Tworzenie bazy reprezentantów NGO w komisjach konkursowych na 2017 r.

2016-10-26 1240
Art. czytany: 2581 razy

Komisje konkursowe w 2017r.


Zwracamy się z prośbą do organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3. ust. 3 ustawy o pożytku publicznym i o wolontariacie o wskazanie, do końca listopada br. osób, które mogłyby reprezentować organizacje w składach komisji konkursowych do oceny ofert o dofinansowanie/powierzenie zadań publicznych w 2017 r.

I. Informacje ogólne:

1. Na podstawie art. 15 ust. 2d ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zapraszamy do zgłaszania osób reprezentujących organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust.3 ustawy z dnia 23 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zwane dalej kandydatami, do bazy kandydatów na członków komisji konkursowych w otwartych konkursów realizowanych w trybie w/w ustawy w 2017r.
2. Celem jest utworzenie bazy kandydatów na członków komisji konkursowych reprezentujących organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust.3 ustawy, którzy są zainteresowani udziałem w pracach komisji konkursowych do oceny ofert składanych do realizacji w 2017 r.

3. Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniu komisji jej członkom nie będzie przysługiwać zwrot kosztów podróży ani diety.

4. Komisje konkursowe co do zasady pracować będą w godzinach pracy Urzędu Miejskiego. W wyjątkowych sytuacjach komisje mogą działać po godzinach pracy Urzędu Miejskiego w Olecku.

5. Zgłoszenia będą honorowane na czas udzielonego pełnomocnictwa do reprezentacji, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2017 roku. Baza prowadzona będzie przez pracownika Urzędu Miejskiego odpowiedzialnego za współpracę z organizacjami pozarządowymi.

II. Wymagania stawiane kandydatom:

W skład komisji konkursowych mogą wchodzić reprezentanci organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, którzy spełniają łącznie następujące kryteria:

1) nie reprezentują organizacji/podmiotów biorących udział w konkursie;

2) nie pozostają wobec wnioskodawców biorących udział w konkursie w takim stosunku prawnym lub faktycznym, który mógłby budzić uzasadnione wątpliwości, co do bezstronności;
3) przed upływem trzech lat od daty wszczęcia procedury konkursowej nie pozostawały
w stosunku pracy lub zlecenia z wnioskodawcą oraz nie były członkami władz któregokolwiek wnioskodawcy;
3) mają doświadczenie w zakresie przygotowania wniosków o dotacje i/lub realizacji projektów;

4) reprezentują organizację pozarządową lub podmiot wymieniony w art. 3 ust. 3 zgodnie z zapisami statutu lub z innymi dokumentami;


III. Zadania komisji konkursowej:

1. Ocena ofert będzie wg kryteriów wskazanych w ogłoszeniu konkursowym.

2. Wypełnienie karty oceny merytorycznej, wraz z wpisaniem liczby punktów będących średnią z ocen przyznanych przez poszczególnych członków komisji.

3. Przedstawienie Burmistrzowi Olecka ofert, którym rekomenduje się udzielenie dotacji.

IV. Wybór kandydatów z bazy do prac w komisji konkursowej:

1. Komórka organizacyjna (wydział merytoryczny lub jednostka organizacyjna) wybierze osoby z bazy do udziału w pracach komisji konkursowej po uzgodnieniu z nimi możliwości ich uczestnictwa w posiedzeniach komisji konkursowej w konkretnych terminach.

2. Burmistrz Olecka powoła komisję konkursową nie później niż do dnia dokonania oceny formalnej złożonych ofert.

V. Miejsce złożenia dokumentów:

Zgłoszenia, na dołączonym formularzu, (podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu organizacji zgłaszającej wraz ze zgodą kandydata na uczestnictwo w pracach przyszłych komisji) proszę o składanie w sekretariacie Urzędu Miejskiego, 19-400 Olecko , ul. Plac Wolności 3.

VI. Terminy składania dokumentów:
Nabór sukcesywny od dnia ogłoszenia naboru do końca listopada 2016r.

VII. Uwagi końcowe:

1. Zastrzegamy sobie prawo do zmiany terminu składania zgłoszeń.
2. Zgłoszenia, które nie będą zawierały wymaganych podpisów nie będą brane pod uwagę.
3. Formularz zgłoszenia - w załączeniu.

Sekretarz Gminy
Bożenna Wrzyszcz