lite, czy spienione ?
Odpowiedz Zamawiającego
Rury kanalizacyjne lite.
Pytanie nr 20
Prosimy o zamieszczenie szczegółu wykonania piłkochwytów-w dokumentacji brak.
Odpowiedz Zamawiającego
Dokumentacja nie zawiera szczegółu piłkochwytów.
Słupki piłkochwytów stalowe z profila zamkniętego 80 x 80 mm (alternatywnie okrągłe).
Stopy fundamentowe o wymiarach od 25 x 25 cm do 35 x 35 cm o głębokości 100 cm - beton C16/20. Siatka wykonana z polipropylenu, oko siatki 8x8 cm, grubość siatki 5mm, kolor zielony. Rozstaw słupków 3,5m.
Pytanie nr 21
Prosimy o potwierdzenie, że ogrodzenie terenu jest istniejące i nie wymaga żadnych prac objętych zamówieniem.
Odpowiedz Zamawiającego
Ogrodzenie terenu jest istniejące i nie jest objęte zamówieniem.
Pytanie nr 22
Prosimy o zamieszczenie przekroju drenażu z podaniem grubości i rodzaju warstw zasypowych. Czy rury drenarskie mają być w oplocie, jakim ?
Odpowiedz Zamawiającego
Drenaż należy wykonać z rur w oplocie z włókna kokosowego, ułożyć na 20 cm warstwie żwiru i obsypać 20 cm warstwą żwiru o frakcji 8-32mm.
Pytanie nr 23
Rozliczenie zadania jest ryczałtowe. W opisie technicznym występuje zapis :” Na terenie planowanej inwestycji występują grunty I kategorii geotechnicznej geotechniczna (proste warunki gruntowe). W przypadku stwierdzenia występowania gruntów nasypowych bądź organicznych należy zastąpić je warstwami odsączającymi ze żwiru lub pospółki.”
Na etapie przetargu nie jest możliwe stwierdzenie, czy wystąpią grunty nasypowe. Czy zatem w przypadku wystąpienia konieczności wymiany gruntu Zamawiający wypłaci Wykonawcy wynagrodzenie z tytułu wykonania prac niemożliwych do przewidzenia ?
Odpowiedz Zamawiającego
Umowa z Wykonawcą ma charakter ryczałtowy. Zamawiający nie przewiduje robót dodatkowych a warunki i zakres dotyczące zmiany umowy zostały określone w SIWZ i projekcie umowy.