Sprawozdanie z realizacji w 2016 r. programu współpracy gminy Olecko z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego

2017-05-22 1006
Art. czytany: 2233 razy

Sprawozdanie z wykonania programu współpracy

Sprawozdanie z realizacji w 2016 r. programu współpracy Gminy Olecko z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego

Rada Miejska w Olecku uchwałą Nr 0007.75.2015 z dnia 27 listopada 2015r. przyjęła roczny program współpracy na 2016 r. Gminy Olecko z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.


Wyżej wspomniany program uchwalany jest na podstawie art.5 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie i jest realizacją konstytucyjnej zasady pomocniczości i dialogu społecznego.

Zgodnie z zapisami ustawy współpraca ta może odbywać się w szczególności w formach:

1)zlecania organizacjom pozarządowym oraz podmiotom wymienionym w art. 3 ust.3 realizacji zadań publicznych na zasadach określonych w ustawie;
2)wzajemnego informowania się o planowanych kierunkach działalności i współdziałania w celu zharmonizowania tych kierunków;
3)konsultowania z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionym w art. 3 ust. 3, odpowiednio do zakresu ich działania, projektów aktów normatywnych w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji;
4)tworzenia wspólnych zespołów o charakterze doradczym i inicjatywnym, złożonych z przedstawicieli organizacji pozarządowych, podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 oraz przedstawicieli organów administracji publicznej.

Ponadto współpraca powinna odbywać się na zasadach pomocniczości, suwerenności stron, partnerstwa, efektywności, uczciwej konkurencji i jawności. W programie współpracy zostały wskazane zadania, których realizacja została powierzona sektorowi pozarządowemu do realizacji w drodze dofinansowania. W 2016 r. na ten cel przeznaczono 419 550,00 zł.

W 2016 r. ogłoszono w sumie 9 konkursów na dofinansowanie realizacji zadań publicznych. Konkursy dotyczyły zadań z zakresu upowszechniania turystyki, zdrowia, kultury, sportu, edukacji, wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, współpracy i działalności na rzecz organizacji pozarządowych. Łącznie na wszystkie konkursy złożono 29 ofert. Reasumując, w 2016 r. podpisano 25 umów na realizację zadań publicznych z sektorem pozarządowym na łączną kwotę 402 600,00 zł. Warto dodać, że zdarzały się przypadki składania kilku ofert przez dane stowarzyszenie na realizację zadań publicznych. Do końca 2016 r. zrealizowano umowy na dotacje w wysokości 402 600,00 zł. Deklarowana w ofertach wielkość wkładu własnego organizacji to 313 263,64 zł natomiast rzeczywista wielkość kosztów poniesionych przez stowarzyszenia w ramach wkładu własnego wyniosła 336 559,37 zł.

W załączeniu treść pełnego opracowania